ČD Cargo má za sebou nejtěžší rok ve své historii
- Podrobnosti
- Kategorie: Doprava
Společnost ČD Cargo, a. s., největší dceřiná společnost Českých drah, a.s., a člen Skupiny ČD, která se zabývá železniční nákladní dopravou, zakončila své hospodaření v roce 2020 se ztrátou.
Na celkovém konsolidovaném výsledku Skupiny ČD se segment nákladní dopravy podílel výsledkem hospodaření po zdanění ve výši -248 mil. Kč.
Výsledky ČD Cargo za rok 2020 negativně ovlivnila pandemie Covid-19. V meziročním srovnání bylo přepraveno o 4 mil. tun zboží méně. Nejvýznamněji zasaženy byly přepravy pevných a kapalných paliv, automotive, železa a kombinovaná doprava zboží z/do Číny. Pokles výkonů ve většině komodit však plně korespondoval s hospodářským vývojem jednotlivých odvětví.
„ČD Cargo má za sebou z mého pohledu jednoznačně nejtěžší rok ve své samostatné existenci. Na jedné straně jsme se potýkali s neočekávaně prudkým poklesem poptávky po našich službách a ve ztížených podmínkách se snažili v maximální možné kvalitě zajistit našim zákazníkům neodřeknuté přepravy. Na straně druhé jsme stále mysleli na budoucnost. V této nelehké době jsme nepřistoupili k trvalému omezování našich kapacit a naopak se plně soustředili na další rozšiřování teritoriální působnosti Skupiny ČD Cargo. Po Rakousku jsme se v loňském roce plně etablovali také na německém trhu a založili novou dceřinou společnost v Maďarsku,“ konstatuje předseda představenstva ČD Cargo, a.s., Tomáš Tóth.
ČD Cargo na pokles výkonů zareagovalo řadou úsporných opatření s cílem zvýšit využití interních kapacit a omezit dočasně zbytné náklady. Zároveň se připravila řada projektů na využití obchodních příležitostí a efektivnější provozování železniční nákladní dopravy pod značkou ČD Cargo. V neposlední řadě se na finančních trzích podařilo společnosti zajistit dostatek externích finančních zdrojů na budoucí investice.
„Bez těchto nepopulárních opatření by hospodářský výsledek a celková ekonomická situace naší společnosti byla mnohem horší. Naše řady opustilo více než 500 administrativních i provozních zaměstnanců, připravili jsme fyzickou likvidaci dalších 1 200 dlouhodobě zbytných a neprovozuschopných nákladních vozů a několika desítek lokomotiv a snížili náklady na externí služby. Razantnější zásah do kapacit by již znamenal omezení nabídky našich služeb, což je z pohledu naší strategie nepřijatelné. Podstatně jsme neomezili ani investice do core businessu, které jsou zásadní pro naši budoucnost. Jednoznačným cílem byl návrat společnosti do černých čísel v roce 2021. Již první kvartál letošního roku nám naznačuje, že jsme se vydali správnou cestou a naše opatření fungují,“ doplnil předseda představenstva.
06.05.2021
Nenechte si ujít...
- 1
- 2
- 3
Vodohospodáři investují v Ústeckém a Libereckém kr…
Category: Energetika

Teplice - Severočeská vodárenská společnost (SVS) investuje v letošním roce do infrastruktury v Ústeckém a Libe…
Renault sníží svůj podíl v Nissanu na 15 pct., ste…
Category: Automobilový průmysl

Tokio/Paříž - Francouzská automobilka Renault sníží svůj podíl v partnerské japonské automobilce Nissan Motor z…
Čínský CATL chce investovat do zpracování starých…
Category: Automobilový průmysl

Peking - Čínský výrobce baterií pro elektromobily CATL plánuje nový projekt využití starých baterií, ze kterých…
ČEZ v příštích deseti letech nabere 2600 nových pr…
Category: Energetika

Praha - Energetická společnost ČEZ posílí svá oddělení jaderné energetiky. V příštích deseti letech přijme zhru…
Zájem o větrné tunely z Litvínova po covidové pauz…
Category: Firmy

Litvínov - Zájem o větrné tunely, které vyrábí Strojírny Litvínov, po covidové pauze ve světě znovu roste. Využ…
Připojte se: