1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Připojte se:

Facebook

P-D Refractories CZ a.s.

PD refractories 23Žáruvzdorná řešení s nejvyšším ratingem

P-D Refractories CZ a.s. patří mezi největší výrobce a dodavatele žáruvzdorných výrobků a surovin. Společnost vyrábí a dodává materiál pro kompletní i částečné vyzdívky tepelných zařízení, především pro koksové, vysoké a sklářské pece, pro elektrolyzéry primární výroby hliníku a další.

Výrobní sortiment zahrnuje šamotové kameny a vysoce hlinité kameny, dinasové a izolační kameny, žárovzdorné jíly a ostřiva, akumulační magnetit, komínové vložky, žárovzdorné malty, tmely a betony. Společnost zabezpečuje také dodávky modifikovaných kvalit podle individuálního přání zákazníka. „K našim největším konkurenčním výhodám patří fakt, že máme za sebou úspěšnou 130letou tradici, disponujeme vlastními surovinovými zdroji a pracuje u nás tým zkušených a šikovných lidí. Jsme součástí nadnárodního holdingu, což nám kromě stability poskytuje také možnost efektivně spolupracovat na kompletaci zakázek se zahraničními sesterskými závody,“ vysvětluje Ing. Jiří Kyncl, předseda představenstva a generální ředitel P-D Refractories CZ a.s.

Jaké jsou vaše strategické celofiremní cíle?

„Zelená“ legislativa Evropské unie a velmi dravá konkurence z Asie přinášejí řadu výzev, se kterými je nezbytné se vypořádat. Předně musíme zvládnout náš boj s inflací v průmyslu, drahými energiemi, nepříznivým kurzem české koruny vůči euru a dolaru, s horší dostupností pracovní síly, ale třeba i se složitými podmínkami v dopravní logistice. Hodláme ještě více aktivizovat činnost našeho prodejního týmu, zároveň budeme klást ještě větší důraz na úspory nákladů všeho druhu. Chceme se také intenzivněji věnovat zavádění další robotizace do všech fází výroby, kde to jen bude možné. Automatizace a modernizace strojů a zařízení na všech výrobních divizích jsou pro nás nezbytností.

Jaké jsou hlavní pilíře vašeho výrobního programu?

Hlavními pilíři našeho businessu jsou tradičně tvarové výrobky ze šamotu a z dinasu, které se na našem obratu podílejí asi 60 %. Netvarová výroba malty a tmelů je výrobně jednodušší a na obratu se podílí jen malou částí, je to víceméně doplňkový sortiment ke tvarové výrobě. Velmi zajímavým sortimentem z hlediska obratu je také komínová keramika s téměř 10 % na obratu. Naše komínové vložky jsou velice kvalitní, splňují nejpřísnější technická kritéria a dokonce se můžeme pochlubit nejvyšším stupněm certifikace v Evropě.  Prodáváme také námi vyrobené suroviny, jíly a lupky, jejich podíl na našem obratu je asi 6 %. O naše formy, jak dřevěné, tak i kovové, je také poměrně velký zájem. Z hlediska našeho obratu je ale prodej forem externím zákazníkům méně významný.

Které z aplikačních oblastí jsou pro vás aktuálně nejdůležitější?

Nejdůležitějším segmentem s největším potenciálem do budoucna jsou dodávky pro sklářskou výrobu. V roce 2022 činil tento segment asi třetinu našich tržeb. Naše výrobky pro sklářský průmysl dodáváme prakticky do celého světa. S odstupem pak následuje trojice oborů hliníkárenství, metalurgie oceli a komínová keramika. Velmi žádanou skupinou výrobků jsou také teplojemné výrobky sloužící k akumulaci tepelné energie, těch jsme v loňském roce prodali téměř 7,5 tisíce tun. Reakcí na zdražení energií bylo zvýšení poptávky po šamotu do kamen a krbů, zakázek bylo loni tolik, že jsme byli kapacitně zcela zaplněni. Roste také poptávka po izolačních materiálech, a to jak na bázi šamotu, tak i dinasu.

Jak konkrétně je v každodenní praxi firmy naplňována politika maximální prozákaznické orientace?

Základem fungování naší společnosti je zakázková výroba. Je tedy třeba zajistit trvalou spokojenost zákazníka, tomu musíme podřídit veškeré naše činnosti a procesy. Monitoring stability výroby a kvality a její následné zlepšování je stěžejním bodem naší politiky a cílů integrovaného systému řízení. Základem naší zákaznické orientace je účelná, důsledná a včasná komunikace se zákazníky se zaměřením na získávání zpětné vazby. Nezbytností je plný respekt k relevantním požadavkům zákazníka, které následně řešíme nadstandardním přezkoumáním vč. akceptace specifikací zákazníka a požadavků na prezentaci jakosti a také na způsob prokazování shody našich výrobků. Disponujeme k tomu nadstandardním vybavením laboratoří a zkušebnictvím plně pokrývajícím všechny atributy kontroly. Důležité je mít vlastní výzkum a vývoj a také kvalitní marketing pro včasnou identifikaci budoucích požadavků a potřeb zákazníků.

Můžete uvést některé své nejvýznamnější referenční projekty?

V rámci oboru výroby skla jsou jistě nejvýznamnějšími referencemi dodávky pro lídry tohoto segmentu, tj. společnosti typu Saint-Gobain, Vetropack, Ardagh nebo AGC. Významná je též spolupráce s engineeringovými společnostmi, jakými jsou v Evropě společnosti Horn a Sorg, nebo v Asii společnost CTIEC z Číny. Během roku realizujeme desítky velmi významných dodávek napříč průmyslovými obory a stovky dalších menších zakázek nebo prodejů ze skladu. Tržby z našeho prodeje našich výrobků a služeb byly loni téměř 1,8 miliardy korun.  

Jaké jsou cíle či záměry týkající se řízení inovací?

Za inovaci materiálů a výrobních technologií u nás zodpovídá Oddělení technologického rozvoje a vývoje. Funguje také jako mezičlánek mezi obchodním oddělením a výrobními divizemi, kdy je nutná spolupráce všech zúčastněných subjektů. Každoročně je sestaven plán výzkumu a vývoje, kde jsou zohledněny jednak požadavky zákazníků na vývoj nových produktů, ale také zde figurují úkoly vzniklé na základě požadavků výrobních divizí. Příkladem je výpadek nebo nedostatek klíčových surovin, využití recyklátů nebo transfer technologií mezi jednotlivými výrobními divizemi. Plán vývoje není rigidní a v průběhu roku přicházejí nové požadavky zákazníků, na které je třeba rychle reagovat. Důležitým motivem vývoje napříč všemi úkoly je především úspora energií a surovinových a výrobních nákladů.

Kromě interních vývojových úkolů spolupracuje toto oddělení s vysokými školami na řešení projektů většího rozsahu dotovaných ze státního rozpočtu a evropských fondů. V posledních letech byla významně inovována výroba keramických komínových vložek nebo výroba izolačních prefabrikovaných tvarovek. Z technického hlediska je naším cílem vyšší míra automatizace výroby v podobě robotizace výrobních linek, která usnadní výrobu a ušetří lidské pracovní síly, jichž je aktuálně nedostatek. Celkový objem investovaných prostředků bude v roce 2023 a pravděpodobně i v roce 2024 nižší než v minulých letech. Důvodem jsou určité obavy spojené s nejistotami současného podnikatelského prostředí. V plánu máme proinvestovat přibližně 100 milionů korun.

Jste držiteli certifikátu AAA Platinum Excellence. Jak tento prestižní rating pomáhá pří budování a udržování dobrého jména společnosti?

Společnost Dun & Bradstreet se zabývá pozorováním a hodnocením hospodářské stability firem. Výsledná certifikace je podložena unikátním hodnoticím modelem, který je výsledkem využití nejširší sítě datových zdrojů, pokročilé analytiky a dlouhodobě prověřeného mezinárodního know-how. Analyzují se různé ekonomické aspekty, mezi které se řadí například hospodářský výsledek, obrat, tržby, platební schopnost a morálka, schopnost dostávat i splácet úvěry a podobně. Z těchto údajů posléze Dun & Bradstreet vyhodnotí finanční stabilitu zkoumané společnosti. Nejvyšší platinové ocenění lze získat pouze v případě, že si společnost po dobu pěti let stále udržuje nejlepší rating AAA. Naší společnosti se to letos povedlo, přestože máme za sebou z hlediska vnějších podnikatelských podmínek velmi nelehké období. A jak nám toto ocenění pomáhá? Naši obchodní partneři tak získávají další důkaz, že jednají s prověřenou společností nejvyšších kvalit, že naše značka je nejen symbolem kvality našich výrobků, ale také serióznosti a férovosti našich vztahů se všemi zákazníky po celém světě. 

Průmysl Dnes

PŘEDPLAŤTE SI

Nenechte si ujít...