1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Připojte se:

Facebook

Bidfood Kralupy s.r.o.

bidfood kralupy 20Distribuční síla naší mateřské společnosti je zcela bezkonkurenční

Zmrzlina Prima – lahodné osvěžení, kterému v horkém létě nikdo neodolá. A který český zákazník nezná rybí filety značky Nowaco? Tyto produkty jsou již stálicemi na českém trhu a jejich výrobce, Bidfood CZ s.r.o., je v současnosti největším distributorem potravin v České republice.

Společnost působí na našem trhu už od roku 1990 a její první mrazírna byla postavena o 3 roky později v Kralupech nad Vltavou. Zde má dnes sídlo závod Bidfood Kralupy s.r.o., s jejímž ředitelem, Predragem Biličem, jsme si povídali především o sortimentu potravin, které nyní firma nabízí svým zákazníkům.

Kdy byla založena společnost Bidfood Kralupy a jakými etapami si prošla ve svém vývoji?

Firma byla ještě pod názvem Nowameat založena v roce 2003 jako dceřiná společnost Bidfood Czech republic s.r.o. Specializovala se na zpracování červeného masa. Během uplynulých 16 let však prošla velkými změnami a reorganizacemi. V roce 2010 vznikla výrobní společnost s podstatně širším záběrem a několika továrnami.

Jaká je aktuální velikost firmy z hlediska počtu zaměstnanců či rozsahu výrobních areálů?

Bidfood Kralupy zaměstnává ve svých pěti výrobních továrnách v Kralupech nad Vltavou a Opavě celkem 200 pracovníků.

Jakých hospodářských výsledků dosahuje společnost v posledním období?

Náš roční obrat se pohybuje kolem 800 mil. Kč a vyprodukujeme více než 10-tisíc tun hotových výrobků.

Jaké produkty zahrnuje váš výrobní program? Můžete jej rozčlenit do kategorií?

Výroba je rozdělena do 4 základních divizí: výroby zmrazených ryb, čerstvých ryb, červeného masa a zpracování zvěřiny. Z hlediska množství je nejsilnější kategorie zmrazených ryb, kterých ročně vyprodukujeme 4-tisíc tun.

Můžete blíže popsat aktivity a výrobky, jež ve vašem závodě spadají do divize produkce čerstvých ryb?

V rámci divize čerstvých ryb se zabýváme především zpracováním (filetováním) čerstvého lososa z norských farem, jejichž výroba probíhá na speciální filetovací lince. Dále se věnujeme přípravě ryb a mořských plodů pro gastronomii i maloobchod. Celkem naše portfolio čerstvých ryb obsahuje asi 500 různých druhů a úprav. Ročně uvedeme na trh množství atakující 2500 tun.

V rámci zpracování zmrazených ryb se zaměřujete především na štikozubce tichooceánského z USA. Proč právě na tuto rybu? A jak celý proces zpracování probíhá?

Ryba se vyloví, přímo na moři se vyfiletuje a filety jsou následně zpracovány do formy na moři zmrazených – tzv. seafrozen – bloků. Ty pak putují k nám do ČR, kde je na automatické řezačce naporcujeme na kostky o velikosti 100, 120 anebo 150 g. Ty se následně buď vakuově balí pro maloobchod, anebo jsou volně prodejné v gastronomii. Jedná se o nejvyšší možnou kvalitu zpracování, bez přidané vody a aditiv. Zboží tak dosahuje 100 % obsahu rybího masa. Tohoto výrobku prodáme přes 3-tisíc tun ročně.

V čem je, ve srovnání s konkurencí, zpracování vepřového a hovězího masa v kralupském závodě jedinečné? Pod jakou značkou své masné výrobky prodáváte a které z vašich výrobků jsou nejpopulárnější? Jaké novinky jste v poslední době uvedli na trh a jaké chystáte?

Jak jsem již uvedl, zpracováním červeného masa se zabýváme už 16 let a byl to náš první výrobní projekt. Našim zákazníkům nabízíme servis výroby a dodávky čerstvého vepřového a hovězího masa ze dne na den v té nejvyšší kvalitě pod značkou GURMET. Jsme schopni maso plátkovat na přesnou kalibraci, vyrábíme různé druhy mletých mas, balíme do vakua, ochranné atmosféry nebo exklusivního typu balení nazývaného SKIN. Nabízíme řadu marinovaných výrobků, klobás či grilovacího sortimentu. V poslední době je velmi populární sortiment hamburgerů, které vyrábíme v různých průměrech i gramážích, vše dle přání zákazníka. Za zmínku stojí naše novinka Vinná klobása, kterou jsme uvedli na trh v uplynulém předvánočním období.

Jak se ve vašem závodě vyvíjí produkce zvěřiny? Roste počet zákazníků? Můžete uvést, jaké druhy zvěře zpracováváte?

Kralupskou továrnu na zpracování zvěřiny jsme otevřeli koncem roku 2012 a od té doby jsme urazili velký kus cesty. Stali jsme se jedním z největších zpracovatelů zvěřiny v Evropě a letos v lednu jsme otevřeli naši druhou továrnu v Opavě. Zpracováváme klasické druhy zvěře jako je prase divoké, srna, jelen evropský i sika, daněk či muflon. Do našeho sortimentu patří i pernatá zvěř, tedy například bažant nebo divoká kachna.

Jaké výhody v rámci zákaznického servisu nabízíte svým klientům?

Díky osobnímu přístupu a širokému portfoliu výrobků jsme schopni vyrábět tzv. na míru a distribuční síla naší mateřské společnosti je zcela bezkonkurenční.

Můžete jmenovat své nejvýznamnější zákazníky?

Dodáváme významným zákazníkům v gastronomii i maloobchodě. Jsme partnery všech mezinárodních řetězců. Mohu jmenovat například řetězce Lidl, Billa, Penny či Albert.

Na jaké trhy míří vaše výrobky?

Zaměřujeme se především na česko-slovenský trh, ale začínáme pronikat i na trhy západní Evropy – do Německa, Rakouska či Švýcarska. Z východní Evropy například do Maďarska.

Do jakých projektů jste v poslední době investovali a do jakých plánujete investovat v budoucnosti?

Naší nejvýznamnější investicí v poslední době bylo již dříve zmíněné vybudování nového výrobního závodu v Opavě, který je zaměřen na zpracování červeného masa a zvěřiny. Výše investice přesáhla částku 170 mil. Kč.

Průmysl Dnes

PŘEDPLAŤTE SI

Nenechte si ujít...