1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Připojte se:

Facebook

F.X. MEILLER Slaný s.r.o.

FXMeiller22Stoletá tradice a virtuální realita

Značku F.X. MEILLER Slaný s.r.o., znají všichni provozovatelé nákladních autoparků. Vždyť jde o předního světového výrobce sklápěcích a kontejnerových nástaveb na nákladní automobily. Ve Slaném v České republice už 30 let vznikají kvalitní a spolehlivé produkty, které míří do celého světa. Kam kráčí česká pobočka světové značky s více než stoletou tradicí a leckterým světovým prvenstvím? O tom si dnes povídáme s jednatelem společnosti F.X. MEILLER Slaný s.r.o., Ing. Štefanem Abdulrahmanem.

Jaké základní konkurenční výhody jsou na vašich produktech a řešeních nejvíc oceňované na domácím a světových trzích?

Základní konkurenční výhodou produktů značky MEILLER je téměř stoletý, ničím nepřerušený inovační vývoj. Vždyť právě tato značka se kdysi stala historicky prvním výrobcem sériové sklápěcí nákladní techniky. V roce 1925 jsme jako první na světě vyrobili sériový hydraulický píst. Dnes jsme jedinými výrobci sklápěcí techniky, kteří si nejen hydrauliku, ale i veškeré další komponenty, vyjma elektroniky, vyrábějí sami. V této oblasti jsme navíc držiteli velkého množství cenných patentů. A to je jeden z důvodů, proč nám zůstalo unikátní firemní know-how, které se navíc neustále vyvíjí. Know-how, jehož nositeli jsou naši zaměstnanci, know-how, které tvoří základní hodnotu naší značky.

Je nanejvýš zavazující vidět, že v posledních mnoha dekádách jsme prakticky neustále vítězi různých odborných recenzí kvality po celém světě. A naši zákazníci to oceňují. To, že naše hydraulika je velmi spolehlivá, naše řešení jsou robustní, inovativní, rychlá. To všechno jsou naše největší konkurenční výhody. Ne nadarmo se slovo MEILLER stalo v branži generikem. Často se setkáte s tím, že když nějaký odborník hovoří o sklápěcí hydraulice, často řekne prostě „Meiller“. Díky práci generací před námi je tahle značka ve svém oboru legendou a upřímně řečeno, mnozí zákazníci si naše produkty kupují právě kvůli tomu.

Jsou součástí vašeho portfolia také nějaké zákaznicky či hodnotově orientované služby?

Nejdůležitějším faktorem při rozhodování o nákupu našich produktů je naše schopnost zajistit jim rychlý a účinný servis prakticky kdekoli. Naše servisní síť je proto schopna rychlého zásahu v jakýchkoli extrémních podmínkách. Vždyť každá hodina, kdy je náš produkt mimo provoz, stojí naše zákazníky peníze. Proto je servis kdekoli rychle a účinně naší základní službou, kterou poskytujeme všem svým zákazníkům bez ohledu na jejich velikost či místo působení.

Jak se vám daří získávat na českém trhu nové zákazníky?

Stejně jako na jiných světových trzích, i na tom našem českém realizujeme marketingové kampaně v úzké spolupráci s našimi strategickými partnery, velkými světovými automobilkami. Největší zájem je o různé formy předváděcích akcí. Ale nejde jen o to ukázat, jak jsou naše produkty kvalitně vyrobené a funkční. My kromě výroby vlastních sklápěcích a kontejnerových nástaveb na nákladní automobily máme ve svém portfoliu také takzvaný container handling system. Proto při různých lokálních akcích typu dny otevřených dveří zpracovatelů odpadu či technických služeb velkých municipalit představujeme a ukazujeme své produkty v jejich každodenní činnosti. Naším cílem je předvádět reálnou funkčnost našich řešení a nechat potenciální zákazníky si práci s našimi produkty osobně vyzkoušet.

Velmi dobře je také hodnocena možnost vyzkoušení a pronájmu našich produktů. Pro tyto případy disponujeme flotilou předváděcích a půjčovacích nástaveb. Ukazuje se, že je to mocná konkurenční výhoda při rozhodování před nákupem. Podívat se, vyzkoušet, přesvědčit se. Naši zákazníci to mají rádi a my jim tuto možnost rádi poskytujeme. Osvědčuje se nám také aktivní účast na předních světových veletrzích. Proto jsme už mnoho let významnými partnery velkých světových veletrhů zaměřených na nákladní techniku a komunální systémy. Velmi často se proto objevujeme na veletrzích typu Bauma v Mnichově, IAA Mobility a na dalších podobných akcích světového formátu.

Jak pečujete o stávající zákazníky?

Základním pilířem řízení našeho vztahu se zákazníky je úroveň kvality našich produktů samotných. Díky tomu můžeme se vší pokorou tvrdit, že kdo už si náš produkt jednou koupí, většinou zůstává věrným zákazníkem. Vysoká kvalita toho, co nabízíme, je samozřejmě podmíněna použitím mimořádně kvalitních materiálů. Navíc je naší velkou výhodou, že naprostou většinu náhradních dílů kromě elektroniky si vyrábíme sami. I v případě unikátních, velmi customizovaných zakázek jsme tak schopni velmi pružně reagovat a vzniklou situaci řešit k velké spokojenosti našich zákazníků.

Jaký je letošní rok v plánech a v realitě?

Přes všechny negativní prognózy zažíváme dobré období, zakázek je hodně. Důkazem toho je, že v letošním roce nabíráme více než 200 nových zaměstnanců a máme v plánu investovat do dalšího rozvoje naší společnosti více než 10 milionů eur.

Jaká je vaše filosofie udržitelnosti? Jak se stavíte k péči o životní prostředí?

Už v roce 2019 jsme definovali firemní vizi založenou na udržitelnosti a redukci skleníkových plynů jako na jedné z našich hlavních priorit. O tom, jak vážně bereme svůj závazek snižovat dopad naší výroby na životní prostředí, možná nejlépe svědčí stanovený cíl snížit energetickou uhlíkovou stopu do roku 2025 o 30 %. Energetická krize v minulém roce nás navíc přiměla učinit některá opatření rychleji. Tak se stalo, že jsme výše uvedený cíl splnili už o 3 roky dříve. V minulém roce se nám navíc podařilo optimalizovat energetickou náročnost našeho výrobního procesu. Obměnili jsme systémy vytápění, investovali jsme do přípravy rozsáhlého fotovoltaického systému, optimalizovali jsme způsoby ohřevu vody, došlo k výměně osvětlení v celém areálu, obměně kompresorového vybavení atd.

Jak se vám daří získávat nové kvalifikované pracovníky? A jaká je firemní personální politika péče o ně?

Získávání dobrých zaměstnanců je pro nás permanentní výzvou. Důvodem je nedostatek kvalifikovaných pracovníků v konkrétních pracovních zařazeních typu svařování, lakování, obsluha strojů. Proto u nás pracuje mnoho lidí ze zahraničí, konkrétně ze 14 zemí. Naším cílem pro následující období je však získat nové kmenové pracovníky, kteří u nás budou pracovat dlouhodobě, zvyšovat si kvalifikaci a růst spolu s námi. Proto jsme vytvořili unikátní Meiller Akademii, ve které připravujeme na budoucí povolání nové svářeče, lakýrníky, zámečníky, manipulanty vysokozdvižných vozíků a lidi dalších profesí. V této akademii se mohou připravit na kvalifikovanou práci u nás lidé, kteří se dosud řemeslu nevěnovali. Zde své uchazeče učíme základům jejich nového řemesla pomocí systémů virtuální reality. Po absolvování základního kurzu je posíláme do reálného pracoviště, kde pod dozorem zkušených mistrů začínají aplikovat své znalosti z akademie v reálné výrobní praxi. Jako jedni z prvních v Evropě jsme začali využívat moderní technologie 21. století. V naší akademii neuvidíte křídu, ani tabuli, ale např. brýle s virtuální realitou. V Meilleru se přece vždycky stavělo na neotřelých postupech a nejmodernějších dostupných technologiích. To abychom svým předchůdcům nezůstali nic dlužni.

Průmysl Dnes

PŘEDPLAŤTE SI

Nenechte si ujít...