1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Připojte se:

Facebook

Čtvrtletní prodej francouzské automobilky PSA stoupl

Peugeot citroen logo1Paříž - Ztrátová francouzská automobilka PSA Peugeot Citroën v letošním prvním čtvrtletí zvýšila prodej téměř o osm procent na 726.000 vozů díky oživení poptávky v Evropě a silnému růstu v Číně. Oznámila to firma.

V Evropě prodej PSA stoupl o 16 procent a v Číně vzrostl o více než 18 procent. Automobilka však zaznamenala pokles prodeje v Rusku a Latinské Americe, napsala agentura Reuters.

Společnost předpověděla, že celková poptávka po automobilech v Evropě letos stoupne o zhruba tři procenta a v Číně dokonce o deset procent. Počítá však s poklesem ruského automobilového trhu o pět procent.

Společnost PSA nedávno uvedla, že hodlá v rámci snahy o návrat k zisku výrazně omezit počet nabízených modelů. Do začátku příštího desetiletí by se tak měla nabídka snížit na 26 ze současných 48 modelů. Automobilka chce tímto způsobem omezit vzájemnou konkurenci mezi svými značkami Peugeot a Citroën.

Cílem firmy je zastavit ztráty v automobilové divizi do roku 2016. V uplynulých dvou letech automobilka prodělala přes sedm miliard eur (více než 190 miliard korun). K návratu k zisku má přispět posílení aktivit na čínském trhu. Společnost PSA se letos dohodla na kapitálovém propojení s čínskou automobilkou Dongfeng Motor Group, což má pomoci snížit její nadměrnou závislost na evropském trhu.

PSA je po německém Volkswagenu druhým největším výrobcem aut v Evropě. V České republice má společný podnik TPCA s japonskou automobilkou Toyota.

Francouzský konkurent Renault již ve čtvrtek oznámil, že v prvním čtvrtletí díky oživení evropské poptávky zvýšil prodej o pět procent na 636.239 vozů. Celý evropský automobilový trh podle firmy v prvním čtvrtletí vzrostl o více než osm procent.

06.05.2014  ČTK

PŘEDPLAŤTE SI

Nenechte si ujít...