1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Připojte se:

Facebook

Vyjádření společnosti E.ON k současnému dění na energetickém trhu

eon buildingNa českém trhu nastala nyní velmi nestandardní situace, kdy jeden z velkých dodavatelů energií, Bohemia Energy, oznámil, že nadále nedokáže zajistit dodávky elektřiny a plynu pro své stávající klienty.

Na zákazníky Bohemia Energy se tak nyní podle legislativy vztahuje institut dodavatele poslední instance, který je má chránit a zajistit jim možnost odebírat energie bez přerušení dodávek. Klienti se nemusí obávat, že o dodávky energie přijdou a zůstanou bez elektřiny nebo plynu. Tuzemská legislativa je v tomto ohledu dobře nastavená a také díky institutu dodavatele poslední instance (DPI) je o každého zákazníka dobře postaráno. V aktuální situaci je důležité zachovat klid a nepanikařit, tito klienti nemusí aktivně vůbec nic dělat, sami se jim ozveme a předáme jim všechny důležité informace.

Jak funguje dodavatel poslední instance a co mají dělat zákazníci, kteří musí využít jeho služeb, protože jejich dosavadní dodavatel selhal?

„Dodavatelé poslední instance jsou tu proto, aby zákazníci nezůstali bez dodávek energií, ať už se na trhu děje cokoli. My uděláme v E.ONu maximum pro to, aby k nám noví klienti, kteří kvůli selhání svého dosavadního dodavatele musí využít institutu dodavatele poslední instance, přešli hladce a bez problémů,“ říká Jan Zápotočný, místopředseda představenstva E.ON Energie.

E.ON patří k jednomu z pěti dodavatelů poslední instance. Zákazník si dodavatele poslední instance (DPI) nevybírá sám, ale je mu přidělen v souladu s legislativou, a to podle distribučního území, na kterém se nachází dotčené doběrné místo. „Tito klienti nemusí vůbec nic dělat, sami se jim ozveme a předáme jim všechny důležité informace, jako například cenu za dodávku, výši záloh, termín splatnosti i kam peníze posílat. Chtěli bychom zákazníky požádat, aby byli trpěliví a nevolali nám na již beztak velmi přetížené linky. Víme o vás a postaráme se o vás v co nejkratším možném termínu. Očekáváme, že v blízké době k nám v rámci institutu DPI přejde několik stovek tisíc klientů. Můžu je všechny ubezpečit, že u nás mají absolutní prioritu a budeme se jim věnovat přednostně,“ vysvětluje Jan Zápotočný.

Dodávku elektřiny a plynu dodavatel poslední instance může zajišťovat nejdéle šest měsíců od jejího zahájení v tomto režimu. „Je třeba počítat s tím, že ceny budou reflektovat současné dění na trhu, protože pro nové klienty, kteří k nám přicházejí v rámci institutu DPI, budeme muset elektřinu a plyn nakoupit na trhu za aktuální ceny, které nejsou zrovna přívětivé,“ říká Jan Zápotočný. Kdykoliv během této doby šesti měsíců si zákazník může vybrat nového dodavatele energií a uzavřít s ním smlouvu.
Co radíme našim stávajícím zákazníkům

Stávající zákazníci společnosti E.ON se nemusejí ničeho obávat. Dodávky elektřiny i plynu mají z naší strany garantované. Ani ceny stávajícím zákazníkům nyní neměníme – ani u smluv na dobu neurčitou, a už vůbec ne u těch fixovaných. Fixované produkty jsou u nás opravdu fixované a podmínky platí po celou dobu trvání smlouvy. Udržet ceny pro klienty na původních hladinách, ačkoli ceny energií na burzách poslední rok prudce a kontinuálně rostou, nám umožňuje naše propracovaná a dobrá strategie nákupu.

Cena za MWh elektrické energie s dodávkou na příští rok se zvedla během tohoto roku o více než 150 %, a u plynu to je dokonce více než 3,5násobně. Navíc se ceny energií na burzách drží na rekordních, extrémně vysokých hodnotách velmi dlouhou dobu. Díky našemu zodpovědnému přístupu při nákupu elektrické energie, kdy nakupujeme průběžně a dopředu, jsme zatím nemuseli na rozdíl od řady jiných dodavatelů promítat tento nárůst cen do cen pro spotřebitele. I my ale budeme muset reagovat na vysoké nákupní ceny a částečně je zohlednit v našich cenících pro zákazníky. Můžeme však naše zákazníky ujistit, že současné vysoké ceny na burzách se do jejich ceníků promítnou jen částečně a dopady současného vývoje je rozhodně nepostihnou v plné výši, tak jako se to už teď u některých jiných společností stalo. To se samozřejmě netýká našich klientů, kteří mají produkty s fixovanou cenou, tam platí dohodnutá cena po celou dobu smlouvy.
Co radíme potenciálním zákazníkům

Vnímáme, že lidé mají obavy o budoucnost dodávky elektrické energie. Denně nám volají tisíce lidí, kteří k nám chtějí přejít nebo potřebují konzultovat své smlouvy a ceny. Ačkoli v současné době naše zákaznická linka pracuje na maximum, je hodně přetížená a nestačíme odbavovat požadavky klientů – a to platí jak o těch stávajících, tak těch potenciálních. Na nové klienty si aktuálně bereme kontakty, abychom se jim mohli ozvat zpět.

Klientům se ozýváme postupně, jelikož jsme požadavky zákazníků opravdu zahlceni, trvá to nyní delší dobu než obvykle. Při současném extrémně zvýšeném zájmu klientů jsme na hraně kapacit produktů, které můžeme nově příchozím zájemcům nabídnout. Aktuálně pracujeme na nových produktech, které budou připravené pro ty zájemce, kteří chtějí k E.ONu přejít od jiných obchodníků, kteří se k nim často nezachovali fér. Všichni zájemci od nás nabídku dostanou. Jen se tak může dít v delším časovém horizontu, než je u nás obvyklé. A je třeba počítat s tím, že nové nabídky budou reflektovat současné dění na trhu. „Zároveň transparentně říkáme, že přednost v odbavení u nás budou mít vzhledem k situaci na trhu zákazníci, kteří k nám přicházejí v rámci institutu DPI. Proto žádáme klienty, kteří mají spolehlivého dodavatele i přiměřenou cenu, aby nepanikařili a zvážili, zda se jim v této turbulentní situaci, která teď na trhu panuje, vyplatí měnit dodavatele,“ uzavírá Jan Zápotočný.

27.10.2021

PŘEDPLAŤTE SI

Nenechte si ujít...