1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Připojte se:

Facebook

Continental Automotive Czech Republic, s.r.o.

continental auto CR 23Spějeme k absolutní digitalizaci výroby i produktů

Globálním dodavatelem špičkové elektroniky do vozů mnoha světových značek je závod společnosti Continental Automotive Czech Republic v Brandýse nad Labem, ve kterém pracuje již přes 3-tisíce zaměstnanců. Moderní podnik, který je od roku 2007 součástí koncernu Continental AG, se zaměřuje na výrobu produktů, jako jsou autorádia, multimediální systémy a jejich přední displeje, palubní přístroje, ovládací panely klimatizací či řídicí jednotky palivových systémů.

V posledních letech rozvíjí produktové portfolio, výrobní procesy i technologie, a to zejména díky investicím do automatizace a digitalizace. Také letos intenzivně usiluje o další přiblížení se již vytyčenému cíli, kterým je vytvoření kompletně digitalizovaného a vysoce výkonného výrobního závodu.

„Minulý rok byl pro nás neméně náročný jako rok předchozí, avšak měl oproti němu několik specifik. Nejen v automobilovém průmyslu, ale ve všech odvětvích, jsme se museli vyrovnat s dopady geopolitického vývoje v Evropě a stále také s nedostatkem některých komodit či materiálů a růstem jejich cen. Zákazníci měli přitom zvýšené požadavky, co se týče objemů vyráběných produktů, které jim dodáváme. Navzdory všem komplikacím jsme rádi, že jsme začali pracovat na řadě nových projektů, které jsou například z oblasti pokročilé digitalizace velkoformátových displejů,“ říká na úvod Tomáš Vondrák, jednatel společnosti Continental Automotive Czech Republic a zároveň ředitel závodu v Brandýse nad Labem, který disponuje moderními výrobními prostory s unikátními technologiemi, laboratořemi či vývojovým centrem, jehož služby využívají i další závody koncernu Continental po celém světě.

V rámci hodnocení roku 2022 kvituje, že se firmě podařilo uspokojit zvýšenou poptávku ze strany zákazníků a že výsledný objem výroby i tržeb dosáhl o něco vyšších hodnot než v roce 2021. Pokračující geopolitickou a energetickou krizi budou chtít překonat pomocí interních opatření i na základě jednání se zákazníky. „Podstatou problémového mixu, který řešíme, jsou rostoucí ceny a nedostatek prakticky všech komodit i komponent typu čipů, které nakupujeme převážně z Asie. Dále to jsou rostoucí ceny energií, na které se snažíme reagovat optimálně sníženou spotřebou. Zároveň debatujeme se zákazníky o dopadech zvýšených cen vstupů na naše výrobky. V odvětví automotive, kde platí dlouhodobé kontrakty, je to debata velmi náročná. Nemůžeme ze dne na den navýšit ceny o 5 nebo 10 %. Důležité pro nás je, že jednání probíhají otevřenou, transparentní a velmi profesionální formou,“ sděluje ředitel brandýského závodu.

Digitalizace od A do Z

Naopak veskrze pozitivním fenoménem, kterým se společně se zákazníky zabývají, jsou produktové inovace. K většině z nich dochází v souvislosti s rozsáhlou transformací automobilového průmyslu směrem k elektromobilitě a digitalizaci uživatelského prostředí ve vozech. Jednou z novinek, na které nyní ve společnosti Continental Automotive Czech Republic pracují, jsou velkoformátové displejové jednotky různých tvarů i funkcí. Některé z nich budou vybaveny dokonce technologií OLED, která je zatím známá pouze z výroby velkoformátových televizních obrazovek. „Je to pro nás jedna z hlavních novinek, ale zatím jsme teprve v projektové fázi, takže relativně daleko od startu sériové produkce,“ upřesňuje Tomáš Vondrák s tím, že zákaznické portfolio závodu v Brandýse nad Labem je velmi široké a zahrnuje mnohé ze světových automobilek. „Poptávka po digitálních variantách vybavení vozů se v poslední době vyvíjí skutečně velmi dynamicky. Co se týče velkoformátových displejů, o současné produkty může být zájem jen po přechodnou dobu, protože rychle směřujeme k výrobkům, které budou pokrývat celou šíři kokpitu. Vnímáme to tak, že digitalizace bude již brzy absolutní a jsme rádi, že s našimi produkty dokážeme zákazníkům i koncovým spotřebitelům nabídnout diferenciační uživatelský zážitek, který si dopřejí nejenom řidiči, ale i spolujezdci. To je jasný trend,“ pokračuje ředitel závodu společnosti Continental Automotive Czech Republic. Přestože průkopníky v používání velkoformátových displejů jsou přední automobilky se svými prémiovými značkami, český výrobce je již začíná dodávat i pro střední a nižší modelové řady vozů jako běžnou součást jejich výbavy.

Pro mnoho firem ze světa průmyslu jsou běžnou věcí taktéž investice do nových technologií a výjimkou není ani společnost Continental Automotive Czech Republic, která dlouhodobě vyčnívá nad obvyklý průměr například ve využívání robotů industriálního i kolaborativního charakteru. Lídrem je opět závod v Brandýse nad Labem, který je v koncernu modelovým příkladem digitalizace na bázi tzv. holistického konceptu. „To znamená, že postupně digitalizujeme náš závod od A do Z. Neopomínáme žádné procesy ve výrobě ani administrativě. Jedna z velkých investic přišla v roce 2021, kdy jsme jako vůbec první firma v Česku zavedli plně automatizovaný skladovací proces, který jsme vestavěli do jednoho ze čtyř našich areálů v Brandýse nad Labem. Ušetřili jsme tím 2-tisíce m2 původní skladovací plochy a zároveň čtyřnásobně zvýšili operativní kapacitu našeho skladu,“ popisuje Tomáš Vondrák.

V procesu přechodu na vysoce výkonný digitalizovaný závod, který dokáže efektivně využít každý metr skladovací i výrobní plochy, hraje zásadní roli nejen nový skladovací systém, ale také odbornost a odhodlání specializovaného týmu, který se věnuje výhradně digitalizaci. „Po cestě ke kompletní digitalizaci jdeme dvěma směry. Realizujeme menší projekty, do kterých se mohou zapojit všichni naši zaměstnanci tak, aby si digitalizaci osvojili krok za krokem. A to například prostřednictvím aplikace, ve které se hlásí na přesčasy nebo na dovolenou z pohodlí svých domovů. Kromě toho si mohou online zamluvit parkovací místa nebo se domlouvat na společném cestování do práce. Tak se digitalizace dostává pod kůži všem našim zaměstnancům na denní bázi. Paralelně s tím připravujeme investičně náročnější digitalizační řešení, jako jsou noví kolaborativní roboti nebo samořiditelné vozíky. V tom všem chceme pokračovat,“ zdůrazňuje ředitel závodu společnosti Continental Automotive Czech Republic.

Nové zázemí pro zaměstnance

Měnícím se požadavkům na plánované projekty ve výrobě i na inovace ohledně produktů a technologií firma přizpůsobuje také personální politiku. V posledních letech mimo jiné věnuje zvýšené úsilí mapování kompetenčních profilů svých stávajících i potenciálních zaměstnanců. „U našich stávajících zaměstnanců jdeme zejména cestou rekvalifikací, nicméně už teď víme, že především v technických pozicích, které jsou pilířem automatizace a digitalizace, potřeba náboru nových lidí poroste. Jelikož jsme na cestě, ze které nehodláme ustupovat, musíme mít vyšší nároky na digitální gramotnost u prakticky všech pozic,“ vysvětluje Tomáš Vondrák, který očekává, že se svým týmem plným talentovaných zaměstnanců dokáže naplnit potenciál růstu díky novým technologiím i produktovým řadám. „Dál chceme stabilně a udržitelně růst, i když zatím nevíme, jak přesně se bude globální situace vyvíjet. Plán však máme jasný nejen na rok 2023, ale i na další roky. S vnějšími faktory, které nás negativně ovlivňují, se musíme vypořádat společně. Proto chci, aby kolegové cítili moji podporu a důvěru a aby měli odpovídající zázemí, které kontinuálně vylepšujeme a přizpůsobujeme jejich potřebám. Loni jsme pro zaměstnance otevřeli například nové fyzioterapeutické centrum nebo herní koutek pro jejich děti,“ dodává ředitel závodu společnosti Continental Automotive Czech Republic, která zajišťuje spokojenost svých zaměstnanců dnes i do budoucna.

Průmysl Dnes

PŘEDPLAŤTE SI

Nenechte si ujít...