1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Připojte se:

Facebook

Chemoprojekt, a.s.

chemoprojekt 20Ambiciózní obchodní plány a zodpovědná personální politika

Chemoprojekt, a.s., je inženýrská a dodavatelská společnost s dlouholetou historií působící jako přední dodavatel v oblasti organické a anorganické chemie, petrochemie, rafinérií, zpracování zemního plynu, energetiky, nové energetiky, vodního hospodářství a ochrany životního prostředí. Dále se zabývá možnostmi záchytu CO2, výrobou zeleného vodíku a pod.

Dodává na klíč pivovary, včetně jejich uvedení do provozu. V roce 2023 firma úspěšně sfúzovala mj. se společností Technoexport, a.s., a na čas se přejmenovala na Chemoprojekt – Technoexport, a.s. Od začátku roku 2024 však bude pro český i světový trh existovat znovu pod zavedenou značkou Chemoprojekt, a.s.

Firma má své sídlo v Praze, odborná pracoviště jsou také v Brně a Hradci Králové. Nedílnou součástí firmy je i výrobní areál v Ústí nad Labem. V roce 2022 společnost vytvořila při tržbách 2 073 577 tis. Kč zisk po zdanění ve výši 10 598 tis. Kč. Pro další období je hlavním úkolem vedení společnosti především stabilizace a rozvoj odborných pracovníků a nábor nových profesionálů, kteří pomohou firmě setrvat a dále se rozvíjet v náročném prostřední EPC kontraktorů. Prioritou zůstává naplnit strategické cíle firmy, a to zejména s důrazem na ekonomickou a ekologickou udržitelnost a ochranu životního prostředí. V této souvislosti je možné zmínit zejména využití nových technologií, jako je výroba vodíku elektrolýzou nebo z čpavku, dále výroba biometanu a jímání CO2.

Společnost i nadále usiluje o nové reference strategických produktů, především v oblasti green-deal projektů a zdrojů zelené energetiky, kam patří zejména výroba vodíku a jeho následné uplatnění, záchyt CO2 a oblast fotovoltaiky. Firma letos prošla nově certifikací ISO 50001:2018 pro systémy managementu hospodaření s energií. Společnost se chce i nadále zaměřovat na technologie pro energetické úspory, kam patří např. energetické využití odpadů. I nadále chce působit v oblastech chemických procesů a výrobních jednotek včetně skladovacích nádrží a vodního hospodářství, zejména v oblasti úpravy a čištění vody. Pro velkokapacitní a rozsáhlé projekty bude vedení firmy i nadále vyhledávat strategické partnery, případně se omezí na subdodavatelskou formu účasti na jejich realizaci. Našimi dnešními hosty pro rozhovor jsou Ing. Pavel Ernst, generální ředitel společnosti, a Ing. Klára Jindřichová, personální ředitelka.

Jaké jsou obchodní plány vaší společnosti pro rok 2024?

P. Ernst: Velký potenciál pro další rozvoj vidíme na českém trhu. Investoři zde připravují několik velkých zakázek, o které bychom se rádi ucházeli. Na energetickém trhu jde především o četné rekonstrukce paroplynových elektráren. V této oblasti se už nyní aktivně účastníme několika velkých tendrů. Druhou oblastí, kam bychom chtěli nasměrovat své letošní aktivity, je oblast chemie v kombinaci s takzvanou novou energetikou. V této oblasti se budeme aktivně účastnit jednoho skutečně velkého výběrového řízení. Samozřejmě budeme pracovat i na velkém množství menších, ale velmi zajímavých projektů v oblasti nové energetiky se zaměřením na takzvaný zelený vodík, fotovoltaiku a další.

Jaký očekáváte na konci roku 2024 hospodářský výsledek?

P. Ernst: V letošním roce chceme dosáhnout ještě lepšího hospodářského výsledku než v roce minulém. V rámci obchodní strategie nám k tomu má dopomoci naše aktivní účast na nových velkých energetických a chemických projektech ve finančních hodnotách v řádu miliard Kč.

Je vaše účast v těchto aktuálních výběrových řízeních nějak spojena s potřebou zaměstnat nové kvalifikované pracovníky, nebo si vystačíte se stávajícím personálním obsazením?

K. Jindřichová: V návaznosti na nové projekty, kterých se chceme účastnit, přichází nová poptávka naší společnosti po nových zaměstnancích pro obsazení pozic projektantů, hlavních inženýrů projektu a dalších specializací. Naše aktuální personální politika se tedy přirozeně zaměřuje na aktivní nábor. Novým potenciálním zaměstnancům jsme připraveni nabídnout nejen atraktivní práci ve stabilní společnosti, ale také nové výzvy vyplývající z jejich aktivní účasti na vysoce sofistikovaných projektech doma, ale také v zahraničí.

V jakých počtech plánujete nábor kvalifikovaných zaměstnanců?

K. Jindřichová: Vzhledem k vysoké specializaci zmiňovaných pozic jde o nízké desítky poptávaných zaměstnanců.

P. Ernst: Uvědomujeme si tíživou situaci, která vládne v České republice na trhu práce. O kvalifikované zaměstnance je nouze a tedy velká poptávka. Proto se snažíme jít i cestou akvizic malých firem s vysokou mírou poptávaného know-how, nebo také formou spolupráce s vybranými renomovanými firmami, které se v rámci vybraných projektů stanou našimi subdodavateli. Pro činnosti, které nebudeme schopni pokrýt vnitřními lidskými zdroji, tedy využijeme potenciál subdodavatelského řetězce.

Jaké jsou způsoby získávání nových zaměstnanců, které používáte?

K. Jindřichová: Pro vyhledávání nových zaměstnanců využíváme několika způsobů a kanálů. Osvědčil se nám model doporučení ze strany stávajících kolegů, který je honorován náborovou odměnou. Kromě toho využíváme standardních zdrojů v podobě inzertních pracovních portálů a služeb personálních agentur. Zároveň využíváme komunikaci na sociálních sítích a médiích typu LinkedIn.

Spolupracuje vaše personální oddělení při tvorbě HR obsahové komunikace s experty vašeho vnitřního marketingového oddělení?

K. Jindřichová: Převážnou část personálního marketingu si tvoříme vlastními silami, s kolegy z marketingového oddělení spolupracujeme např. při tvorbě a správě obsahu našich stránek na specializovaných sociálních sítích typu LinkedIn. Jsme velmi otevřeni vnitropodnikovému sdílení know-how a využití zkušeností jednotlivých oddělení s cílem co nejlépe využít potenciálu, který naše lidské zdroje mají.

Co můžete nabídnout např. studentům vybraných vysokých škol v posledních ročnících? Pracujete s nimi nějak aktivně?

K. Jindřichová: V loňském roce se nám osvědčila spolupráce se studenty, kteří u nás během svého studia začali pracovat na reálných projektech jako projektanti. Studenti VŠ u nás ale také mohou zpracovávat diplomové či jiné odborné práce, nebo u nás mohou absolvovat odbornou praxi.

Jaké jsou pilíře vaší personální politiky? Je v ní něco specifického?

K. Jindřichová: Základem naší personální politiky je komplexní podpora stávajících zaměstnanců v oblasti jejich odborného rozvoje a plné zajištění podmínek pro to, aby se jim u nás dobře pracovalo. Nedílnou součástí našeho snažení je rozvoj interní komunikace. V minulém roce jsme začali úspěšně organizovat pravidelná kvartální setkávání se zaměstnanci a vedením společnosti. Při těchto akcích se mohou zaměstnanci dozvědět všechno, co je zajímá o aktuálním dění ve firmě, o stavu jednotlivých projektů, o tom, co připravujeme a jak si ve svém snažení stojíme. Kromě toho jsme realizovali průzkum názorů a spokojenosti zaměstnanců. Ten nám přinesl spoustu nové inspirace v oblasti plánování zaměstnaneckých benefitů a dobrý pocit z toho, že zaměstnanci kladně vnímají zlepšování vnitrofiremní komunikace.

Na jaké benefity lákáte nové zaměstnance?

K. Jindřichová: Kromě standardního balíčku benefitů disponujeme dvěma unikátními hodnotami, které jsou naším specifikem. Jednou z nich je skutečně vynikající pracovní tým a vše, co z toho vyplývá. Velmi přátelská firemní kultura a takřka rodinný pracovní tým, to jsou věci, které můžeme s velkou radostí nabízet. I když se to může zdát jako drobnost, tak připomenu, že naši zaměstnanci mohou využívat firemního parkoviště, což je uprostřed Prahy věc ne právě běžná.

Průmysl Dnes

PŘEDPLAŤTE SI

Nenechte si ujít...