1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Připojte se:

Facebook

Šroubárna Kyjov vyrábí vačky do motorů už deset let

sroubarna kyjovVačky do motorů z české oceli směřují už deset let z jihomoravského Kyjova do světově proslulých automobilek. Většina dodávek směřuje do Německa, výjimkou nejsou ani zaoceánské USA. Produkce vaček tvoří z celkového portfolia šroubárny přibližně šestinu.

Nápad přidat k portfoliu výrobků převážně pro železniční průmysl výrobky do automobilového segmentu vznikl před deseti lety.

Společnost Šroubárna Kyjov se zaměřuje především na výrobu železničních komponentů, a to od pražcových šroubů, hákových šroubů, až po matice pro upevnění kolejového svršku. „Ovšem před deseti roky se vedení firmy rozhodlo produkovat vačky pro automobilový průmysl, jehož výroba se nyní značně podílí na tržbách Šroubárny Kyjov,“ podotýká výkonný ředitel společnosti Marek Světlík.

Těžištěm výroby šroubárny, která je dceřinou firmou Třineckých železáren, jsou ze zhruba 70 procent nadále dodávky pro železnice, v současné době se produkce vaček pohybuje okolo 16 procent. Vačky z Kyjova jsou poté odběrateli dokončovány a montovány na vačkové hřídele pro spalovací motory.

„Před deseti roky jsme chtěli najít další nosnou část naší výroby, a ne se téměř stoprocentně orientovat na dodávky pro železniční firmy,“ vysvětluje Marek Světlík. V roce 2020 se produkce vyšplhala na 1419 tun, což představuje asi 23 milionů kusů. „Doposud jsme celkem vyrobili zhruba 175 milionů kusů vaček,“ doplnil ředitel.

„V minulých letech byl o naše vačky mimořádný zájem. Ovšem výroba aut se vloni téměř zastavila kvůli epidemii koronaviru, která způsobila prudký pokles poptávky po nových autech. V současné době se situace v automotive, a tedy i v sortimentu vaček stabilizuje, i když rizika stále zůstávají. Zvyšuje se poptávka po ložiskových kroužcích a výroba železničního sortimentu jede také stále naplno,“ říká ředitel kyjovské společnosti.

01.07.2021

PŘEDPLAŤTE SI

200x200 amper news v2

Nenechte si ujít...