Dostavba dálnice D8 se zřejmě protáhne o rok do 2016
- Podrobnosti
- Kategorie: Stavebnictví
Litochovice - Úsek dálnice D8, který vede Českým středohořím, bude zřejmě dostaven až v roce 2016. ČTK to řekl vedoucí stavby František Zuckerstein.
Dostavba se už několikrát posouvala, naposledy mluvilo ministerstvo dopravy o konci roku 2015.
"Na zprovoznění stavby potřebujeme zhruba 32 měsíců a když se nám podaří dohodnout se zhotovitelem, můžeme termín o několik měsíců zkrátit. Podle mých odhadů je reálná polovina roku 2016," řekl Zuckerstein. Ředitelství silnic a dálnic podle něj brzdí především legislativa. "Výklad centrálních orgánů k aplikaci zákona o veřejné zakázce a zejména pojmů změn a víceprací se dostaly do stádia, kdy nejsme příliš operativně schopni schvalovat realizační dokumentaci stavby," uvedl Zuckerstein. Spory se týkají některých částí stavby, jejíž součástí je 29 mostů a dva tunely.
Kromě legislativních problémů může dostavbu dálnice zbrzdit i sanace sesunutého svahu u Litochovic na Litoměřicku. Více než 500 milionů metrů krychlových se utrhla loni v červnu a už téměř hotovou stavbu zasypala.
Ministr dopravy Antonín Prachař (ANO) při dnešní návštěvě stavby nechtěl termín dokončení stavby odhadovat. "Musíme vycházet z toho, co tady zjistíme. Cokoli bych řekl, tak by nemusela být pravda, k takovým závazkům se nechci přihlásit," řekl ČTK Prachař.
Lesy ČR začaly kácet stromy v místě sesuvu. Ministerstvo dopravy pak vybere firmu, která udělá v lokalitě geologický průzkum. "Od dubna, pokud půjde vše podle plánu, začne geologický průzkum. Dobu jeho trvání nedokáže nikdo odhadnout," uvedl Prachař.
Podle ministra životního prostředí Richarda Brabce (ANO) pochybila minulá vláda, která sesuv neřešila rychleji. To není o tom posílat si dopisy a vnitřní sdělení, ale jednat. Stát se takto nechoval a je to nepochopitelné. To, co se tady děje, teď na poslední chvíli, mohlo už před tři čtvrtě rokem začít, řekl ČTK Brabec. Souhlasí s ním i hejtman Ústeckého kraje Oldřich Bubeníček (KSČM). "Tady si musí sáhnout do svědomí bývalé vedení ministerstva dopravy nebo ministerstva životního prostředí, tady byla ironicky řečeno devět měsíců nedotčená příroda," řekl ČTK Bubeníček.
Variantu, že by se dálnice na současné trase dostavět nemohla, ministr dopravy nepřipouští. "Musíme najít řešení, které vyřeší tento problém. Jsme v chráněné krajinné oblasti, tady nemůžeme hledat trasu. Je tady utracena spousta peněz," dodal Prachař.
Dálnice D8 má spojit Prahu s podkrušnohorskou aglomerací a Saskem v Německu. O její trasu přes České středohoří se vedou už od 90. let spory. Mezitím automobilová doprava na sever do Německa zhoustla natolik, že po obou objízdných trasách přes Ústí nad Labem a Teplice jezdí až 10.000 aut denně.
14.03.2014 ČTK
Nenechte si ujít...
- 1
- 2
- 3
Český energetický trh se v EU výrazně změnil, přib…
Category: Energetika
Praha - Český energetický trh během 20 let v EU výrazně proměnila liberalizace. Dříve monopolní trh přeměnila n…
KLAUS Timber, evropský výrobce palet, otevřel u Ne…
Category: Firmy
Dvorec u Nepomuku - KLAUS Timber a.s., významný evropský výrobce a vývozce atypických dřevěných palet a dřevěný…
Na dálnici D1 se budou opravovat tři mosty, oprava…
Category: Doprava
Bravantice - Na dálnici D1 na Novojičínsku začala oprava mostu na hranici obcí Velké Albrechtice a Bravantice.…
ČEZ letos do přečerpávací elektrárny Dlouhé strán…
Category: Energetika
Šumperk - Energetická skupina ČEZ letos investuje do oprav a modernizace přečerpávací vodní elektrárny Dlouhé s…
Mezinárodní agentura pro energii snížila odhad růs…
Category: Energetika
Paříž - Celosvětová poptávka po ropě v letošním roce klesne. Na vině je nižší než očekávaná spotřeba v zemích O…
Připojte se: