1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Připojte se:

Facebook

Č. Krumlov připravuje severní obchvat, hotový bude nejdřív za deset let

road constructionČeský Krumlov - Český Krumlov připravuje severní obchvat. Bude hotový nejdřív za deset let, řekli radní. Zastupitelé schválili to, že město uzavře smlouvu o spolupráci na obchvatu tahu I/39 s krajem a Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD). Obchvat bude v tunelu.

Hejtman Martin Kuba (ODS) na facebooku uvedl, že město se tak vrací k variantě, kterou dřív v územním plánu mělo. Kraj podpoří radnici, aby se stavba opět dostala do krajských zásad územního rozvoje. Investorem bude ŘSD. Odhad nákladů město nemá.

"Jihočeský kraj se v té smlouvě hlásí k tomu, že podporuje severní obchvat města, a stejně tak stát, prostřednictvím Ředitelství silnic a dálnic. Smlouva přesně definuje, kdo co udělá. Český Krumlov by měl připravit podklady pro trasu severního obchvatu a předat je krajskému úřadu. To jsme udělali," řekl místostarosta Robin Schinko (Občané patrioti). Pak musí město pořídit technickou studii a ekonomické hodnocení stavby. Centrem města denně projede 20.000 aut, řekl Schinko. Pro smlouvu dnes hlasovalo 20 zastupitelů, zdržel se zastupitel za Zelené Martin Střelec.

Obchvat by měl ulevit dopravně přetížené silnici I/39, řekl již dříve ČTK a Českému rozhlasu místostarosta Zbyněk Toman (ODS). Radnice záměrem rovněž reaguje na podnět občanů, kteří stavbu v petici žádají. Podle nich je dopravní zatížení silnice neúnosné a hluk tam překračuje hygienické normy.

"Intenzita dopravy se na silnici I/39 v úseku Porákův most - Dobrkovice od roku 2010 téměř ztrojnásobila ze 6000 na 16.000 aut denně, z toho je 1300 nákladních. Průjezd tímto úsekem je utrpením pro řidiče a zejména pro všechny obyvatele žijící v přilehlých domech. Situace na Chvalšinské silnici je ve špičce v podstatě dopravní zácpou," uvádí se v petici. Poblíž zmíněné silnice žije asi 600 lidí. Podle petentů město v roce 2010 neuváženě požádalo, aby kraj vypustil obchvat ze zásad svého územního rozvoje.

"Jsem rád, že nové vedení (města) konečně rozhodlo a trasu chce do současné úpravy územního plánu prosadit. (...) Je třeba taky říct, že se tak Krumlov vlastně vrací k variantě, která už v územním plánu města byla. Dokonce byla i v zásadách územního rozvoje kraje, ale na žádost města Krumlov byla vyndána," uvedl hejtman.

Variant, kudy by mohl obchvat vést, je víc. Kuba uvedl, že nejdražší by byla trasa se třemi tunely a estakádou nad údolím potoka, ale nezasáhla by do CHKO. Nejlepší variantu určí studie. ŘSD již také projektuje, že upraví tah I/39. "Přestaví kruhové křižovatky znovu na světelné a vybuduje odbočovací pruhy," řekl místostarosta.

Český Krumlov, v němž žije asi 13.000 lidí, má letos po úpravách rozpočet s příjmy 510,9 milionu a výdaji 660,9 milionu Kč. Schodek 150 milionů kryje z peněz zbylých z minulých let.

01.12.2023 Zdroj: ČTK

 

PŘEDPLAŤTE SI

Nenechte si ujít...