KYB Manufacturing Czech, s.r.o.
- Podrobnosti
- Kategorie: Exkluzivní rozhovory
Výrobě tlumičů se v Pardubicích daří
V průmyslové zóně ve Starých Čivicích u Pardubic vyrostla v průběhu loňského roku nová výrobní hala společnosti KYB Manufacturing Czech. Jedná se o výrobní závod japonské společnosti KYB, která se řadí mezi největší výrobce tlumičů do automobilů na světě. Každý druhý automobil v Japonsku a každý pátý automobil na světě používá tlumiče vyrobené v KYB.
A mnoho z nich pochází právě z Pardubic. O výrobním programu společnosti, logistických operacích i personálních otázkách jsme hovořili s prezidentem společnosti Robertem Frankem.
Vaše společnost byla založena v srpnu roku 2003, výroba začala o tři roky později, v prosinci roku 2006. Jaké byly hlavní úkoly společnosti KYB Manufacturing Czech od jejího založení?
Management firmy se v té době, po dokončení první výrobní haly, držel především dvou hlavních strategických směrů investičního záměru. Tím prvním bylo rozšířit a stabilizovat rozvoj společnosti KYB Manufacturing Czech v Pardubicích a potažmo i v Evropě pro OEM zákazníky. Druhým hlavním strategickým cílem bylo rozšířit portfolio produktů evropských výrobců automobilů.
Jaká byla kapacita původního závodu a co všechno se v něm vyrábělo?
Kapacita první výrobní haly byla 4,5 milionu výrobků za rok. V této hale se vyráběly a stále vyrábějí různé typy tlumičů pro osobní automobily, a to jak pro OEM zákazníky, tak i servisní díly.
Letos jste dokončili stavbu nového závodu. Jak se zvýšila kapacita? A co pro vaši firmu stěhování do nové haly znamená?
Druhou výrobní halu jsme zkolaudovali v březnu tohoto roku a je spojena s tou původní výrobní halou. Stěhování a reorganizace dvou výrobních hal do jedné komplexní probíhalo částečně před kolaudací a zejména po ní. Když se ohlédnu zpět, tak si teprve až teď uvědomuji, že jsme toto zrealizovali za plného výrobního provozu bez závažnějších problémů. Plánování stěhování a přemisťování probíhalo dlouhodobě s předstihem, ale samotné realizace se účastnili v podstatě všichni zaměstnanci společnosti. Takže jsem velmi rád, že celá společnost bez ohledu na pracovní zařazení pracovala jako jeden hodinový strojek, kde nechybělo ani jedno kolečko.
Jak dlouho trvala stavba a jak vysoké byly investice?
Přípravy na zahájení stavby zabraly nejvíce času, a to celé dva roky. Samotná stavba započala v březnu roku 2014 a březnu letošního roku byla zkolaudována. Byla to tedy velmi krátká doba, za kterou také naše společnost získala ocenění z rukou ministra financí jako „Investor roku“, kde jsme se umístili na třetím místě. Investice dosáhla 1,5 miliardy korun. Další investice budou pokračovat v rámci strojního vybavení, a to až do roku 2020.
Jaké výrobní technologie najdeme ve vašem novém závodě?
Moderních a vyspělých technických či technologických zařízení je pravdu mnoho. Obecně se takový provoz jako je výroba tlumičů posouvá více a více k automatizaci, víceúčelovým kompaktním výrobním jednotkám a k vyspělým technologiím, kde ruka člověka nezasáhne a je zároveň i zajištěna nejvyšší ochrana životního prostředí. Týká se zejména povrchových úprav, obrábění či sváření.
Kdo jsou vaši hlavní odběratelé?
Bylo by asi zbytečné vyjmenovávat jeden automobilový koncern za druhým, ale v podstatě dodáváme pro všechny výrobce automobilů, ať se jedná o OEM, nebo servisní díly.
Jakým způsobem funguje logistika dodávek? Kam všude se výrobky z vašeho závodu dostanou?
Logistika v automobilovém průmyslu patří k jedněm k nejpropracovanějším a nejkomplikovanějším oborům. Je to především proto, že v tomto segmentu je podporována štíhlá výroba a požadavky zákazníků, se kterými dnes v podstatě spolupracujeme bez skladových zásob. Zde již nestačí mít zkušené a kvalitní zaměstnance, ale je potřeba využívat mnoho logistických novinek z oblasti informačních technologií. Výrobky z našeho výrobního závodu míří do různých zemí na všechny kontinenty, ať již napřímo, nebo prostřednictvím našich distribučních center.
Jaké jsou aktuální trendy v oblasti výroby tlumičů?
Shrnul bych to do několika hlavních směrů. Hlavní snahou je docílit nižší hmotnosti výrobku, neustále vylepšovat funkčnost a prodlužovat životnost. Důležitým aspektem je i libovolná nastavitelnost. V poslední době se stále častěji projevuje také další důležitý trend, kterým je ochrana životního prostředí. Proto výrobci automobilů volají po tom, aby výrobky byly ještě šetrnější k životnímu prostředí a lehce recyklovatelné.
Jakým způsobem řídíte kvalitu výroby?
Naše společnost samozřejmě vlastní veškeré certifikáty kvality, které jsou již v automobilovém průmyslu vyžadované. S rozšiřujícím se portfoliem zákazníků se nám rozšiřují i požadavky na kvalitu v rámci jejich korporátních systémů. Na toto musíme reagovat rozšířením našich znalostí a řad kolegů v oddělení kvality. Je to velmi komplikovaný organismus požadavků a nároků a myslím si, že mnohdy až zbytečně komplikovaný. Trošku mi to připomíná Evropskou unii, kde se pro papír dělá další papír, před kterým byly vytvořeny jiné papíry, až se v těch papírech utopíme a nezbude čas na skutečnou práci.
Kolik v současné době zaměstnáváte pracovníků? Budete nabírat další zaměstnance do nového výrobního závodu?
Během loňského léta, kdy jsme zaměstnávali 400 pracovníků, jsme zahájili nábory. Proto v současné době máme již přes 700 zaměstnanců. Přesto i teď hledáme nové zaměstnance. Aktuálně například obsazujeme celou řadu technických pozic, ale hledáme kolegyně a kolegy i do administrativy. Do budoucna odhaduji nárůst přibližně o další dvě stovky zaměstnanců.
Co nabízíte vašim zaměstnancům?
Na všechny naše zaměstnance jsme náležitě hrdí, protože svou kvalitní a dobře odvedenou prací přispívají k věhlasnému jménu osobních automobilů řady světoznámých značek. Vedení společnosti jim na oplátku nabízí moderní pracovní prostředí se zázemím v podobě příjemné jídelny s chutnou stravou či pohodlné, vybavené šatny. V neposlední řadě společnost nabízí mnoho finančních i nefinančních benefitů a motivačních prvků včetně vzdělávacích programů.
Průmysl Dnes
Nenechte si ujít...
- 1
- 2
- 3
Pardubický dopravní podnik si objednal trolejbusy…
Category: Doprava
Pardubice - Dopravní podnik v Pardubicích pořizuje osm nových trolejbusů, které budou mít trakční baterii, a mo…
Volkswagen chce do roku 2030 na čínském trhu udrž…
Category: Automobilový průmysl
Peking/Frankfurt - Německý automobilový koncern Volkswagen, pod který patří i česká automobilka Škoda, chce do…
Výrobci montovaných hal MONT-KOVO meziročně klesl…
Category: Stavebnictví
Břest - Společnost MONT-KOVO z Břestu na Kroměřížsku utržila v hospodářském roce, který ukončila loni v březnu,…
Český energetický trh se v EU výrazně změnil, přib…
Category: Energetika
Praha - Český energetický trh během 20 let v EU výrazně proměnila liberalizace. Dříve monopolní trh přeměnila n…
KLAUS Timber, evropský výrobce palet, otevřel u Ne…
Category: Firmy
Dvorec u Nepomuku - KLAUS Timber a.s., významný evropský výrobce a vývozce atypických dřevěných palet a dřevěný…
Připojte se: