Faurecia Plzeň, s.r.o.
- Podrobnosti
- Kategorie: Exkluzivní rozhovory
Rozbíháme nové projekty, letos přibereme stovky lidí
Ačkoli se v automobilovém průmyslu všeobecně hovoří o útlumu, výrobní linky ve společnosti Faurecia Plzeň, s.r.o., běží naplno. Společnost chce letos přijmout až tři sta nových lidí. Podnik spadá do skupiny Forvia Group, celosvětově známého dodavatele pro automobilový průmysl. V plzeňském závodě produkují sedačky do automobilů, přičemž každá z nich je specifická a liší se například barvou, výbavou i funkcí.
Mezi hlavní zákazníky společnosti patří renomované automobilky, jako je BMW, Volkswagen nebo Mercedes Benz. „Loni jsme rozjížděli hned dva nové projekty a další nás čekají. To je důvod, proč přibíráme nové kolegy,“ říká v rozhovoru ředitel firmy Tomáš Burkoň.
Zatímco evropský průmysl je v útlumu, vy jste v loni oznámili, že budete nabírat nové lidi, a to i s ohledem na zvětšenou výrobní plochu. Kolik nových pozic otevíráte a jaké pracovníky hledáte?
Měli jsme štěstí, protože jsme vyhráli nové zakázky a ty se buď už rozjely, anebo se postupně rozjíždí. Proto se rozšiřujeme a otevíráme nové pozice. Nejvíce lidí hledáme na operátorské pozice. Do konce června bychom chtěli přijmout kolem 300 nových pracovníků a do konce roku další 50 zaměstnanců. Vedle operátorských pozic obsazujeme i kancelářská místa, nabíráme supervizory výroby, kvalitáře a další.
Jak se vám noví lidé hledají? A čím své zaměstnance motivujete?
Situace na pracovním trhu je pochopitelně složitá, takže přijímáme i zahraniční pracovníky. Zakládáme si na tom, aby u nás lidé měli možnost růstu. Řada z našich stávajících zaměstnanců k nám nastoupila hned po škole anebo začali na operátorské pozici a postupně se vypracovali. Je to výhodné pro ně i pro firmu, protože na vyšší pozice přicházejí lidé, kteří znají naši výrobu i procesy. Záleží nám na tom, abychom pro naše pracovníky vytvářeli dobré podmínky. Angažujeme se také společensky, pořádáme různé akce a aktivity jak pro naše zaměstnance, tak pro veřejnost.
Spadáte do skupiny Forvia Group, což je celosvětově proslulý dodavatel do automotive. Jaké výhody z toho pro vás plynou?
Oficiálně jsme pořád Faurecia, ačkoli jsme součástí skupiny Forvia Group. V rámci závodů, kterých má Forvia v České republice osm, si předáváme informace a know-how, podporujeme se. Vše se točí kolem lidí, našich zaměstnanců. Sdílíme například to, jak je motivovat, jak je vzdělávat. To je velmi důležité. Plzeňský závod je jedním z největších ve skupině a nadále signifikantně roste, což nás samozřejmě těší.
Ve vašem závodě vyrábíte sedačky do automobilů. Každá z nich se sestavuje na míru a musí být „just in time“ dopravena na montážní linky zákazníků. To na vás klade vysoké nároky. Jak je zvládáte plnit? Jaká specifika má váš výrobní program?
Je naprosto klíčové, abychom výrobky dodali včas a v odpovídající kvalitě. Přes to nejede vlak. Nicméně, situace v dodavatelských řetězcích je stále nestabilní a nestandardní. Držíme si takový počet lidí, abychom měli stoprocentní kapacitu, i když vyrábíme třeba jen na 50 %. Musíme být připraveni vyhovět našim odběratelům. Dodávky komponentů a materiálů jsou v průmyslu stále téma a zdá se, že ještě nějakou dobu budou. Objem výroby ale pozvolna stoupá, jak nám nabíhají nové projekty. Důkazem toho je, že letos budeme slavit 3 000 000 vyrobený kus, což už je myslím počet, kterým se můžeme hrdě pochlubit.
Vyrábíte pro Mercedes nebo BMW. Pro jaké další automobilky pracujete?
Chystáme ještě výrobu pro Daimler, pracujeme na projektech pro Opel nebo Volkswagen. Právě díky práci pro Volkswagen jsme nedávno přistavěli novou halu o ploše 12-tisíc m2. Konkrétně dodáváme sedačky pro model Transporter T7. Rozběhl se nám i projekt pro elektrické vozidlo Volkswagen ID, který je velmi zajímavý, protože pracujeme s docela jinými materiály. Navíc je tento vůz líbivý a zákaznicky zajímavý.
Zdá se, že máte plné ruce práce…
Jsme za to pochopitelně rádi. Nutno ale přiznat, že poslední měsíce byly hektické a náročné. Loni jsme rozbíhaly dva projekty současně, vedle zmíněného elektromobilu ID ještě pro BMW X1. Vše jsme ale zvládli, zákazníci byli spokojení a my jsme v rámci Faurecia Group získali interní ocenění za bezproblémový náběh projektů.
Přestože se vám daří, o situaci v automotive se hovoří jako o krizi. Co podle vás čeká automobilový průmysl v roce 2023?
Řekl bych, že se letos produkce oproti roku 2022 rapidně nezvýší. Výhledy předpokládají nárůst o pět, šest nebo sedm procent. Navýšení automobilové výroby v Evropě bude letos podle mého názoru maximálně o 10 %, a pokud se tak stane, bude to úspěch.
Plánujete na letošek zásadní investice?
Máme v plánu jen minoritní projekty. Zásadně jsme investovali v loňském roce. Letos se proto budeme soustředit na to, abychom vše, co jsme nakoupili, zužitkovali a využili. Čeká nás také už zmiňovaný nábor nových lidí, a právě tímto směrem teď napínáme naši pozornost a energii.
Průmysl Dnes
Nenechte si ujít...
- 1
- 2
- 3
Toyota v loňském finančním roce zaznamenala rekord…
Category: Automobilový průmysl
Tokio - Japonská automobilka Toyota Motor v loňském finančním roce zaznamenala rekordní celosvětový prodej a vý…
Rozšiřování dálnice D1 v Brně má být o dva měsíce…
Category: Doprava
Brno - Rozšíření dálnice D1 mezi 194. a 196. kilometrem v Brně na šest pruhů by mělo být hotové o dva měsíce dř…
E.ON zlevnil energie s fixací, od května sníží cen…
Category: Energetika
Praha - Energetická společnost E.ON sníží své ceny energií. Od tohoto týdne podnik zlevnil pro nové klienty fix…
Pardubický dopravní podnik si objednal trolejbusy…
Category: Doprava
Pardubice - Dopravní podnik v Pardubicích pořizuje osm nových trolejbusů, které budou mít trakční baterii, a mo…
Volkswagen chce do roku 2030 na čínském trhu udrž…
Category: Automobilový průmysl
Peking/Frankfurt - Německý automobilový koncern Volkswagen, pod který patří i česká automobilka Škoda, chce do…
Připojte se: