TPCA vyrobila loni 185.127 vozů, meziročně o 13,9 pct méně
- Podrobnosti
- Kategorie: Automobilový průmysl
Ovčáry - Automobilka TPCA Toyota Peugeot Citroën z Ovčár u Kolína vyrobila loni 185.127 vozů, meziročně o 13,9 procenta méně. Nejprodávanější z malých vozů byla Toyota Aygo. ČTK to řekl mluvčí automobilky Radek Kňava.
"V České republice si zakoupilo vozy z TPCA celkem 800 zákazníků, to je o 0,4 procenta méně než ve velmi úspěšném roce 2012," řekl ČTK Kňava. Automobilka TPCA, která vyrábí malé městské vozy Toyota, Peugeot a Citroën, prodala loni nejvíce aut ve Velké Británii. Zákazníkům tam dodala 51.106 vozů. Druhou zemí s největším exportem vyrobených modelů byla pro TPCA Francie s prodanými 28.546 vozy. Následovalo Nizozemsko s 25.080 vozy, čtvrtou příčku si připsala Itálie, kde se loni prodalo 21.067 vozů. Pětici zemí uzavírá Německo s prodanými 16.312 vozy. Ostatní země si podle Kňavy připsaly 23 procent produkce.
Celkově nejprodávanějším modelem byla loni Toyota Aygo, následovaná modelem značky Citroën C1, nejhůř se prodával Peugeot 107. "Největší podíl byl připsán výrobě vozů v pětidveřovém provedení, třídveřová verze modelů měla 20,5procentní podíl kolínské produkce osobních vozů," doplnil Kňava.
Kolínská miniauta se nejvíce prodávala v bílém provedení, těch se prodalo asi 30 procent. Druhým nejčastějším odstínem byla červená, třetím černá. Téměř 70 procent vyrobených vozů opustilo továrnu s levostranným řízením.
V automobilce TPCA, která připravuje novou generaci malých městských vozů, pracuje více než 3000 lidí. Nové modely by měla firma představit podle informací ČTK na autosalonu v Ženevě na začátku března.
V roce 2012 automobilce meziročně klesl zisk před zdaněním o 50 milionů na 320 milionů korun. Z TPCA v roce 2012 vyjelo 215.000 aut, což bylo meziročně o pětinu méně. Tržby společnosti v roce 2012 meziročně klesly o 14 procent na více než 34,1 miliardy korun.
Druhá středočeská automobilka mladoboleslavská Škoda Auto dodala zákazníkům v loňském roce 920.800 aut, což je meziročně o dvě procenta méně. V příštích letech chce Škoda dále růst a do roku 2016 bude uvádět v průměru každých šest měsíců nový nebo přepracovaný model.
20.01.2014 ČTK
Nenechte si ujít...
- 1
- 2
- 3
Toyota v loňském finančním roce zaznamenala rekord…
Category: Automobilový průmysl
Tokio - Japonská automobilka Toyota Motor v loňském finančním roce zaznamenala rekordní celosvětový prodej a vý…
Rozšiřování dálnice D1 v Brně má být o dva měsíce…
Category: Doprava
Brno - Rozšíření dálnice D1 mezi 194. a 196. kilometrem v Brně na šest pruhů by mělo být hotové o dva měsíce dř…
E.ON zlevnil energie s fixací, od května sníží cen…
Category: Energetika
Praha - Energetická společnost E.ON sníží své ceny energií. Od tohoto týdne podnik zlevnil pro nové klienty fix…
Pardubický dopravní podnik si objednal trolejbusy…
Category: Doprava
Pardubice - Dopravní podnik v Pardubicích pořizuje osm nových trolejbusů, které budou mít trakční baterii, a mo…
Volkswagen chce do roku 2030 na čínském trhu udrž…
Category: Automobilový průmysl
Peking/Frankfurt - Německý automobilový koncern Volkswagen, pod který patří i česká automobilka Škoda, chce do…
Připojte se: