ČD Cargo má za sebou nejtěžší rok ve své historii
- Podrobnosti
- Kategorie: Doprava
Společnost ČD Cargo, a. s., největší dceřiná společnost Českých drah, a.s., a člen Skupiny ČD, která se zabývá železniční nákladní dopravou, zakončila své hospodaření v roce 2020 se ztrátou.
Na celkovém konsolidovaném výsledku Skupiny ČD se segment nákladní dopravy podílel výsledkem hospodaření po zdanění ve výši -248 mil. Kč.
Výsledky ČD Cargo za rok 2020 negativně ovlivnila pandemie Covid-19. V meziročním srovnání bylo přepraveno o 4 mil. tun zboží méně. Nejvýznamněji zasaženy byly přepravy pevných a kapalných paliv, automotive, železa a kombinovaná doprava zboží z/do Číny. Pokles výkonů ve většině komodit však plně korespondoval s hospodářským vývojem jednotlivých odvětví.
„ČD Cargo má za sebou z mého pohledu jednoznačně nejtěžší rok ve své samostatné existenci. Na jedné straně jsme se potýkali s neočekávaně prudkým poklesem poptávky po našich službách a ve ztížených podmínkách se snažili v maximální možné kvalitě zajistit našim zákazníkům neodřeknuté přepravy. Na straně druhé jsme stále mysleli na budoucnost. V této nelehké době jsme nepřistoupili k trvalému omezování našich kapacit a naopak se plně soustředili na další rozšiřování teritoriální působnosti Skupiny ČD Cargo. Po Rakousku jsme se v loňském roce plně etablovali také na německém trhu a založili novou dceřinou společnost v Maďarsku,“ konstatuje předseda představenstva ČD Cargo, a.s., Tomáš Tóth.
ČD Cargo na pokles výkonů zareagovalo řadou úsporných opatření s cílem zvýšit využití interních kapacit a omezit dočasně zbytné náklady. Zároveň se připravila řada projektů na využití obchodních příležitostí a efektivnější provozování železniční nákladní dopravy pod značkou ČD Cargo. V neposlední řadě se na finančních trzích podařilo společnosti zajistit dostatek externích finančních zdrojů na budoucí investice.
„Bez těchto nepopulárních opatření by hospodářský výsledek a celková ekonomická situace naší společnosti byla mnohem horší. Naše řady opustilo více než 500 administrativních i provozních zaměstnanců, připravili jsme fyzickou likvidaci dalších 1 200 dlouhodobě zbytných a neprovozuschopných nákladních vozů a několika desítek lokomotiv a snížili náklady na externí služby. Razantnější zásah do kapacit by již znamenal omezení nabídky našich služeb, což je z pohledu naší strategie nepřijatelné. Podstatně jsme neomezili ani investice do core businessu, které jsou zásadní pro naši budoucnost. Jednoznačným cílem byl návrat společnosti do černých čísel v roce 2021. Již první kvartál letošního roku nám naznačuje, že jsme se vydali správnou cestou a naše opatření fungují,“ doplnil předseda představenstva.
06.05.2021
Nenechte si ujít...
- 1
- 2
- 3
Spotřeba pěnového polystyrenu loni klesla o pět pc…
Category: Stavebnictví
Praha - Spotřeba pěnového polystyrenu (EPS) loni meziročně klesla o pět procent a dosáhla hodnoty 50.400 tun. B…
Central Group vystaví na Žižkově 370 nových bytů z…
Category: Stavebnictví
Praha - Největší český rezidenční developer Central Group postaví na pražském Žižkově 370 nových bytů za 1,5 mi…
ČEZ Teplárenská může koupit chomutovskou teplárnu…
Category: Energetika
Brno - Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil společnosti ČEZ Teplárenská ze skupiny ČEZ nákup pra…
Stavebnictví by mělo čekat v příštím roce oživení…
Category: Stavebnictví
Brno - Stavebnictví by mělo v Česku v příštím roce čekat oživení, míní zástupci stavebních firem. Vyplývá to z…
Pražské vodárny loni řešily 298 černých odběrů vo…
Category: Energetika
Praha - Pražské vodovody a kanalizace (PVK) loni řešily 298 případů černých odběrů vody a nelegální produkce od…
Připojte se: