1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Připojte se:

Facebook

Continental Barum s.r.o.

Continental barum 21Děláme vše pro to, aby řidiči i letos bez problémů přezuli

Před 150 lety vznikla v Německu firma, která vyrostla do jednoho z největších výrobců pneumatik na světě. Každou dekádu v její historii provází inovace a technologické změny. A platí to i o současné době, která není v mnoha ohledech lehká, ať už kvůli lockdownům anebo potížím s dodávkami materiálů.

„Společně s našimi obchodními partnery děláme maximum pro to, abychom zajistili dostatečnou zásobu zimních pneumatik, aby řidiči mohli bezpečně přezout,“ říká v rozhovoru Ing. Pavol Červenák, jednatel společnosti Continental Barum s.r.o.

Rok 2021 je pro vás výjimečný, protože značka Continental slaví 150. narozeniny. Máte za sebou kus historie a podařilo se vám vybudovat silný brand. Připomenete, jak to celé začalo a jaká byla cesta proslulých pneumatik až do současných dnů?

Společnost Continental – Caoutchouc & Gutta-Percha Compagnie byla v německém Hannoveru založena v říjnu 1871. Od té doby značka Continental neustále roste a sílí. A dnes je z ní globální hráč v automobilovém průmyslu. Z původně německé společnosti vyrostl nadnárodní koncern, který vlastní mnoho dalších značek – prémiovou značkou Continental počínaje, přes tradiční slovenskou značku Matador nebo naopak českou nejoblíbenější značku Barum až třeba po Semperit, Uniroyal nebo General Tire. Technologických „revolucí“ bychom našli v každé dekádě několik. Je to velmi komplexní téma a vydalo by na samostatný rozhovor. Ve všeobecnosti ale můžeme říct, že několik desítek let Continental přináší zákazníkům víc než pneumatiky – přináší také důvěru, spolehlivost a bezpečí.

A také neustálé inovace. Začíná zima a řidiči přezouvají auta. Jaké novinky jste pro ně připravili?

Letošní zima je na novinky opravdu bohatá. V prémiové značce Continental představujeme hned dvě nové zimní pneumatiky – s podobným názvem, ale s různými vlastnostmi. Pro střední a kompaktní vozidla máme letošní novinku s názvem TS 870, naopak pro silnější a výkonnější automobily máme TS 870P. Obě novinky splňují očekávání, které mají řidiči od zimních pneumatik Continental. Ať sněží, ať prší anebo mrzne, naše pneumatiky si bezpečně poradí s jakýmkoliv zimním počasím. Tím ale výčet zdaleka nekončí. Tradiční značka Matador letos na podzim přichází se dvěma novinkami – pro osobní vozy je určená zimní pneu MP93 Nordicca, pro menší dodávky Nordicca Van. Česká značka Barum pak přináší zimní novinku pro VAN automobily – SnoVanis4. A abychom seznam novinek uzavřeli – možná znáte i tradiční rakouskou značku Semperit, která patří do portfolia pneumatik koncernu Continental. Semperit má novinku pro osobní automobily Speed Grip 5 a také pro dynamicky rostoucí segment VAN – VAN Grip.

Inovace a novinky by nebyly možné bez technologií, které při výrobě používáte. Můžete zmínit alespoň některé z nich?

Co se týká výrobních technologií, tak koncern Continental se aktivně angažuje v ochraně životního prostředí, takže proto spoustu nových technologií směřujeme do udržitelnosti. Za poslední roky vznikla celá řada nových ekologických technologií a výrobních procesů – od Taraxagum – kaučuku z pampelišek – až třeba po využívání recyklátu z PET lahví ve výrobě pneumatik.

Krom toho se soustředíte i na vylepšování technologií, z nichž mají užitek samotní zákazníci.

Ano. U osobních pneumatik je špičkou technologie ContiSeal, která jednoduše zabrání, aby na pneumatice vznikl defekt propíchnutím běhounu. To je perfektní záležitost snad pro všechny řidiče, protože málokdo z nás rád řeší defekt a výměnu pneumatiky na cestě. Zákazníci z řad nákladních fleetů naopak ocení třeba naše monitorovací zařízení ContiPressureCheck a návazné monitorovací systémy. Díky nim má správce vozového parku neustálý přehled jak o tlaku, tak i teplotě pneumatiky. A zejména u velkých nákladních fleetů je úspora pohonných hmot, kterou zajistí správný tlak pneumatik, poměrně hodně viditelná. A to nemluvím o životnosti, která je u správně nahuštěných pneumatik daleko vyšší.

Jak vás poslouchám, tak je jasné, že neustále inovujete. Mimo jiné jdete udržitelnou cestou a s tím souvisí i zmíněné používání recyklovaných PET lahví ve výrobě pneumatik od příštího roku. Co vás k tomuto nápadu přivedlo?

Continental už nyní pracuje na tom, abychom i ve výrobním závodě v Otrokovicích od příštího roku využívali novou technologii. To znamená, že standardní polyester v pneumatikách nahradíme od roku 2022 přízí vyrobenou z použitých PET lahví. Pro kompletní sadu pneumatik pro jedno auto bude potřeba zhruba 60 plastových lahví. Aktuálně se pro konstrukci kostry pláště používá polyethylentereftalátu (PET) kvůli dobrým vlastnostem tohoto materiálu, který je odolný vůči vysokým teplotám a zatížením. Právě tento charakter by si měl uchovat i nový udržitelnější materiál, což potvrzují rovněž laboratorní testy.

Automotive se teď potýká s dodávkami materiálů a komponentů. Jak je na tom výroba pneumatik? Máte dostatek zdrojů?

I segment výroby pneumatik řeší podobné výzvy jako většina evropského průmyslu a obchodu v současné době. A nejde jen o oblast automotive. Vyrábíme a dodáváme pneumatiky určené pro prvovýrobu, tedy výrobcům pneumatik, což jsou většinou letní pneumatiky. Ale také pneumatiky pro náhradní spotřebu. A tady aktuálně mluvíme o zimních pneumatikách, jejichž přezouvání právě běží. Společně s našimi obchodními partnery děláme maximum pro to, abychom zajistili dostatečnou zásobu zimních pneumatik ve správné struktuře i ve správném čase tak, aby řidiči mohli bezpečně přezout a připravit se na následující sezónu a změnu počasí.

Když už jsme u toho, co se nyní děje s materiálem a dodávkami, tak jaké pro vás byly uplynulé měsíce? Přece jen první polovina roku se nesla ve znamení covidu a lockdownů. Jak jste toto období zvládli?

Uplynulé měsíce nebyly jednoduché pro nikoho z nás. Na druhou stranu – ve všem se dá najít i něco pozitivního. Minimálně jsme se v poslední době snad všichni naučili to, že musíme umět flexibilně reagovat na cokoliv, co doba přinese.

Zima uteče rychle, přijde jaro. Už pracujete na novinkách na příští rok?

Určitě. To je naprosto nutné a nezbytné. Na příští rok máme připravenou poměrně slušnou baterii nových letních pneumatik, které budeme uvádět na trh. Jako malou ochutnávku mohu jmenovat třeba novou letní pneumatiku Continental SportContact 7, která – jak věřím – se stanem dalším adeptem na vítěze nezávislých testů.

Průmysl Dnes

PŘEDPLAŤTE SI

Nenechte si ujít...