1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Připojte se:

Facebook

BEL Sýry Česko, a.s.

Bel syry 16Lidé si oblíbili inovativní Veselou krávu i tradiční Želetavu

Sýry Želetava, Veselá kráva nebo Smetanito zaujímají přední postavení mezi mléčnými výrobky na českém trhu. Historie výroby sýrů v městysu Želetava sahá až do roku 1902, kde pod stejnojmennou značkou vznikají tavené sýry vyráběné z kvalitních surovin podle osvědčených receptur.

Dnes jsou sýry Želetava, stejně jako další značky sýrů, součástí akciové společnosti BEL Sýry Česko, která se opírá o zázemí francouzské skupiny Fromageries Bel. Mezinárodní výrobce značkových sýrů působí ve více než 120 zemích světa. Jen v želetavském závodě se vyrobí 4-tisíce tun sýrů ročně a obrat podniku dosahuje jedné miliardy korun.

Společnost BEL Sýry Česko je jedničkou na trhu tavených sýrů v České republice s objemovým podílem 45 % a hodnotovým podílem 50 %. „Naše klíčové značky, Veselá kráva a Smetanito, dominují českému trhu,“ říká Ing. Vítězslav Trojan, výrobní ředitel závodu Želetava společnosti BEL Sýry Česko, a.s. Také další značky si na trhu vedou dobře. Například čerstvý sýr Gervais reprezentuje ve své kategorii asi 20 % trhu. K úspěšným sýrům patří i KIRI vyráběný unikátní technologií na pomezí taveného a čerstvého sýra nebo značka Mini Babybel – známý kulatý mini sýr balený ve vosku.

Rovnováha mezinárodních i tradičních sýrů

Vedoucí pozici si společnost BEL Sýry Česko buduje už od svého vstupu na český trh v roce 1995. O pět let později proběhla akvizice společnosti Želetavské sýrárny, a.s., předního výrobce tavených sýrů na trhu. Další úspěšné akvizice následovaly – například v roce 2003 firma zakoupila společnost Leerdammer Bohemia, a.s., a později také Sýrárnu Klatovy, a.s. Své portfolio společnost rozšířila i o nové značky. V roce 2005 převzala od firmy Danone, a.s., distribuci sýrů Veselá kráva a o dva roky později od ní zakoupila značku Gervais.

Želetavský závod je nyní nedílnou součástí divize Centrální Evropa, společně se slovenským závodem v Michalovcích a polským závodem v Chorzele. „Naším vlastníkem je francouzská společnost Fromageries Bel, která je světovým výrobcem číslo jedna v kategorii sýrových porcí. K úspěchu skupiny patří rovnováha mezi silnými značkami mezinárodního charakteru, jako je Veselá kráva, Kiri, Babybel, Leerdamer nebo Gervais, i národního charakteru, jako je třeba Adler, Maredsous nebo Želetava,“ uvádí Vítězslav Trojan.

Ke klíčovým značkám společnosti BEL Sýry Česko patří především značky Veselá kráva, Želetava a Smetanito. „Veselá kráva je mezinárodní značkou skupiny Bel s více než stoletou tradicí. Na českém trhu je jednou z nejúspěšnějších a nejoblíbenějších značek sýra, která se dostala do podvědomí českého spotřebitele jako moderní a inovativní,“ podotýká výrobní ředitel a dodává: „Želetava zase reprezentuje tradici a kvalitu a je lídrem na trhu tavených sýrů. Profiluje se především v kategorii tavených porcí v rodinném balení v hranatých krabičkách. Želetavské Smetanito je synonymem poctivého smetanového sýra s bohatou tradicí. Velké obliby mezi spotřebiteli dosahují i značky Tomík, Tomíček a Nový smetanový.“

Kvalita a partnerství

Posláním společnosti BEL Sýry Česko je rozvíjet kvalitní, originální a cenově dostupné značkové sýry. Klíčovou roli hraje při výrobě kvalita. „Ta je naší prioritou číslo jedna. Naše sýry jsou vyráběny v moderních továrnách, které odpovídají všem celosvětovým standardům kvality schváleným pro výrobu a distribuci sýrů v rámci Evropské unie,“ zdůrazňuje Vítězslav Trojan. Většina výrobků pro český trh je vyráběna v modernizovaných továrnách východoevropského regionu. Část výrobků je dovážena z Holandska a z Francie. Všechny továrny jsou certifikovány normou ISO 9001/2000.

Pro společnost BEL Sýry Česko je důležitá jak spokojenost zákazníků, tak obchodních partnerů. Rozšiřování portfolia výrobků a růst objemu prodeje sýrů jsou proto doprovázeny posilováním obchodního týmu. „Členové obchodního týmu, který se od roku 2000 zčtyřnásobil, jsou odpovědní za každodenní zjišťování potřeb našich obchodních partnerů a zabezpečování náležitého servisu,“ uvádí výrobní ředitel. Společnost také věnuje nemalé investice, aby poznala potřeby zákazníků. Většina jejích aktivit je tak odpovědí na konkrétní požadavky konzumentů identifikované v průběhu výzkumu trhu a v rámci spotřebitelských výzkumů.

Znalost spotřebitelů i obchodních partnerů se firma snaží zúročit v rámci programu Catagory management. „Jedná se o zvyšování obrátky a rentability jednotlivých produktových kategorií na základě výběru optimálního sortimentu podle spotřebních zvyklostí a očekávání nakupujících,“ vysvětluje Vítězslav Trojan. Přední výrobce sýrů na českém trhu je už několikátý rok výhradním partnerem největších retailerů na trhu v kategorii sýry.

Investice do automatizace i úspor vody

Společnost BEL Sýry Česko zaměstnává v České republice zhruba 200 pracovníků. „Z tohoto počtu je asi 130 zaměstnáno u nás, v želetavském závodu, zbytek pracuje v pražském sídle vedení firmy,“ upřesňuje Vítězslav Trojan. Prioritou společnosti je podle výrobního ředitele bezpečnost a zlepšování pracovních podmínek zaměstnanců. „Proto jsme investovali nemalé množství peněz právě do této oblasti,“ připomíná. Přední výrobce sýrů na českém trhu vkládá finance i do dalších oblastí. „Investice jsme v posledním období zaměřili například na automatizaci výroby a snižování dopadů na životní prostředí, především na snižování spotřeby vody,“ říká výrobní ředitel.

Společnost na trh pravidelně uvádí novinky. Například loni na jaře představila sýr Leerdammer Special Toast určený, jak už název napovídá, právě pro přípravu toastů. Sýr Leerdammer je holandský polotvrdý sýr s oky, který je typický nasládlou a jemně oříškovou chutí. Leerdammer Special Toast je delikátní sýr s intenzivní chutí, který se perfektně roztaví v teplém toustu. Sýr má tlustší plátky čtvercového tvaru, které korespondují s tvarem toastového chleba.

Úspěšně pokračovat v nastoleném trendu

V želetavském závodě se chystají další novinky. Do roku 2016 vstoupila společnost BEL Sýry Česko s cílem plnit svoje vizi a strategii pro několik dalších let. „To znamená, že budeme pokračovat v automatizaci závodu, zaměříme se na další zvyšování bezpečnosti našich zaměstnanců a na zlepšování kvality našich výrobků,“ uvádí Vítězslav Trojan. Stejně tak společnost bude pokračovat ve snižování výrobních nákladů. „Minulé období bylo v tomto směru velice úspěšné a já jsem plně přesvědčen, že v letošním roce i v příštích letech budeme v tomto trendu zdařile pokračovat,“ uzavírá výrobní ředitel.

Priemysel Dnes/Průmysl Dnes

PŘEDPLAŤTE SI

Nenechte si ujít...