1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Připojte se:

Facebook

Faurecia Plzeň, s.r.o.

Faurecia plzen21Ve firmě se práce dělá srdcem

Nadnárodní společnost Faurecia může být hrdá na svou stoletou tradici a významné postavení na mezinárodním trhu. Patří mezi TOP 10 dodavatelů v oblasti automotive a svými komponenty již vybavila každé třetí auto na světě.

 

Založila celkem 305 společností v 35 zemích světa! V ČR má 8 výrobních závodů – v Písku, Plzni, Pardubicích, Bakově nad Jizerou a Mladé Boleslavi. Celkem zde zaměstnává přes 5-tisíc lidí. Vyrábí komponenty pro nejprestižnější automobilové značky a na vyšší úroveň se neustále posouvá skrze úspěšnou realizaci inovačních záměrů. Díky této aktivní firemní strategii nezůstává práce monotónní rutinou a zaměstnanci ji mohou dělat srdcem.

Faurecia ČR je rozdělená do 3 divizí, jež se zabývají výrobou výfuků, sedaček a interiérů. Jeden z nejmladších výrobních závodů v ČR je Faurecia v Nýřanech u Plzně, která montuje a dodává sedadla do prestižních automobilů. Provoz zde byl zahájen v květnu roku 2013. Důležitým významným milníkem byl březen 2017, kdy byla vyrobena první miliontá sedačka, druhý milión následoval v srpnu 2019! „V uplynulém roce dodala firma sedačky do půl milionu aut. Jinými slovy, denně se v našem závodě vyrobí sedačky do 1500 aut,“ říká Tomáš Burkoň, ředitel Faurecia Plzeň. Rok 2018 se stal velmi úspěšným rokem v krátké historii podniku. Povedlo se podepsat nový kontrakt s firmou BMW, s níž je spojena samotná existence společnosti Faurecia Plzeň. „Provoz závodu v Nýřanech byl zahájen poté, co byla uzavřena výrobní hala Faurecia přímo v areálu BMW v Lipsku. Následně byla výroba přesunuta do českého podniku a rozšířena o portfolio produktů dodávaných pobočce BMW v Regensburgu,“ vysvětluje Tomáš Burkoň.

BMW je dosud klíčovým klientem Faurecie Plzeň.Firma dodává tomuto klientovi sedačky, jež montuje z hotových komponentů (rámů, potahů apod.), které dostává od svých subdodavatelů. Sedačky sestavuje na míru dle specifických požadavků zákazníka – každá z nich má jinou barvu, výbavu a funkci, může být elektrická nebo manuální, vyhřívaná apod. V tomto případě jde o obměny v rámci předem daných nastavených standardů. „Kromě toho však BMW neustále přichází s inovacemi, kterými vylepšuje kvalitu svých produktů. Od pracovníků Faurecia to vyžaduje značnou flexibilitu, kterou je nutno odpovědět na měnící se požadavky,“ podotýká Tomáš Burkoň. „Donedávna byla naše firma jediná, která vyráběla pouze pro jednoho zákazníka. V roce 2019 se nám povedlo získat také kontrakt se zákazníkem Opel a v letošním roce se připravujeme na spuštění výroby pro nového zákazníka VW,“ upřesnil.

Lze však předpokládat, že výroba bude v následujícím období nadále růst, protože firmě se podařilo získat další projekt, který bude zahájen v roce 2022. S tím souvisí i rozsáhlá výstavba nové haly. Na míru postavená budova v Nýřanech o ploše téměř 13-tisíc m², která navazuje na dosavadní provoz Faurecie v lokalitě Pilsen Park West, bude sloužit k výrobě automobilových sedaček a sedačkových komponentů pro značku Volkswagen a další projekty, které firmu v budoucnu čekají.

Produktové i technologické inovace

Ovšem také sama Faurecia – tedy její centrála – přichází průběžně s inovacemi produktů, jež nabízí svým zákazníkům. „Aktuálně pracuje na projektu Cockpit of the Future, kterým chce oslovit stávající i nové klienty. Tato produktová inovace se týká i automobilových sedaček, a tak lze předpokládat, že projekt ovlivní i výrobu v Nýřanech,“ uvádí Tomáš Burkoň. Samotná Faurecia Plzeň nevyvíjí produktové novinky, ale investuje do inovací na úrovni pracovních a technologických postupů. Jejím záměrem je postupně zavádět do výroby automatizaci a digitalizaci. „Po nastavení základních procesů spojených se zahájením výroby se nyní firma zaměřuje na její stabilizaci a zefektivnění. Rozjeli jsme několik paralelních projektů směřujících k digitální transformaci. Ta zajistí větší flexibilitu a efektivitu výroby,“ říká Tomáš Burkoň.

Flexibilita ve výrobě vyžaduje také další specifické pracovní postupy. Proto již od zahájení provozu v podniku je produkce řízena metodou just in time, podle které dodavatel předává klientovi výrobky v přesně určeném počtu a čase. Tento koncept je běžně používaný našimi zákazníky, kteří své požadavky posílají dodavateli v časové lhůtě několika dnů předem. Faurecia poté každý den montuje a dodává určité množství sedaček korespondující s průběžnou výrobou aut u zákazníka. „Od zákazníků dostaneme pokaždé přesné parametry na výrobu sedaček, které se následně montují do konkrétních vozů. Každá sedačka má předem přiřazené číslo auta. Výhodou je, že nedochází ke skladování výrobků nebo materiálu v našich skladech či skladech klienta. Ty by v budoucnu mohly zůstat nevyužité. Díky tomu se zamezuje plýtvání materiálem a lidskou prací,“ vysvětluje Tomáš Burkoň.

Firma sází na kvalitní a spolehlivé zaměstnance

Lidská práce je v současnosti – vzhledem k akutnímu nedostatku pracovní síly na českém trhu – vysoce ceněna. Faurecia Plzeň nyní zaměstnává zhruba 650 kolegů ve výrobě i administrativě. V letošním a následujícím roce, jak již bylo zmíněno, dojde díky novým projektům k navýšení výroby, a proto hledáme nové kolegy, a to nejen do výrobní části provozu. Tomáš Burkoň je přesvědčen, že zaměstnanci Faurecia jsou hrdí na značku, pro kterou pracují. „Zručnost, schopnosti, technické znalosti a efektivita je to, čeho si jako zaměstnavatel ceníme. Věříme, že společně se zázemím a benefity, které nabízíme, bude možné udržet si kvalitní a spolehlivé pracovníky i v budoucnu,“ dodává na závěr.

Průmysl Dnes

PŘEDPLAŤTE SI

Nenechte si ujít...