Na zrušené trati z Uhřic do Ždánic letos postaví úsek cyklostezky
- Podrobnosti
- Kategorie: Stavebnictví
Ždánice - Na zrušené železniční trati z Uhřic do Ždánic na Hodonínsku letos obce vybudují první úsek cyklostezky za 11,5 milionu korun.
Obce z mikroregionu Ždánicko se rozhodly desetikilometrovou stezku za 45 milionů stavět po částech kvůli omezeným dotačním možnostem. Jako první vznikne úsek ze Želetic do Dražůvek, řekla předsedkyně mikroregionu a starostka Násedlovic Vlasta Mokrá.
Na první etapu už obce získaly dotaci i vybraly dodavatele stavby. "Ještě běží termín na odvolání neúspěšných firem. Ale věřím, že v srpnu nebo v září začneme stavět a do zimy bude hotovo," uvedla Mokrá. Zatím se počítá pouze s cyklostezkou, později by měla mít odpočívadla v podobě lokomotivy a vagónů.
Ždánice usilovaly o to, aby se logicky začalo úsekem od nich do Dražůvek. "Letos bude ještě jedna dotační výzva opět na deset milionů korun. Do konce června připravíme žádost, abychom mohli pokračovat," uvedla Mokrá.
Poté budou zbývat úseky z Násedlovic do Želetic a z Želetic do Uhřic. Celkové náklady se odhadují na 45 milionů korun. Ve Ždánicích plánují, že v místech, kde trať končila a kde už jsou zdemolovány všechny objekty, by mohlo vzniknout zázemí pro cyklisty, protože město je napojeno na síť cyklostezek a cyklotras v krajině Ždánického lesa a nedalekých Chřibů.
Na druhém konci by měla být cyklostezka napojena na silnici u stanice Uhřice. Už se sice nevyužívá, ale v době projektování ji chtěly zachovat tehdejší Moravské naftové doly (dnes MND), které zde stáčely ropu do cisteren. Mikroregion už ale projekt měnit nechtěl. Stanice je od stejnojmenné obce vzdálená čtyři kilometry, blíž jsou Žarošice a Následlovice. I další zastávky na trati jsou zpravidla od obcí daleko, což byl jeden z důvodů konce dopravy na trati Čejč - Ždánice.
Osobní doprava zde skončila v roce 1998 po 90 letech od zahájení provozu, o pět let později skončila i nákladní doprava a úsek z Uhřic do Ždánic byl úředně zrušen. V roce 2008 se rozhodlo o jeho likvidaci. Koleje už jsou vytrhané a nádražní budovy po demolici.
V regionu už jedna podobná cyklostezka existuje, a to na zrušené trati Mutěnice - Kyjov, která je dlouhá 15 kilometrů. Úředně byla trať zrušená v roce 2009, cyklostezka vznikla loni.
02.06.2014 ČTK
Nenechte si ujít...
- 1
- 2
- 3
Pardubický dopravní podnik si objednal trolejbusy…
Category: Doprava
Pardubice - Dopravní podnik v Pardubicích pořizuje osm nových trolejbusů, které budou mít trakční baterii, a mo…
Volkswagen chce do roku 2030 na čínském trhu udrž…
Category: Automobilový průmysl
Peking/Frankfurt - Německý automobilový koncern Volkswagen, pod který patří i česká automobilka Škoda, chce do…
Výrobci montovaných hal MONT-KOVO meziročně klesl…
Category: Stavebnictví
Břest - Společnost MONT-KOVO z Břestu na Kroměřížsku utržila v hospodářském roce, který ukončila loni v březnu,…
Český energetický trh se v EU výrazně změnil, přib…
Category: Energetika
Praha - Český energetický trh během 20 let v EU výrazně proměnila liberalizace. Dříve monopolní trh přeměnila n…
KLAUS Timber, evropský výrobce palet, otevřel u Ne…
Category: Firmy
Dvorec u Nepomuku - KLAUS Timber a.s., významný evropský výrobce a vývozce atypických dřevěných palet a dřevěný…
Připojte se: