Čínský výrobce elektromobilů BYD postaví v Brazílii svůj první závod mimo Asii
- Podrobnosti
- Kategorie: Automobilový průmysl
Šanghaj - Čínský výrobce elektromobilů BYD investuje v Brazílii tři miliardy realů (13,5 miliardy Kč) do výstavby závodu, který bude jeho prvním závodem mimo Asii.
Společnost, která soupeří s americkou automobilkou Tesla o pozici největšího světového výrobce elektromobilů, se snaží rozšířit svůj geografický dosah v souvislosti s celosvětovým růstem prodeje vozů s elektrickým pohonem.
Automobilka chce vybudovat výrobní komplex v severovýchodním státě Bahia. V závodě se budou vyrábět hybridní a elektrické vozy, jeho součástí bude i pracoviště zaměřené na podvozky pro elektrické autobusy a nákladní auta a na zpracování lithia a fosforečnanu železitého pro mezinárodní trhy. Výroba by měla začít do roku 2024.
Rozhodnutí přichází po snaze brazilské vlády prohloubit vazby mezi největší latinskoamerickou ekonomikou a Čínou a přimět velké firmy, aby v zemi investovaly. Prezident Luiz Inácio Lula da Silva navštívil v dubnu čínského prezidenta Si Ťin-pchinga. Při té příležitosti bylo podepsáno 15 smluv o investičních příslibech čínských firem v hodnotě zhruba 50 miliard realů (225 miliard Kč).
Závod automobilky BYD bude mít počáteční roční kapacitu 150.000 vozů s možností zvýšení výroby až na 300.000 vozů. Bude to druhý závod v zemi na výrobu výhradně elektrických a hybridních vozů. Před dvěma lety se firma Great Wall Motors dohodla na koupi závodu automobilky Daimler a slíbila do roku 2032 investovat deset miliard realů.
Čínská firma působí v Brazílii od roku 2015, kdy tam otevřela továrnu na podvozky pro elektrické autobusy. Později tam začala vyrábět i fotovoltaické moduly a lithium-železo-fosfátové baterie.
Viceprezidentka firmy BYD Stella Liová agentuře Bloomberg řekla, že brazilský trh má potenciál rozvíjet se stejně jako trh čínský, přičemž hybridní vozy tam postupně ustupují čistě elektrickým s tím, jak se zlepšuje nabíjecí infrastruktura. Tato technologie ale bude konkurovat vozům poháněným etanolem z cukrové třtiny, což je další čistší řešení, které dominuje brazilským silnicím.
Prodej hybridních nebo elektrických vozů měl v Brazílii loni podle lobbistické skupiny Anfavea na celkovém prodeji podíl pouze 2,5 procenta. Podle organizace Bright Consulting by do roku 2030 měl tento podíl u lehkých vozů stoupnout na sedm procent, což je ale výrazně méně než odhadovaný světový průměr, který má činit 37 procent.
11.07.2023 Zdroj: ČTK
Nenechte si ujít...
- 1
- 2
- 3
Výrobce stavební profilů Nevoga měl loni obrat dvě…
Category: Stavebnictví

Znojmo - Znojemský výrobce stavebních profilů a plastových prvků pro stavby Nevoga loni dosáhl obratu dvě milia…
Vývoz LNG z Ruska v prvním čtvrtletí klesl o 1,2 p…
Category: Energetika

Moskva - Vývoz zkapalněného zemního plynu (LNG) z Ruska v prvním čtvrtletí meziročně klesl o 1,2 procenta na 8,…
V Plzni na Borských polích vznikne do léta 2027 ce…
Category: Stavebnictví

Plzeň - V Plzni na Borských polích poblíž univerzity vznikne do léta 2027 celkem 650 bytů za 1,75 miliardy Kč.…
Dceřiná společnost Metrostavu postaví v Norsku tun…
Category: Stavebnictví

Praha - Dceřiná společnost Metrostavu s přízviskem Norge postaví v Norsku 12,4 kilometru dlouhý tunel za 6,3 mi…
Stavebnictví v Ústeckém kraji loni meziročně klesl…
Category: Stavebnictví

Ústí nad Labem - Stavebnictví v Ústeckém kraji loni meziročně kleslo. Výraznější byl propad u bytové výstavby,…
Připojte se: