1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Připojte se:

Facebook

Preciosa, a.s.

Preciosa 2 14Stále větší důraz klademe i na obchod a marketing

V severočeském Jablonci nad Nisou už víc než 60 let sídlí společnost Preciosa. Výrobky firmy s hvězdičkami v logu znají po celém světě nejen milovníci bižutérie, ale i korálků, křišťálu a dalších komponent.

S obchodním ředitelem společnosti Ing. Karlem Páralam jsme se ohlédli nejen zpět do loňského roku, připomněli si zajímavé novinky v sortimentu, ale snažili jsme se mimo jiné pojmenovat i hlavní důvody dlouhodobého úspěchu značky či rozhodující aspekty úspěšného obchodního modelu.

Jaký byl uplynulý rok vaší společnosti z obchodního hlediska?

Kalendářní rok 2015 byl pro celou skupinu Preciosa ve znamení kontinuálního zavádění a rozvoje změn, zejména potom co divize Crystal Components prochází dále již dříve nastavenými změnami. Důvodem hlavní změny byl přechod od výrobně orientované firmy na obchodně a marketingově zaměřené společnosti. To znamená, že jsme historicky stále orientování na zákazníky typu distributorů a výrobců, ale stále více se soustředíme na luxusní segment trhu, který vyžaduje naprostou dokonalost a servis, například v poskytování designové a technologické podpory. Naše tvrdá práce na změnách, a každý manažer ví, že taková změna ve společnosti o více než 4000 zaměstnancích je velmi obtížná, se začíná projevovat na výsledcích a nových projektech.

Na jaké realizované zakázky z poslední doby jste nejvíce hrdý? Čím byly zajímavé?

Již v minulých letech jsme začali realizovat zakázky pro společnosti/výrobce hodinek, v minulém roce jsme realizovali dodávky do firem jako Fossil, Michael Kors, Emporio Armani, Bulova, Caravelle NY, Movado, Morellato a dalších. Daří se nám zkrášlovat nejen hodinky, ale také boty a bižuterii nebo sluneční brýle, zde bych zmínil zakázky pro firmy/designery René Caovilla, Christian Louboutine, Buckley London, Prada, nebo Luxottica. Právě na tyto realizace jsme velmi pyšní a právě ty nám ukazují správně nastavený směr dalšího vývoje společnosti Preciosa Crystal Components.

Jaké jsou aktuální trendy v bižuterii? Na jaké období připravujete aktuální kolekce?

Aktuálně prochází bižuterie jako jeden ze segmentů námi obsluhovaných trhů poklesem poptávky, stále více se bižuterní firmy zaměřují na marketing a emocionální působení na zákazníky. Trendem v barvách jsou potom opálové a mírně narůžovělé barvy, jako například barva „rose opal“ z naší nabídky crystal components. Preciosa spolupracuje s trendsttery, designery a forecast společnostmi jako například Pantone, abychom našim zákazníkům zajistili excelentní servis v nabídce trendových barev a produktů.

Dodáváte také komponenty pro luxusní křišťálové lustry. Představili jste v loňském roce nějaké novinky v tomto segmentu?

Ano, dodáváme komponenty pro krásné a luxusní křišťálové lustry, nazývané lustrové ověsy. V roce 2015 jsme po téměř devíti letech přivedli na trh novou kolekci těchto krásných ověsů nazvaných Preciosa Crystal Luxury Collection. Věříme, že novinky pomohou designerům v tvorbě krásných a luxusních svítidel.

Jak důležité jsou z hlediska obchodu veletrhy a nejrůznější výstavy? Zúčastňujete se jich? Kde jinde ještě prezentujete vaše výrobky?

Výstavy a veletrhy jsou pro nás stále důležité, neb se rádi potkáváme s našimi současnými, ale i těmi novými zákazníky. Mezi ty největší a nejdůležitější pro divizi Crystal Components patří Lineapelle v Miláně, Modamont v Paříži, Asian Jewelery and Accessories Fair v Hong Kongu, Intertextille v Šanhaji, JCK v Las Vegas a řada dalších. Více a více se potom přes naše oficiální label a ingredient branding partnery účastníme také fashion a couture weeks na různých částech zeměkoule (například v Díllí, Mumbaji, New Yorku, Londýně a podobně). Neméně významnou součástí marketingu a prodeje jsou eventy dalších divizí skupiny, za všechny snad jedna, ale za to ta největší - Euroluce v Miláně (Preciosa Lustry).

Jaké služby, vedle kvalitních výrobků, jsou pro vaše zákazníky nejdůležitější?

Odpovím velmi jednoduše – servis a osobní přístup. Pod servisem si můžete představit customer service, osobní prodej, kvalitu, technickou a technologickou pomoc při zpracování našich komponent a designový support.

V čem podle vás tkví kouzlo úspěchu značky Preciosa?

Budu se opakovat, ale opět odpovím velmi jednoduše – tvrdá práce. Kromě tvrdé práce, také tradice, historie, servis, kvalita, inovace a nově také více a více design. Jsme tradiční česká společnost, a jak víte, tak sklo patří k České republice stejně jako tradiční značky Preciosa, nebo Granát Turnov.

Vaše společnost je velmi populárním zaměstnavatelem hlavně mezi vysokoškoláky. Co by podle vás měl umět například dobrý obchodník, který se uchází o práci v Preciose?

Máme řadu programů pro nové talenty, ale hlavně jsme tradiční českou silnou a stabilní firmou, hledající loajální a talentované zaměstnance, kteří se nebojí změn a tvrdé práce. Osobně jsem ve firmě 8 let, je mi 31 let a již více než dva roky odpovídám v top managementu za globální obchod s křišťálovými komponenty a tohle je výzva a současně obrovská odpovědnost. To každá firma nenabízí.

Loni v říjnu skončil speciální tréninkový program pro absolventy vysokých škol. Jaký byl zájem ze strany uchazečů a jak tento program hodnotíte?

Dlouhodobě od zahájení jak trainee programu, tak Preciosa Crystal Challenge, jsme velmi spokojeni s účastníky, ale co je důležité, také s účastníky jako budoucími zaměstnanci. Mohu uvést příklad, kdy bývalí absolventi jsou dnes členy mého týmu a na manažerských pozicích ve vedoucích funkcích pracují například na prodejních organizacích v Dubaji nebo Hongkongu. Tedy program i volbu Preciosy jako budoucího zaměstnavatele osobně doporučuji.

Jaké jsou další obchodní plány firmy na letošní rok?

Konkrétní obchodní plány sdělovat samozřejmě nebudu, nicméně lze obecně říci, že stabilizace tradičního businessu a tvrdá práce na hledání nových příležitostí. Za všechny řeknu například firmy Timex, Dolce & Gabbana a další. Rád bych na závěr poděkoval předsedovi představenstva Preciosa, a.s., Ludvíku Karlovi, který se letos dočkal zaslouženého vyznamenání od prezidenta České republiky za hospodářskou činnost pro stát. Vyznamenání není pouze ocenění pro našeho majitele za jeho více než padesátiletou práci v Preciose, ale také obrovské poděkování všem zaměstnancům, kteří se za posledních 68 let zasloužili za slávu českého skla ve světě, neb je v dnešní společnosti stále méně a méně takových odvětví, na které můžeme být stále hrdí.

Průmysl Dnes

PŘEDPLAŤTE SI

Nenechte si ujít...