1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Připojte se:

Facebook

PST CLC, a.s.

PST CLC 20Rozvíjíme logistické a celní služby, investice jsou nezbytné

Mezi klíčové hráče na trhu celních služeb, pozemní, letecké a lodní přepravy i skladování se v České republice řadí společnost PST CLC, a.s. Na území Česka vlastní šest logistických center s celkovou kapacitou 80-tisíc m². Ta se rozkládají ve strategických místech, jako je Brno, Praha nebo Ostrava. Kromě toho, že tyto multiuser sklady pokrývají tři největší česká města, jsou schváleny i jako celní sklady a spolupracují s firemními celními deklaracemi.

Kvalita a rozsah služeb přilákaly významné klienty. „Pro Continental Barum zajišťujeme skladování ve dvou dedikovaných logistických centrech a distribuci pneumatik pro zákazníky v Česku a na Slovensku, pro Philip Morris ČR v Kutné Hoře zajišťujeme interní logistiku včetně závozu výrobních strojů a celní služby. Pro Foxconn CZ, jednoho z největších českých importérů a exportérů, zabezpečujeme v Pardubicích komplexní celní služby,“ říká v rozhovoru výkonný ředitel a předseda představenstva Vít Votroubek.

Od roku 1991 působíte v oblasti skladovacích, celních a přepravních služeb. Jak se vaše firma rozvíjela?

Společnost založil na začátku 90. let pan Miroslav Bradna. Rok po svém založení začala firma nabízet celní služby. V roce 2001 jsme začali poskytovat celní služby pardubickému závodu Foxconn CZ, což je jeden z největších českých dovozců a vývozců. Už 18 let tomuto podniku zajišťujeme profesionální celní servis. Další klíčové roky byly 2007 a 2011, kdy jsme nejprve začali poskytovat logistické služby pro Philip Morris ČR ve výrobním závodě v Kutné Hoře a pro společnost Continental Barum, jíž zajišťujeme skladování a distribuci pneumatik pro Česko i Slovensko. Revoluční byl pro nás rok 2012, kdy naše firma vstoupila do japonské skupiny Mitsui-Soko. Dalším důležitým milníkem se stal rok 2015, kdy jsme začali nabízet službu přepravy námořních kontejnerů na první a poslední míli pro rejdaře COSCO a tu neustále rozvíjíme.

Jmenoval jste některé vaše významné klienty. Pro jaké další segmenty nebo firmy pracujete?

Mezi dalšími významnými klienty mohu zmínit například japonskou sesterskou společnost Mitsui Chemicals, které zajišťujeme kontejnerové přepravy k zákazníkům po celé Evropě. Významní klienti celních služeb jsou například ostravské Vítkovice Steel či známý letecký výrobce Aero Vodochody. Celkově máme stovky aktivních klientů z různých oborů činnosti, které obsluhují naše tři divize. Jako specialitu mohu zmínit nedávné proclení černých nosorožců na cestě ze ZOO Dvůr Králové do Rwandy či zajištění přepravy kontejneru, proclení i ATA karnetu pro český Junácký kontingent na 24. světové skautské jamboree v USA.

Už jste zmínil, že vaše mateřská společnost je z Japonska. Jaké výhody vám to přináší? Nakolik japonská kultura ovlivnila fungování vaší firmy?

Mitsui-Soko je součástí Mitsui, celosvětového holdingu, který sdružuje více než 700 společností z odvětví chemie, strojírenství, energetiky, stavebnictví, potravinářství, logistických a finančních služeb. To pro naši firmu přináší řadu výhod, nejen ty, které se týkají kapitálových akvizic, ale také se rozrostlo portfolio potenciálních klientů, kterým můžeme nabízet naše služby. Se vstupem japonské kultury do naší společnosti se změnila nejen mentalita lidí, kteří v ní působí, ale také přístup k našim zákazníkům a partnerům. Převzali jsme od Mitsui-Soko oddělení námořních a leteckých přeprav a stali se silně provázaní s ostatními firmami ve skupině po celém světě.

Jak se obecně proměňuje poptávka po skladovacích, celních či přepravních službách? A jak se mění požadavky zákazníků?

U všech služeb se obecně zvyšuje tlak na kvalitu, spolehlivost a maximální přidanou hodnotu pro zákazníka. Naším cílem je jít zákazníkům naproti a pomáhat jim jejich logistické operace zjednodušovat například omezováním administrativy. Zákazníci celních služeb PST CLC mají k dispozici bezplatný internetový portál s detailními online informacemi o svých zásilkách, rádi také využívají individuální konzultace či procesní audity od našich expertů.

Používáte v logistických centrech moderní technologie, například robotizaci? Investujete pravidelně do jejich rozvoje?

Investice do moderních technologií jsou v logistice nezbytné. PST CLC nyní implementuje nový systém pro řízení skladových operací (WMS) s vylepšenými možnostmi datového propojení s našimi zákazníky. Dbáme na dobré provázání skladového a celního software u zákazníků uskladněných v režimu celního skladu i vytváření interface do zákaznických systémů, například SAP. Oblast robotizace zkoumáme, především v oblasti těžké manuální práce, kterou by nám mohla pomoci v budoucnu eliminovat.

Nabízíte různé druhy přepravy. O jaké z nich je mezi vašimi klienty největší zájem?

Největší zájem je samozřejmě o pozemní přepravu, která je v celé Evropě nejrozšířenější a je stabilním a tradičním produktem naší firmy. Nicméně nás těší stoupající zájem i o námi nabízené letecké a námořní přepravy, a to i díky našemu skladu pro letecké cargo v Praze na Ruzyni, kde importní a exportní zásilky všech leteckých společností konsolidujeme, balíme pro přepravu letadlem, samozřejmě včetně celního odbavení. Máme pravidelnou sběrnou kontejnerovou linku z Šanghaje do Prahy a připravujeme i další linky.

Pokud vezmeme v úvahu všechny tři segmenty služeb – přepravu, skladování, celní služby, která z nich se největší měrou podílejí na vašem obratu?

Největší měrou na našem obratu se určitě podílí celní služby. V tomto segmentu máme po celé České republice 16 poboček a celkově zajišťujeme přes 150-tisíc celních deklarací ročně. Dále každoročně roste zájem o naše skladovací služby a pozemní dopravu včetně distribuce. Radost nám dělají i letecká a námořní oddělení, kde se nám daří realizovat čím dál tím více poptávek. Daří se nám držet ambiciózní plán.

Kolik lidí ve vaší firmě pracuje? Jaké pozice nejčastěji obsazujete a na jaké benefity se vaši pracovníci mohou těšit?

V současné době máme na všech pobočkách zhruba 370 zaměstnanců – většina je v divizi logistiky, v celních službách máme přes 80 zaměstnanců a v přepravách kolem 25. Nejčastěji obsazujeme pozici skladníka a v tomto oboru je na trhu celkově nedostatek zaměstnanců a vyšší fluktuace. Každoročně přijímáme i několik celních deklarantů a disponentů přeprav, kde se nám průběžně daří navyšovat objemy. Zaměstnancům nabízíme pět týdnů dovolené, stravenky, příspěvek na penzijní a životní pojištění a podle pozic se snažíme nabízet i další individuální benefity – především vzdělávání a osobní rozvoj pro talentované pracovníky s možností kariérního růstu.

Plánujete v dohledné době významné investice? Jaké jsou vaše vize ohledně dalšího rozvoje firmy?

Stejně jako většinu ostatních firem, tak i nás trápí nedostatek kvalitních zaměstnanců. Proto se nyní snažíme co nejvíce investovat do lidských zdrojů. Do vzdělávání pracovníků i hledání způsobů jejich nejlepšího pracovního využití. Zaměřujeme se také na zefektivnění využívání informačních technologií za účelem zlepšení procesů napříč firmou.

Průmysl Dnes

PŘEDPLAŤTE SI

Nenechte si ujít...