Jihlava chce modernizovat a rozšířit trolejbusovou trať, záměr posuzují úřady
- Podrobnosti
- Kategorie: Doprava
Jihlava - Dopravní podnik města Jihlavy má v plánu modernizovat a rozšířit síť trolejbusových tratí. Cílem je zlepšit možnosti provozu městských trolejbusů v části města, které by mohly nahradit autobusové linky.
Záměr Jihozápadní trolejbusová tangenta Jihlava se v součtu týká 4,25 kilometru dráhy. Možné dopady investice na okolí začaly tento týden posuzovat úřady. Vyplývá to z údajů v informačním systému EIA.
"Jde o zlepšení možnosti provozu trolejbusové dopravy. V novostavbě trolejí v ulici U Hřbitova také o přiblížení MHD cestujícím v této lokalitě," uvedl mluvčí města Radovan Daněk na dotaz ČTK. O uskutečnění akce se postará městský dopravní podnik. Ideálně by měla být hotová do konce roku 2025, její celkové předpokládané náklady jsou 106 milionů korun bez DPH, uvedl.
Nyní je v Jihlavě podle záměru v provozu osm trolejbusových linek, celkem měří 48,5 kilometru. Chystaný je soubor staveb trolejbusových tratí ze středu města do jeho jihozápadní části. Zlepšit by se měla dopravní obslužnost sídlišť U Hřbitova, na ulici Telečská a Za Prachárnou. V jihozápadní části Jihlavy teď podle záměru z větší části jezdí autobusy MHD, denně několik desítek. Produkují určité množství emisí a zatěžují okolí hlukem.
Nová trolejbusová trať se napojuje na nynější v křižovatce Znojemská a Hradební a bude vedená Hradební ulicí ke křižovatce ulic Dvořákova a Žižkova. Další nové nebo modernizované úseky dráhy budou v Žižkově ulici, mezi ulicemi Seifertova a Ke Skalce, v ulici U Cvičiště, od křižovatky ulic U Cvičiště a Žižkova směrem k Rantířovské ulici a v ulici U Hřbitova.
Městské autobusy a trolejbusy v krajské Jihlavě loni podle zveřejněné výroční zprávy přepravily okolo 15,8 milionu lidí. Trolejbusy ujely přes 1,1 milionu kilometrů a autobusy 1,67 milionu kilometrů.
Trolejbusy v Jihlavě jezdí od roku 1948. Naposled byla trolejbusová dráha prodloužená vloni, a to o 5,7 kilometru do části Bedřichov a dál do průmyslové zóny. Na tuto zakázku za 134 milionů korun bez DPH přispěla 98 miliony korun Evropská unie. Od podzimu 2020 začaly v Jihlavě sloužit i parciální trolejbusy, které mohou díky bateriím jet část trasy bez trolejového vedení.
14.09.2023 Zdroj: ČTK
Nenechte si ujít...
- 1
- 2
- 3
Spotřeba pěnového polystyrenu loni klesla o pět pc…
Category: Stavebnictví
Praha - Spotřeba pěnového polystyrenu (EPS) loni meziročně klesla o pět procent a dosáhla hodnoty 50.400 tun. B…
Central Group vystaví na Žižkově 370 nových bytů z…
Category: Stavebnictví
Praha - Největší český rezidenční developer Central Group postaví na pražském Žižkově 370 nových bytů za 1,5 mi…
ČEZ Teplárenská může koupit chomutovskou teplárnu…
Category: Energetika
Brno - Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil společnosti ČEZ Teplárenská ze skupiny ČEZ nákup pra…
Stavebnictví by mělo čekat v příštím roce oživení…
Category: Stavebnictví
Brno - Stavebnictví by mělo v Česku v příštím roce čekat oživení, míní zástupci stavebních firem. Vyplývá to z…
Pražské vodárny loni řešily 298 černých odběrů vo…
Category: Energetika
Praha - Pražské vodovody a kanalizace (PVK) loni řešily 298 případů černých odběrů vody a nelegální produkce od…
Připojte se: