1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Připojte se:

Facebook

VUZ se podílí na výběrů tratí vhodných pro provoz vodík

railsVýzkumný Ústav Železniční, a.s., se v rámci projektu Regionální vodíkové vlaky na českých železnicích podílí na výběrů tratí vhodných pro provoz vodíkových vlaků v ČR.

Cílem projektu je analýza českých železničních tratí a lokalizování oblasti, kde by vodíkové vlaky byly technickým, ekonomickým a environmentálním řešením oproti jiným technologiím.

V rámci projektu bude provedena technicko-ekonomická analýza vybraných regionálních tratí a porovnání jednotlivých pohonů vlaků (nafta, baterie, vodík a hybrid). Výsledky umožní identifikovat preferované oblasti s příznivým technologickým, ekonomickým a environmentálním výsledkem pro nasazení vodíkových vlaků a nahradit budoucí vyřazené dieselové vlaky z provozu na neelektrifikované železnici.

Projekt je realizován v rámci programu Kappa pod vedením ÚJV ŘEŽ a za spolupráce dalších partnerů.

 VUZ se podílí především na sběru dat a vyhodnocení dat pro výběr železničních tratí v ČR pro posouzení možnosti využití vodíkových vlaků.

VUZ, jako organizace odpovědná za výběr tratí, připravil návrh parametrů hodnotící matice pro výběr tratí a následně na základě vstupních parametrů byl připraven návrh celkem 16 železničních tratí České republice, u kterých lze přepokládat provoz pro vodíkový pohon. Přičemž v rámci návrhu byly také posouzeny varianty několika na sebe navazujících tratí, a to napříč různými kraji v rámci ČR.

Pro pilotní analýzu, kterou bude provádět norský partner SINTEF, byla vybrána trať Ústí nad Labem – Děčín – Česká Lípa – Liberec o délce 113 km, u které provede SINTEF pilotní posouzení technické a ekonomické vhodnosti vodíkových vlaků na této trati a následně budou podle výsledků této analýzy revidovány parametry výběru trati.

22.02.2022

PŘEDPLAŤTE SI

Nenechte si ujít...