1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Připojte se:

Facebook

ČEZ Distribuce, a.s.

Osobní kontakt se zákazníky umožňují nová konzultační místa

Největší distributor elektřiny v České republice. To je společnost ČEZ Distribuce, která jakožto dceřiná firma Skupiny ČEZ působí na tuzemském energetickém trhu již 11 let.

Na českém území provozuje elektrické vedení v délce 163 211 km s celkovým počtem 3 625 976 odběrných míst, z nichž drtivou většinu tvoří maloodběratelé, tedy běžné domácnosti. Pro stabilní zajištění kvalitních a spolehlivých dodávek elektřiny realizuje každoročně celou řadu modernizačních a rekonstrukčních projektů v rámci distribuční soustavy, do které investuje miliardy korun. Tak například jen v loňském roce to bylo zhruba 9 miliard korun, které byly použity s cílem umožnit navýšení výkonu v daných oblastech a samozřejmě také zajistit spolehlivé dodávky elektřiny. Pro srovnání je to o přibližně 600 milionů více, než společnost ČEZ Distribuce do výstavby a oprav investovala v roce 2015. Roční tržby z prodeje distribuce elektřiny přitom podle poslední výroční zprávy za rok 2015 dosáhly výše 51,788 miliardy korun a čistý zisk činil 6,613 miliardy.

Významné stavby vedení

Mezi nejvýznamnější stavby realizované za rok 2016 patří mimo jiné dostavba dvojitého vedení 22 kV na trase Havlíčkův Brod – Světlá nad Sázavou, dále obnova dvoj-vedení 110 kV na trase Česká Třebová – Kasíkov či posílení zkratové odolnosti v transformovně Vernéřov. Došlo ale také na rekonstrukci vedení v trasách Čechy Střed – Pečky a Pečky – Kolín západ a díky rekonstrukci rozvodny 110 kV Albrechtice bylo umožněno připojení dalších zdrojů a rozvoj celé uzlové oblasti Albrechtice.

Na přelomu loňského a letošního roku se pak povedlo dokončit kompletní obnovu šestikilometrového úseku vedení vysokého napětí na Olomoucku, kde nové moderní vedení z Olomouce do Bohuňovic za zhruba 35 milionů korun zajistí vyšší spolehlivost dodávek elektřiny pro obyvatele i firmy z regionu. Vzhledem ke stavu původního vedení byla tato investice velmi potřebná. „Přistoupili jsme ke kompletní rekonstrukci, která zahrnovala výměnu fázových vodičů, zemního lana, závěsných izolátorů i spojovacích a ochranných armatur. Kromě toho jsme opravili a natřeli ocelové konstrukce i jejich betonové základy a stožáry jsme nově uzemnili,“ uvedl v tiskové zprávě Pavel Šolc, člen představenstva ČEZ Distribuce, která aktuálně chystá mimo jiné rekonstrukci nadzemního vedení nízkého napětí mezi Horní Bečvou a Sachovou Studánkou.

Cílenými investicemi do distribučního zařízení je umožňován nejen další rozvoj české ekonomiky, ale zároveň se vytváří prostor investorům a přirozeně se generují nová pracovní místa v regionech. Vždyť ČEZ Distribuce působí na území prakticky všech krajů, konkrétně v Plzeňském, Karlovarském, Ústeckém, Středočeském, Libereckém, Královéhradeckém, Pardubickém, Olomouckém, Moravskoslezském a částečně v kraji Zlínském a na Vysočině, kde plní svoje hlavní poslání spočívající v distribuci elektrické energie fyzickým a právnickým osobám, a ve stálém zvyšování kvality a spolehlivosti dodávek všem odběratelům. To je v konečném součtu služba pro zhruba 6,5 milionu občanů.

Vznikají nová technická konzultační místa

V praxi společnost ČEZ Distribuce tuto vizi naplňuje různými cestami, přičemž klade zvýšený důraz na zlepšování obsluhy zákazníků, kteří při řešení svých problémů a požadavků přirozeně preferují osobní kontakt. Proto začala během loňského roku otevírat tzv. technická konzultační místa (TKM). První bylo otevřeno v polovině prosince v Děčíně, kde firma sídlí. Během prvních dvou měsíců provozu si do něj našlo cestu 636 klientů. Na místě, které je otevřené od pondělí do pátku, mohou zákazníci řešit distribuční požadavky, jako je třeba žádost o připojení, změna příkonu, informace o odstávkách elektřiny, zaizolování vedení, žádosti o přeložku a další. „Naši klienti zde většinou řeší požadavky týkající se distribučních činností, měření a rozplombování, dále přicházejí s žádostí o připojení a přeložky. Využívají také možnosti sjednání schůzky v zázemí TKM s techniky připojování, se kterými mohou řešit i složitější požadavky distribučního charakteru,“ komentoval téma místopředseda představenstva ČEZ Distribuce Vla-di-mír Budinský, podle kterého klienti společnosti odcházejí s kompletně vyřešenými požadavky právě na základě osobních schůzek. Popřípadě jim je nabídnuta možnost, jak mohou být jejich složitější požadavky vyřešeny. „Chceme trvale zlepšovat dostupnost a kvalitu služeb, které našim klientům poskytujeme. V dlouhodobém plánu chceme zřídit technická konzultační místa i v ostatních regionech,“ vysvětlil zástupce vedení firmy, která v pořadí druhé technické konzultační místo otevřela počátkem letošního dubna v Ostravě.

Z hlediska celkové strategie je projekt nových TKM bezesporu dalším krokem směrem k nadstandardním službám, které pomáhají zlepšovat obsluhu zákazníků. Totéž se dá říct o spuštění bezplatné kontaktní linky (800 850 860) pro hlášení poruch a řešení distribučních požadavků. Tím ovšem nabídka klientského servisu nekončí. Domácnosti a podnikatelé mohou od loňského října využívat také nový on-line portál pro komunikaci s distributorem. Jedná se o distribuční portál zvaný DIP, který poskytuje řadu užitečných informací o odběrném místě. Společnost ČEZ Distribuce navíc jako vůbec první provozovatel distribuční soustavy v České republice zprovoznila systémové rozhraní ESB (Enterprise Service Bus), které umožňuje přímou komunikaci mezi systémy distributora a obchodníka, s nímž zákazníci řeší veškeré obchodní záležitosti. „Všechny tyto kroky vedou ke kvalitnějším službám, které chce naše společnost svým klientům poskytovat. Portál DIP má být další možností, jak řešit veškeré distribuční požadavky z pohodlí domova. Ušetřený čas pak můžou všichni klienti věnovat sobě i svým blízkým,“ doplnil Vladimír Budinský.

Snaží se zaujmout nové zaměstnance

Pro udržení nastolených trendů ve všech činnostech společnosti hraje významnou roli také personální otázka, se kterou se obecně potýká mnoho firem, a to nejen ve sféře energetického průmyslu České republiky. Jak společnost ČEZ Distribuce informovala na svých webových stránkách, podle interní analýzy může do roku 2020 odejít přes 200 jejích zaměstnanců do starobního důchodu. Celkem přitom společnost zaměstnává přibližně 1500 lidí, takže rozhodně nejde o zanedbatelné číslo. Reakcí na demografický vývoj jsou jednotlivá opatření, která mají přilákat k práci v energetice především mladé absolventy středních a vysokých škol.

Právě pro ně v roce 2016 zřídila 38 nových pracovních míst, z nichž většinu se povedlo obsadit a otevřít tak dveře do oboru schopným mladým spolupracovníkům, kteří získají možnost nastoupit do silné a stabilní společnosti. Ta má naopak jistotu, že bude nadále fungovat plynulý výkon činností a předání know-how odcházejících zaměstnanců. V současné době jsou takovéto nábory často otázkou propracovaných mediálních kampaní, což platí i v tomto případě. Společnost ČEZ Distribuce připravila unikátní „akční“ film, který prostřednictvím GoPro kamer v jedné minutě ukazuje práci v terénu, jako je výměna příhradového stožáru za pomoci vrtulníku, revizní práce na vedení, práce s termokamerou, ale dojde také na call centrum či dispečink. „Film má především přivést zájemce o práci v segmentu distribuce, zároveň je jeho cílem i představit ve svižném sledu naši práci napříč všemi oblastmi. Vznikl díky němu vlastně autentický záznam naší činnosti a doufám, že film bude všechny bavit a budou si ho pouštět vícekrát dokola,“ řekl člen firemního představenstva Tomáš Murtinger o speciálním náborovém videu, do jehož natáčení se aktivně zapojili stávající zaměstnanci.

Průmysl Dnes

PŘEDPLAŤTE SI

Nenechte si ujít...