1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Připojte se:

Facebook

Celkové prodeje společnosti BOHEMIA SEKT se v roce 2020 meziročně mírně zvýšily

Bohemia sekt logoStarý Plzenec - BOHEMIA SEKT prodal v loňském roce bezmála 30 milionu lahví sektů, perlivých vín, šumivých nápojů a tichých vín. To představuje meziroční nárůst o 2 %. Dařilo se kategorii sektů, v níž maloobchodní prodeje vyrovnaly propady, které způsobily zavřené gastronomické provozy.

I v roce 2020 zůstal nejoblíbenějším sektem v Česku Bohemia Sekt demi sec, jehož prodeje dosáhly opět 7 milionů lahví. Na rozdíl od kategorie šumivých vín, perlivých vín a šumivých nápojů meziročně mírně poklesly prodeje značek tichých vín.

„Jarní a následně i podzimní a zimní vlna epidemie koronaviru ovlivnily zásadním způsobem celospolečenské dění a promítly se i do vinařského segmentu a aktivit naší společnosti. Čelíme propadům způsobenými uzavřením gastronomie a s ní spojeného zásahu prodejního kanálu velkoobchodů. Pozitivně nás však překvapil všeobecný nárůst maloobchodního trhu v kategorii sektů, díky němuž se podařilo zmíněné propady vyrovnat,“ komentuje výsledky ředitel společnosti BOHEMIA SEKT Ondřej Beránek.

Zájem o šumivá vína v roce 2020 rostl
Během roku 2020 prodal BOHEMIA SEKT na českém trhu více než 19 milionů lahví šumivých vín, perlivých vín a šumivých nápojů. Oproti předchozímu roku tyto prodeje představují nárůst o 7 %. Nejvíce se dařilo značce Bohemia Sekt (meziroční růst prodejů o 9 %). Se 7 miliony prodaných lahví zůstává nejoblíbenějším sektem Bohemia Sekt demi sec. Za zmínku stojí i úspěch novinky v portfoliu – Bohemia Sekt Ice, jehož hlavní sezonou je léto. Již několik let lze pozorovat trend rostoucí konzumace šumivých vín právě během tohoto období. Hlavní sezonou sektů zůstává ale prosinec, zejména jeho druhá polovina. Ani přes nepřízeň okolností si Češi letos sváteční přípitky nenechali ujít – během prosince nakoupili bezmála 3,5 milionu lahví Bohemia Sektu.

V kategorii tichých vín rostou kvalitativně vyšší řady
Pozitivní vývoj prodejů zaznamenala nejprodávanější značka v českém maloobchodě, Habánské sklepy. Navzdory propadu v gastronomii prodalo vinařství Habánské sklepy o 8 % více lahví než v předchozím roce. Dále rostl zájem o jakostní a přívlastková vína, meziroční nárůst prodejů vykazuje například značka Víno Mikulov Sommelier Club. V meziročním srovnání však celkové prodeje v kategorie tichých vín poklesly o 6 %.

16.02.2021

PŘEDPLAŤTE SI

Nenechte si ujít...