Třetina modernizovaných motoráků už předána, obnova vlaků v Moravskoslezském kraji jde dál
- Podrobnosti
- Kategorie: Doprava
DPOV, dceřiná společnost Českých drah zaměřená na opravy a modernizace železničních vozidel, tento týden předává již desátý modernizovaný motorový vůz řady 811 pro provoz v Moravskoslezském kraji. Do konce září bude dokončena modernizace všech 14 vozů.
Obnova parku Českých drah pak bude pokračovat novými patrovými jednotkami push-pull a soupravami RegioPanter.
Malé motorové vozy původní řady 810 a přípojné vozy 010 zůstávají díky svému úspornému provozu důležitým vozidlem na lokálních tratích s menší frekvencí cestujících. Díky modernizaci na řadu 811, v případě přípojných vozů 012, pak zajistí vysokou kvalitu cestování na lokálkách.
„Při modernizaci vozů zůstává původní prakticky jen skříň, rám a podvozek vozů. Všechno ostatní je zcela nové a splňuje současné normy. Dosazen je nový silnější vznětový motor, řídicí systém, okna, kompletně vyměněný je interiér vozu a úplnou novinkou je klimatizace. Podobný rozsah modernizace, kromě klimatizace, se uskutečnil také u desítky přípojných vozů. Jejich úplnou dodávku jsme zajistili do června,“ říká Jiří Jarkovský, předseda představenstva a generální ředitel společnosti DPOV.
Klimatizace, Wi-Fi a elektrické zásuvky
Díky kompletní přestavbě vozů čeká cestující na lokálkách v Moravskoslezském kraji pohodlnější cestování a nové služby. „Vedle klimatizovaného interiéru mají zákazníci ve vylepšených vozech k dispozici palubní Wi-Fi síť, která umožňuje během jízdy snazší připojení k internetu, a dosazeny jsou porty USB a zásuvky 230 V pro dobíjení přenosné elektroniky, jako jsou mobily, tablety a notebooky. Všichni cestující určitě přivítají pohodlnější čalouněné sedačky místo původních koženkových lavic a audiovizuální informační systém,“ vyjmenovává přednosti vozů vedoucí obchodního oddělení ČD v Ostravě Kateřina Divišová. Navíc jsou ve vozech instalovány také odbavovacími terminály systému ODISka.
Motorové vozy řady 811 a přípojné vozy 012 prošly rozsáhlými zkouškami na speciálním železničním polygonu VUZ ve Velimi, kde byly testovány např. klimatizace, elektromagnetická kompatibilita, měřena intenzita vnitřního osvětlení, hlučnost nebo prašnost. Prototypy pak musely ve zkušebním provozu najet 80 000 kilometrů.
Vozy obslouží linky S 33 Suchdol nad Odrou – Budišov nad Budišovkou, S 8 Studénka – Veřovice a S 10 Opava východ – Valšov – Moravský Beroun.
Další etapa obnovy vlaků v Moravskoslezském kraji zahrnuje dodávku pěti třívozových patrových souprav push-pull pro trať Ostrava – Frenštát pod Radhoštěm a dvojici třívozových jednotek RegioPanter. Ty doplní dva dvouvozové RegioPantery a dvanáct moderních jednotek CityElefant, které obsluhují spoje Opava – Ostrava – Český Těšín, Ostrava – Mosty u Jablunkova a Ostrava – Mošnov / Suchdol nad Odrou.
30.07.2021
Nenechte si ujít...
- 1
- 2
- 3
Těžba uhlí v Indonésii byla loni rekordní díky pop…
Category: Energetika
Jakarta - Těžba uhlí v Indonésii loni stoupla na nový rekord díky rostoucí poptávce po energii na domácím a cel…
V Česku v budoucnu mají vzniknout zařízení na mař…
Category: Energetika
Praha V Česku v budoucnu mají vzniknout zařízení na maření přebytečné energie. Distributoři za poslední rok ev…
Kolínská Toyota loni překonala výrobní plán, vyrob…
Category: Automobilový průmysl
Kolín - Kolínská automobilka Toyota Motor Manufacturing Czech Republic loni překonala výrobní plán, vyrobila 22…
Airbus v loňském roce zvýšil dodávky letadel zákaz…
Category: Letecký a zbrojařský průmysl
Paříž - Evropský výrobce letadel Airbus dodal loni odběratelům 766 letadel, o 31 více než předloni. Dodávky vša…
Stavebním firmám z Vysočiny loni do konce září kle…
Category: Stavebnictví
Jihlava - Stavební firmy se sídlem na Vysočině měly v loňských třech čtvrtletích základní výrobu za 5,5 miliard…
Připojte se: