Skončila rekonstrukce důležitého železničního uzlu Přerov
- Podrobnosti
- Kategorie: Stavebnictví
Přerov – Nákladní a osobní vlaky na 2. tranzitním koridoru již mohou v plné míře využívat zlepšené parametry důležitého železničního uzlu v Přerově.
Správa železniční dopravní cesty slavnostně ukončila první etapu jeho rekonstrukce za více než 4 miliardy korun.
V rámci stavby došlo k úpravám zemního tělesa a kolejí za účelem zvýšení rychlosti a bezpečnosti provozu. Práce začaly v září 2009 na přednádraží v úseku od zastávky Horní Moštěnice po tzv. Mádrův podjezd, jejich dokončení umožnilo zvýšit rychlost až na 160 km/h. Následovala rekonstrukce hlavních a předjízdných kolejí a budování dvoukolejného průtahu tranzitních vlaků v osobním nádraží mimo nástupištní hrany, a to pro rychlost 80 km/h. Zásadní proměnou proto prošla nástupiště č. 2, 3 a 4, která změnila svou polohu.
Pro plánovaný jízdní řád osobní dopravy bylo třeba vybudovat devět nástupištních hran. Bezbariérový přístup cestujících k nástupištím zajistil nový jižní podchod s výtahy, zrekonstruoval se rovněž současný podchod. Repasí prošlo historické zastřešení nástupišť.
Součástí projektu byla celková rekonstrukce železničního svršku a spodku i čtyř mostních objektů. Nejvýznamnějším z nich byl pětikolejný most přes řeku Bečvu. Dále se přebudovalo trakční vedení, zabezpečovací a sdělovací zařízení, podél celého kolejiště byly položeny nové kabely, které propojily systém zabezpečení jízd vlaků a řízení provozu. Součástí stavby bylo i zřízení protihlukové stěny v Lověšicích a realizace individuálních protihlukových opatření.
Na právě dokončenou akci naváže v budoucnu druhá etapa, která bude řešit trojúhelník tratí mezi již hotovými stavbami ve směru na Olomouc, Hranice na Moravě a právě na přerovské nádraží. Rekonstrukcí tak mimo jiné projde dopravna Dluhonice.
Zhotovitelem prací bylo Sdružení Přerov s vedoucím účastníkem OHL ŽS, a.s. Projekt byl z více než 80 procent spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava. Maximální výše podpory dosáhla 2,935 miliardy korun. Finanční prostředky z národních zdrojů poskytl Státní fond dopravní infrastruktury.
26.05.2014
Nenechte si ujít...
- 1
- 2
- 3
Pardubický dopravní podnik si objednal trolejbusy…
Category: Doprava
Pardubice - Dopravní podnik v Pardubicích pořizuje osm nových trolejbusů, které budou mít trakční baterii, a mo…
Volkswagen chce do roku 2030 na čínském trhu udrž…
Category: Automobilový průmysl
Peking/Frankfurt - Německý automobilový koncern Volkswagen, pod který patří i česká automobilka Škoda, chce do…
Výrobci montovaných hal MONT-KOVO meziročně klesl…
Category: Stavebnictví
Břest - Společnost MONT-KOVO z Břestu na Kroměřížsku utržila v hospodářském roce, který ukončila loni v březnu,…
Český energetický trh se v EU výrazně změnil, přib…
Category: Energetika
Praha - Český energetický trh během 20 let v EU výrazně proměnila liberalizace. Dříve monopolní trh přeměnila n…
KLAUS Timber, evropský výrobce palet, otevřel u Ne…
Category: Firmy
Dvorec u Nepomuku - KLAUS Timber a.s., významný evropský výrobce a vývozce atypických dřevěných palet a dřevěný…
Připojte se: