1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Připojte se:

Facebook

NVision Czech Republic, a.s.

Nvision 15Rozvoj firmy provázejí investice do technologií

Společností, které podnikají v oblasti telekomunikací, je v České republice celá řada. Dlouholetou stálicí na tomto trhu je společnost NVision Czech Republic, která navázala na tradici bývalé společnosti TESLA.

Nejen o historii firmy, ale především o jejím současném působení například i v oblasti automotive, o investičních plánech a možnostech dalšího rozvoje firmy jsme hovořili s ředitelem prodeje Petrem Pickem.

Vaše společnost změnila název a přejmenovala se na NVision Czech Republic. Proč k tomu došlo? Můžete v krátkosti přiblížit historii firmy?

K přejmenování společnosti ze Sitronics Telecom Solutions na NVision Group došlo z rozhodnutí našeho akcionáře firmy AFK Sistema. Důvodem byly změny v investičním portfoliu AFK Sistema, která převzala kontrolní podíl ve společnosti NVision. Následně došlo k fúzi obou společností (Sitronics Telecom Solutions and NVision) do současné podoby. Core businessem nově vzniklého subjektu je systémová integrace a s ní spojená projektová činnost a podpora. Ta je cílená především do telekomunikačního sektoru, ale i jiných oblastí průmyslu a státní správy. Náš výrobní závod, ač je součástí této skupiny, jde vlastní cestou a realizuje výrobu osazených desek plošných spojů především pro automobilový a elektrotechnický průmysl.

Historie votické továrny sahá až do roku 1957, kdy byl závod, pod hlavičkou bývalé TESLY založen. V roce 1998 převzala výrobu společnost STROM TELECOM, která ve Voticích realizovala výrobu telekomunikačních ústředen. Byla to doba prudkého růstu produkce a díky obchodním úspěchům i prosperity celé společnosti. Rok 2004 se pak nesl ve znamení prodeje firmy společnosti AFK Sistema, která následně investovala nemalé finanční prostředky do stavební i technologické přestavby závodu, která de facto probíhala až do roku 2006. Léta 2007 a 2008 bohužel znamenala razantní pokles výroby, a to především v důsledku přechodu našich výrobků na IP řešení a postupný přesun k čistým softwarovým produktům. Pro výrobní část společnosti, kterou představuje především naše votická jednotka, to znamenalo nutnost reorganizace s cílem vybudovat adekvátní obchodní struktury a získat nové klienty a projekty na volném trhu, mimo skupinu AFK Sistema.

V minulosti jste se hodně zaměřovali na trh v Rusku a bývalých zemích SNS. Z jakých teritorií se rekrutují vaši zákazníci dnes? Hodláte svou působnost rozšířit v budoucnu i na další trhy?

Tak jako pro mnoho jiných technologických firem z Čech a Slovenska, i pro naši společnost tvoří důležitou součást výrobkového portfolia produkty pro automobilový průmysl. Soustředíme se především na tzv. TIER 1 zákazníky, přímé dodavatele automobilek, pro které vyrábíme širokou škálu elektronických modulů. Druhou neméně důležitou součástí, z pohledu objemu produkce, tvoří dodávky do elektrotechnického průmyslu. V této oblasti jsme navázali těsnou spolupráci s řadou technologických firem, především z České republiky, které dokážou konkurovat i na mezinárodním poli a dodávají své finální výrobky do celého světa. V úzkém partnerském vztahu jsme s těmito zákazníky již dlouhá léta a je fascinující a pro mě osobně obdivuhodné sledovat růst některých těchto firem z malých, lokálních firem až do jejich současné podoby, kdy představují zásadní hráče ve svém oboru, a to i na trzích daleko za hranicemi České republiky.

Rusko pro votický závod představovalo zásadní trh v době, kdy jsme dodávali aplikace pro telefonní ústředny. Na tento business se nám ale nepodařilo navázat a v dané oblasti jsme nebyli schopni najít nové partnery, kteří by se zajímali o naše produkty. Aktuálně proto realizujeme 90 % výroby pro zákazníky z Evropské unie, ale novým trhům se rozhodně nebráníme.

Kolik finančních prostředků investujete do nových technologií?

V loňském roce jsme nakoupili nové technologie za přibližně 1,5 milionu eur a se stejným investičním rozpočtem počítáme i letos. V oblasti elektronické výroby je obzvláště důležité držet krok s konkurencí, sledovat nové trendy a také reagovat na požadavky našich zákazníků. S odstupem času mohu říct, že se nám to daří a nejlepším signálem pro nás je spokojenost zákazníků a růst společnosti, jak z pohledu obratu, tak z pohledu zisku, který jsme v posledních třech letech zaznamenali.

Jaké nejdůležitější zakázky jste v nedávné době realizovali?

V návaznosti na přání našich zákazníků nechci být příliš konkrétní, ale náš růst, o kterém jsem hovořil u předchozí otázky, je spojen také s růstem a úspěchy našich zákazníků. V loňském roce u nás nové projekty představovaly přibližně 15 % celkového obratu a podobný objem předpokládám, v návaznosti na již podepsané kontrakty, i v roce 2015. Jde především o projekty s našimi partnery z oblasti automotive.

Jaké jsou vaše nejdůležitější konkurenční výhody? Jak se vám daří vyhledávat na trhu nové zákazníky?

U nás je zákazník na 1. místě. Slýchávám podobné proklamace často, ale my pracujeme s faktem, že pouze spokojený zákazník s námi bude spolupracovat i v dalším období. Všem našim zaměstnancům tuto filozofii vštěpujeme a mohu-li hodnotit úroveň spolupráce s našimi klienty, práce se nám zatím daří. Za spokojeností našich zákazníků není samozřejmě jen zmíněná filozofie firmy a obětavost kolegů, ale také vysoká úroveň technologie a její zvládání v denním životě, úroveň kvality našich procesů a produktů podpořená řadou certifikátů, včetně ISO TS 16949, ISO 14001, ISO 9001.

Kolik v současné době zaměstnáváte pracovníků? V jakých oblastech působí?

Kompletně, včetně agenturních pracovníků máme asi 220 spolupracovníků. Většina z nich působí v třísměnném provoze vyrábějícím elektroniku, další pak v mechanické výrobě, což je další důležitá část naší společnosti, kterou jsem zatím nezmínil. Ostatní pak v administrativě.

Jaké byly hospodářské výsledky společnosti v uplynulých letech? Jaké očekáváte letos?

Na začátku rozhovoru jsem zmiňoval těžké časy, kterými si firma prošla v minulých letech a které s sebou nesly i negativní hospodářské výsledky. Jsem nesmírně rád, že trend se nám podařilo obrátit a dále předpokládáme zisk.

Jaké výhody pro vaši společnost a zákazníky vyplývají ze začlenění firmy do skupiny NVision?

Pokud mohu hodnotit, tak je to především jistota velké skupiny a z toho vyplývající podpora hlavně ve vztahu k finančním institucím. Nicméně pro zbytek skupiny NVision je nosným produktem systémová integrace SW řešení. My se z konceptu vymykáme a provozujeme kompletně odlišný business od zbytku skupiny, a to včetně jeho zajišťování ve všech firemních směrech.

Kde vidíte další možnosti rozvoje firmy v následujících letech?

Naším bezprostředním cílem je další, kontrolovaný růst a také dokončení implementace vývojového oddělení s cílem dalšího rozšíření podpory našich zákazníků.

Průmysl Dnes

PŘEDPLAŤTE SI

Nenechte si ujít...