1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Připojte se:

Facebook

Miele navýšilo svůj obrat o 4,3 % a navzdory trendu získává další podíl na trhu

Miele logoI přes nepříznivý vývoj trhu a další posílení Eura si rodinný koncern Miele udržuje slušný nárůst obratu. Obratu 4,1 miliard Euro dosáhl výrobce prémiových domácích spotřebičů v obchodním roce 2017/18, který skončil 30. června 2018.

To je o 167 milionů Euro nebo o 4,3 % více než v předchozím roce. 91 milionů Euro z nárůstu je zásluhou italské zdravotnické dceřiné společnosti Steelco Group, která byla poprvé v tomto roce započítána do koncernového zúčtování. V Německu získalo Miele 2,4 % obratu a tím si i nadále buduje pozici lídra na trhu v oblasti odborného obchodu. K tomuto úspěchu přispěly po celém světě s převahou vestavné přístroje. Mezi jednotlivými regiony se obzvláště dynamicky vyvíjí Asie. Ve zmiňovaném období byly učiněny investice v hodnotě 272 milionů Euro.

Poslední tři roky rostlo Miele výrazně silněji než je dlouholetý průměr – a také obchodní rok 2017/18 se vyvinul velmi slibně. Celkový trh však znatelně oslabil a zostřil se nepříznivý trend směnných kurzů. Na tomto pozadí hodnotí vedení společnosti dosažený nárůst o více než čtyři procenta jako „velmi pozitivní a přesvědčivý signál“, obzvláště ve spojení s překročením 4miliardové hranice. Počítáno v měnách jednotlivých zemí, tedy bez zohlednění kolísání směnného kurzu, stoupl obrat v obchodním roce 2017/18 dokonce o 7,1 %.

Důvěra díky kvalitě a inovacím

Miele vsadilo na kvalitu a užitek pro zákazníka a nenechalo se stáhnout do propasti krátkozrakých slev. I v této době, kterou spousta lidí považuje za nejistou, si značka Miele stojí za spolehlivostí a trvalou hodnotou. S premiérou revolučního přístroje na veletrhu IFA 2017, „trouby Dialog“, se ještě zesílily nároky na inovace v bradži.                                                                                                                                          

Na letošním veletrhu IFA dojde mimo jiné k odhalení další světové novinky, která se jistě postará o nový impulz na trhu myček nádobí. To platí také pro pračky a sušičky, které budou ještě úspornější a budou vybaveny dalšími komfortními prvky. Vedení společnosti vidí začínající obchodní rok 2018/19 optimisticky: „I přes přetrvávající hospodářská rizika, s ohledem na Brexit nebo na hrozivé obchodní konflikty, počítáme s dalším nárůstem, jeho hodnota se dá však těžko odhadnout“.

Další budování pozice na trhu

V Německu dosáhlo Miele obratu 1,21 miliard Euro, což odpovídá nárůstu o 2,4 %. To znamená, že společnosti se daří více, než branži samotné – její pozice nejsilnější značky v oblasti domácích spotřebičů na poli  kuchyňského a elektro průmyslu se ještě upevnila. V renomované srovnávací studii „Kundenmonitor Deutschland“ byla značka Miele letos opět oceněna za nejlepší servis v branži a už 25 let je tak jedničkou na trhu.

Mimo Německo dosáhlo Miele největšího obratu především v Číně; nadprůměrný nárůst měla ale i Kanada, Rakousko a Rusko. V jižní Evropě se po delší stagnaci opět vyhouplo Španělsko a Řecko. USA a Austrálie – pro Miele dva nejsilnější trhy hned po Německu – dosáhly ve své národní měně rovněž uspokojivého zisku. Podíl dosaženého obratu mimo Německo se svými 70,6 % mírně vzrostl (oproti loňskému roku: 70,0 %).

Zaostřeno na digitalizaci a „Fascinující kuchyni“

Když se podíváme na jednotlivé produktové skupiny, oproti loňskému roku se výrazně zvýšil prodej varných desek, pečicích trub, ale i kávovarů, a to především díky vynikajícím výsledkům nových produktů na trhu. Konkrétně se jednalo o varnou desku „TwoInOne“ s integrovaným odsáváním, výrazně modernizovanou řadu pečicích trub „Active“ a cenově atraktivní volně stojící model kávovaru CM5.

V oblasti péče o podlahy úspěšně odstartoval nový robotický vysavač Scout RX2 s trojnásobným výkonem a s přenosem obrazu přímo do chytrého telefonu. Miele zároveň zvýšila účast na korejském podniku Yujin Robot, který robotický vysavač pro Miele vyrábí. Cílem je prohloubit spolupráci nejen v oblasti robotických vysavačů. Dalším strategickým milníkem jsou první investice „Miele Venture Capital GmbH“ založené v roce 2017. Zde se Miele podílí na velice slibném start-upu, jako je loadbee, Plant Jammer, KptnCook a MChef, pro nové digitální služby nebo ještě více kreativity, komfortu a požitku v „digitálně propojené“ kuchyni. MChef spouští na veletrhu IFA 2018 světově jedinečnou gurmánskou dodávkovou službu pro přípravu exkluzivního menu v troubě Dialog od Miele („Špičková gastronomie do domácnosti“). Trouba Dialog úspěšně odstartovala svůj vstup na trh těsně před uplynutím předchozího obchodního roku.

Silné plus pro Miele Professional

V oblasti profesionálních přístrojů dosáhla společnost Miele obratu 593 milionů Euro, což je o 21,4 % více než loni (bez Steelco: plus 2,9 %). Na prvním společném vystoupení na světově uznávaném veletrhu zdravotnické techniky Medica v listopadu 2017 v Düsseldorfu začalo také nové rozdělení práce: Pro další vývoj projektu se všechny aktivity pro vybavení centrálních sterilizací na klinikách přesunuly do společnosti Steelco. Oproti tomu se Miele zaměřuje na segment praxí a laboratoří. V oblasti větších prádelenských přístrojů a u živnostenských mycích dezinfektorů se o nadprůměrný zisk stará především aktuální řada přístrojů „Benchmark“ a „ProfiLine“.

Překročena hranice 20 000 spolupracovníků

K 30. červnu 2018 zaměstnávala společnost Miele 20 098 spolupracovnic a spolupracovníků, opět včetně Steelco Group s 560 spolupracovníky. Mimo jiné především v německých závodech, v obchodním zastoupení Německo a v hlavní správě v Gütersloh. Celkem tedy pracovalo v Německu k danému dni 11 225 lidí pro Miele, což odpovídá nárůstu o 337 lidí čili 3,1 %.                                                                    

Podnikové vzdělávání je u Miele stabilně na vysoké úrovni. Při první účasti na renomovaném projektu „Great Place To Work“ obsadila společnost první místo mezi zaměstnavateli s více než 5 000 spolupracovníky. Díky své personální politice zaměřené na rovnost příležitostí obdrželo Miele predikát „Total E-Quality“. 1. března otevřelo Miele v Gütersloh své první vlastní Kita (dětské jesle, pozn. redakce).

Vysoké investice po celém světě i v Německu

V uplynulém obchodním roce investovalo Miele celkem 272 milionů Euro. Tato částka je o 20 % nižší než v předchozím roce, který zaznamenal historické maximum. Přibližně dvě třetiny celkového obnosu šly do vývoje nových přístrojů, ale také do výstavby, přeměny a modernizace mezinárodního výrobního spolku Miele.

11.10.2018

PŘEDPLAŤTE SI

banner 220x660

Nenechte si ujít...