iHub umožní efektivní správu vozového parku, na vývoji se podílí také DB Schenker
- Podrobnosti
- Kategorie: Doprava
Praha - DB Schenker společně se svými partnery v Berlíně spustil projekt, který zkoumá potenciál a přednosti využívání elektrických vozidel v rámci vozového parku logistických firem.
Přestože se dnes v logistických centrech běžně využívají elektrické vysokozdvižné a paletové vozíky, přepravu na delší vzdálenosti zatím většina přepravců elektrickými vozidly nezajišťuje.
Projekt iHub používá inteligentní systém, který vyhodnocuje, kdy je efektivní použít vozidlo poháněné naftou a kdy elektřinou. Pro tento účel spolupracuje DB Schenker se společností FRAMO, saským výrobcem elektrických kamionů, výrobcem softwaru PTV z Karlsruhe, Fraunhoferovým institutem pro dopravní a infrastrukturní systémy IVI z Drážďan a Institutem pro post-fosilní logistiku z Münsteru. Financování poskytuje Spolkové ministerstvo hospodářství a energetiky.
Elektromobilita představuje zvláštní logistickou výzvu zejména pro sběrné zásilky, protože ty potřebují rychlé, přesné a spolehlivé dodání. Vozy na elektřinu se musí pravidelně dobíjet, a proto jsou v porovnání s dieselovými kamiony v nevýhodě. Všichni poskytovatelé logistických služeb, kteří je chtějí do svého vozového parku zahrnout, potřebují inteligentní řídící systém umožňující dynamické plánování cest. Ten přidělí přepravní příkaz elektromobilu pouze tehdy, pokud dokáže vozidlo fungovat stejně spolehlivě jako jeho dieselový protějšek. Tento typ řízení vozového parku bude mít na starosti vyvíjený systém iHub. Přestože kurýři a doručovatelské firmy již malé elektrické dodávky využívají, jejich zkušenosti nemohou být převedeny do kontextu celé logistické praxe.
S ohledem na to, že vozidla na elektřinu mají omezený dojezd, vybral DB Schenker pro testovací provoz iHubu svou pobočku v Berlíně, která je blízko centra města. V rámci projektu využije tři elektrické kamiony s celkovou přípustnou hmotností až 18 tun. Na jejich jízdu bude dohlížet speciální software, který vypočítá tu nejefektivnější trasu a předejde zbytečným dobíjením. Pro maximálně efektivní využití samotné baterie budou její provozní data sledována on-line a jejich vyhodnocení pak umožní doporučit další konkrétní postupy.
23.10.2018
Nenechte si ujít...
- 1
- 2
- 3
Těžba uhlí v Indonésii byla loni rekordní díky pop…
Category: Energetika
Jakarta - Těžba uhlí v Indonésii loni stoupla na nový rekord díky rostoucí poptávce po energii na domácím a cel…
V Česku v budoucnu mají vzniknout zařízení na mař…
Category: Energetika
Praha V Česku v budoucnu mají vzniknout zařízení na maření přebytečné energie. Distributoři za poslední rok ev…
Kolínská Toyota loni překonala výrobní plán, vyrob…
Category: Automobilový průmysl
Kolín - Kolínská automobilka Toyota Motor Manufacturing Czech Republic loni překonala výrobní plán, vyrobila 22…
Airbus v loňském roce zvýšil dodávky letadel zákaz…
Category: Letecký a zbrojařský průmysl
Paříž - Evropský výrobce letadel Airbus dodal loni odběratelům 766 letadel, o 31 více než předloni. Dodávky vša…
Stavebním firmám z Vysočiny loni do konce září kle…
Category: Stavebnictví
Jihlava - Stavební firmy se sídlem na Vysočině měly v loňských třech čtvrtletích základní výrobu za 5,5 miliard…
Připojte se: