1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Připojte se:

Facebook

Společnost Capirelli loni zdvojnásobila prodej skútrů

capirelli logoLanškroun - Lankšrounská společnost Capirelli, která dodává skútry, loni téměř zdvojnásobila produkci. Z předloňských 60 kusů vzrostly prodeje na 112 skútrů.

Zájem se zvýšil po uvolnění předpisů, kdy na řízení menších motocyklů stačí jen řidičské oprávnění na auto. ČTK to řekl ředitel firmy Karel Bureš.

"Prodeji v minulém roce pomohla vyhláška, která umožňuje u oprávnění skupiny B řídit i malý motocykl o obsahu 125 kubických centimetrů. Naopak se ale zastavily prodeje skútrů o obsahu 50 kubických centimetrů," řekl Bureš.

Firma Capirelli existuje od roku 2008 a od té doby dodala na český trh asi tisícovku skútrů. Společnost v Česku motocykly nevyrábí, ale pouze kompletuje. Zakázky si zadává v Číně. Podle Bureše nejde jen o to, že výroba vyjde v Asii levněji.

"V České republice začíná být nedostatek odborníků na výrobu tohoto sortimentu, v neposlední řadě má výroba motocyklů v Asii dlouhodobou tradici, jezdí tam na nich obrovské množství osob," řekl Bureš.

Podnik si v čínské továrně zadá vzhled a barvu kapoty, zrcátek či sedadel. Na barevném provedení, který je odlišuje od konkurence, firma spolupracuje s místním architektem Přemyslem Kokešem. Motor je stejný jako u asijských značek Yuki, Kentoya či Keeway.

"Jde o model motoru, který kdysi Čína převzala od Hondy. Výhodou tohoto stroje je jeho jednoduchost, zároveň je spolehlivý. Každou dodávku si v Číně zkontrolujeme, ještě než se naloží do kontejneru," řekl Bureš.

V tuzemsku má firma 40 distribučních míst a o další usiluje. Šéf společnosti očekává, že letos prodeje vzrostou na 200 až 250 kusů. Skútry se značkou Capirelli stojí kolem 30.000 korun.

Společnost Capirelli nyní řeší, jak vrátit do popředí zájmu zákazníků i skútry s obsahem 50 ccm. Chce zřídit školicí středisko, kde by se hlavně mladí lidé vyučovali teorii i jízdě na malých motocyklech. "Pokud si totiž udělají řidičský průkaz na auto, na motorku si v autoškole nesednou a neumějí na ní jezdit," řekl Bureš.

Společnost chce zároveň dodávat na trh i oblečení pro jízdu na malých motocyklech. Styl oblékání majitele skútru je jiný než motorkáře, který na velkém stroji vyjede v černém koženém oblečení na vyjížďku. Na podobě oděvů začíná spolupracovat se Střední uměleckoprůmyslovou školu v Ústí nad Orlicí.

"Pro nás je vždycky lepší praxe než vymýšlení akademických zadání," řekl ředitel školy Zdeněk Rössler. Studenti už navrhli pro Capirelli krabice na helmy s grafickým designem a začnou připravovat nové kolekce pro volný čas. Výroba triček, mikin, kalhot, rukavic či bund se zatím uskuteční v zemích třetího světa.

"Doufám, že výrobu oblečení se nám podaří rozjet v Česku. Bohužel, textilní průmysl u nás hodně stagnoval. Šikovné studenty bych rád dál zapojil do našeho podnikání," řekl Bureš.

10.02.2014  ČTK

PŘEDPLAŤTE SI

Nenechte si ujít...