1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Připojte se:

Facebook

Hyundai chce zvýšit tržní podíl v Evropě, spoléhá na nové modely

Hyundai LogoBerlín - Jihokorejská automobilka Hyundai Motor chce zvýšit svůj podíl na evropském trhu do konce desetiletí na pět procent, tedy o skoro polovinu víc, než měla loni.

Automobilka spoléhá na nové modely, větší výrobní kapacitu, ale také na lepší poptávku v regionu, kde se trh s automobily snaží vzpamatovat z dopadů dluhové a hospodářské krize. Hyundai svá auta vyrábí mimo jiné i v Nošovicích na Frýdecko-Místecku.

Hyundai podle agentury Reuters uvedla, že do roku 2020 chce zvýšit svůj podíl na trhu v Evropské unii a ve státech Evropského sdružení volného obchodu, tedy Islandu, Lichtenštejnska, Švýcarska a Norska, na pět procent z loňských 3,4 procenta.

Zákazníkům v příštích čtyřech letech představí 22 nových nebo upravených modelů. Má mezi nimi být i typ Hyundai i10 z turecké továrny, kde firma loni zvýšila výrobní kapacitu na půl milionu vozů ročně. Pro srovnání, v Nošovicích Hyundai podle svého úterního sdělení loni vyrobila celkem 303.460 osobních automobilů.

Jihokorejské automobilky v minulých měsících oslabovala ostrá zahraniční konkurence na zahraničních trzích i doma. Vývoz japonských konkurentů loni mohutně podpořil propad kurzu japonského jenu. Na korejském trhu si výrazně vylepšily pozice německé automobilky v čele s Volkswagenem. Slabší prodej doma Hyundai a sesterská Kia kompenzovaly silným vzestupem v Číně a Latinské Americe.

Prodej automobilky Hyundai na trhu 30 evropských států podle údajů z odvětví v uplynulém roce klesl o 2,7 procenta. V celé EU přitom prodej nových osobních aut loni podle dnešních dat Evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA) klesl o 1,7 procenta.

24.01.2014  ČTK

PŘEDPLAŤTE SI

Nenechte si ujít...