Výrobu aut v Německu ohrožuje Čína, ukázala studie institutu IW
- Podrobnosti
- Kategorie: Automobilový průmysl
Berlín - Dovoz čínských automobilů a automobilových součástek do Německa v první polovině roku vzrostl o 75 procent, i když celkový dovoz z Číny klesl. Vývoz aut a dílů z Německa do Číny se pak snížil o 21 procent. Ve své zprávě to uvádí německý ekonomický institut IW.
Údaje ukazují, že největší evropské centrum výroby aut se dostává pod stále větší tlak. Z širšího pohledu se pak auta podle IW stále více stávají asijským produktem.
Na německý trh podle IW letos vstoupilo několik čínských značek. Celkem jich v zemi působí osm, na celkovém prodeji aut v zemi však mají podíl pouze 1,5 procenta.
K růstu dovozu přispívají také vozy nečínských automobilek, které se vyrábějí v Číně. Například německá automobilka BMW dováží z Číny svůj plně elektrický vůz iX3.
Studie přichází krátce poté, co Evropská komise (EK) oznámila, že zahajuje šetření, zda nemá zavést sankční cla na dovoz čínských elektromobilů kvůli podezření, že využívají státní dotace.
Celkový vývoz z Německa do Číny se za pololetí snížil o více než osm procent. Automobily a jejich díly měly na tomto poklesu tříčtvrtinový podíl.
"Podnikatelský model, který dříve podporoval výrobu v Německu - mezikontinentální vývoz vysoce kvalitních vozidel - se dostává pod stále větší tlak," uvedli autoři studie Jürgen Matthes a Thomas Puls. "Němečtí výrobci už několik let přesouvají stále více výroby do Číny, v současnosti také stále více v dříve odolné prémiové třídě."
Loni se téměř 60 procent všech aut vyrobilo v Asii, zatímco v roce 2000 to bylo 31 procent, uvádí se ve studii IW. Evropa ztrácí pro toto odvětví na významu. Mezi deseti největšími světovými výrobci automobilů jsou pouze Německo a Španělsko, v roce 2000 do této skupiny patřila také Itálie, Francie a Británie.
Za relativní odolnost vděčí německé automobilky vstupu na čínský trh v 80. letech, uvedl IW.
Studie také upozornila, že celkový dovoz do Německa z Číny se v pololetí snížil o 17 procent. To by mohly být první známky snižování závislosti Německa na Číně.
19.09.2023 Zdroj: ČTK
Nenechte si ujít...
- 1
- 2
- 3
Shell v Číně otevřel největší dobíjecí stanici na…
Category: Energetika

Šen-čen - Britská energetická společnost Shell v Číně otevřela svou největší dobíjecí stanici pro elektromobily…
Čepro zahájila výstavbu šesti velkokapacitních nád…
Category: Energetika

Hněvice - Společnost Čepro, která je státním distributorem paliv, dnes zahájila v areálu v Hněvicích na Litoměř…
Skupině Colt CZ v prvním pololetí meziročně klesly…
Category: Letecký a zbrojařský průmysl

Praha/Uherský Brod - Holding Colt CZ Group SE (Colt CZ) vykázal za první letošní pololetí výnosy 6,9 miliardy k…
Stavebnictví se mění, důležité je obor zatraktivni…
Category: Stavebnictví

Praha - Stavebnictví momentálně zažívá zásadní proměny. Musí reagovat na technologický vývoj, ale také na demog…
Nizozemská vláda zaplatí RWE za omezení uhelných e…
Category: Energetika

Amsterodam - Nizozemská vláda zaplatí německé společnosti RWE 331,8 milionu eur (8,1 miliardy Kč) jako odškodné…
Připojte se: