Přestavba kolejí mezi Skleným a Ostrovem bude stát skoro miliardu
- Podrobnosti
- Kategorie: Stavebnictví
Žďár nad Sázavou - Přestavba 8,5 kilometru železnice mezi Skleným nad Oslavou a Ostrovem nad Oslavou na Žďársku bude stát 988 milionů korun.
V prosinci bude dokončeno uložení první nové koleje a příští rok tam bude přestavěna i druhá kolej. Rychlost vlaků na trati se pak zvýší z dosavadních 100 kilometrů v hodině na 120 kilometrů, řekl novinářům náměstek oblastního ředitelství Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) v Brně Pavel Šprdlík.
Kvůli přestavbě jezdí vlaky v tomto úseku po jedné koleji, toto omezení potrvá do 10. prosince. Cestující z vybraných osobních vlaků musejí přestupovat do rychlíků, které mimořádně zastavují v Ostrově nad Oslavou. "V současnosti se zpoždění vlaků z důvodu snížené rychlosti i kapacity tratě pohybují v rozmezí deseti až 15 minut," uvedla mluvčí Českých drah Kateřina Šubová. Přes zimu budou stavební práce na trati přerušeny, vlaky budou projíždět po obou kolejích.
Stavba začala koncem srpna. Provádí ji sdružení tří firem: OHL ŽS, Subterra a Elektrizace železnic. Přestavba se týká železničního svršku i spodku. Pokládka první koleje bude dokončena v prosinci, podle plánu, a to i přes složité podloží. Je tam hodně spodní vody a skoro v polovině úseku musejí stavbaři prorážet skálu, aby mohli položit chybějící odvodňovací žlaby. "Mnohde se až metr skály bourá, aby vyšel spád, aby se ta celá trať dala odvodnit," uvedl výkonný ředitel firmy OHL ŽS Josef Rezek.
Evropská unie uhradí 77,79 procenta způsobilých nákladů tohoto projektu, a to do výše 713,89 milionu Kč. Čerpány budou z operačního programu Doprava.
Modernizace dalších úseků 61 let staré dvoukolejné trati mezi Havlíčkovým Brodem a Brnem by mohly být provedeny zhruba do roku 2025. "Od Brna až po Řikonín je ta trať víceméně v obnoveném stavu. Chybí ty úseky od Řikonína po Havlíčkův Brod," upřesnil Šprdlík. Asi za dva roky by mohla začít rekonstrukce mezi Ostrovem nad Oslavou a Žďárem nad Sázavou.
Nová 120 kilometrů dlouhá trať mezi Havlíčkovým Brodem a Brnem byla dokončena v roce 1953. O 13 let později byla elektrifikována. "Ta trať je za zenitem svého stavu, rekonstrukce je nutná," konstatoval Šprdlík. Koridor mezi Prahou a Brnem sice vede přes Českou Třebovou, ale i trať přes Brod patří mezi páteřní. Význam má také pro nákladní dopravu.
12.11.2014 ČTK
Nenechte si ujít...
- 1
- 2
- 3
Český energetický trh se v EU výrazně změnil, přib…
Category: Energetika
Praha - Český energetický trh během 20 let v EU výrazně proměnila liberalizace. Dříve monopolní trh přeměnila n…
KLAUS Timber, evropský výrobce palet, otevřel u Ne…
Category: Firmy
Dvorec u Nepomuku - KLAUS Timber a.s., významný evropský výrobce a vývozce atypických dřevěných palet a dřevěný…
Na dálnici D1 se budou opravovat tři mosty, oprava…
Category: Doprava
Bravantice - Na dálnici D1 na Novojičínsku začala oprava mostu na hranici obcí Velké Albrechtice a Bravantice.…
ČEZ letos do přečerpávací elektrárny Dlouhé strán…
Category: Energetika
Šumperk - Energetická skupina ČEZ letos investuje do oprav a modernizace přečerpávací vodní elektrárny Dlouhé s…
Mezinárodní agentura pro energii snížila odhad růs…
Category: Energetika
Paříž - Celosvětová poptávka po ropě v letošním roce klesne. Na vině je nižší než očekávaná spotřeba v zemích O…
Připojte se: