1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Připojte se:

Facebook

Opelu se loni po 15 letech podařilo zvýšit podíl v Evropě

opel logo 2Frankfurt - Německé automobilce Adam Opel, která patří americkému koncernu General Motors, se loni podařilo po 15 letech zvýšit podíl na evropském trhu.

Celkem podíl Opelu a jeho britské sesterské značky Vauxhall v Evropě podle předběžných údajů vzrostl na 5,61 procenta z 5,59 procenta. Automobilka uvedla, že ke zvýšení podílu jí pomohl hlavně prodej nového městského vozu Adam.

Opel měl v posledních letech problémy s prodejem hlavně kvůli nedostatku nových modelů. Ve snaze oživit prodej v Evropě, kde zákazníci kvůli krizi nakupují hlavně menší auta levná na provoz, automobilka před rokem přišla s malým modelem Adam. Zájem o nový model překonal očekávání. Jen v Německu bylo loni zaregistrováno 21.000 vozů Adam. Kompaktního SUV Mokka se podle agentury Reuters prodalo asi 20.000.

Příznivá zpráva od Opelu přichází v době, kdy prodej aut v Evropě je nejnižší za dvě desetiletí. V posledních měsících sice prodej oživuje, očekává se však, že za celý loňský rok se prodej aut již šestým rokem za sebou snížil.

Opel se v minulosti dostal do existenčních problémů a General Motors chystal jeho prodej. Z toho nakonec sešlo a GM se rozhodl Opel restrukturalizovat vlastními silami. Americký podnik loni oznámil, že do konce roku 2016 plánuje investovat do Opelu čtyři miliardy eur (110 miliard Kč) a chce představit 23 nových modelů. Předloni Opel vykázal ztrátu 1,8 miliardy USD (36,2 miliardy Kč).

11.01.2014  ČTK

PŘEDPLAŤTE SI

Nenechte si ujít...