1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Připojte se:

Facebook

Pražská plynárenská, a.s.

Prazska plynarenska-16Tradiční a spolehlivý dodavatel plynu a elektřiny

Po deregulaci trhu s plynem a elektřinou se na českém trhu vyrojila celá řada firem nabízejících domácnostem i podnikatelům odběr elektřiny a plynu. Nicméně stálicí na trhu s plynem a dá se říci, že dnes i na trhu s elektřinou je akciová společnost Pražská plynárenská, která patří mezi nejvýznamnější energetické společnosti v České republice.

Vedle kvalitních a dostupných dodávek energie má ve svém portfoliu i další služby, které buď přímo souvisejí s dodávkami zemního plynu, nebo elektrické energie, ale i řadu doplňkových služeb. Ing. Alois Těšitel, člen představenstva společnosti, který je pověřený řízením obchodního úseku nám mimo jiné v rozhovoru prozradil, jaké nástroje firma používá při oslovování nových zákazníků, jak bojuje s nekalými praktikami konkurence i jak široké portfolio zákazníků spravuje.

Vaše společnost je držitelem licence na obchod s plynem. V jakých krajích v rámci České republiky působíte? Kolik evidujete odběrných míst a jakou část tvoří velkoodběratelé a jakou maloodběratelé?

Aktuálně máme své zákazníky napříč všemi kraji celé České republiky a zemním plynem spolehlivě zásobujeme více než 400-tisíc odběrných míst. V rámci zákaznického kmene naší společnosti logicky výrazně převažují zákazníci z kategorie domácností, což je dáno vzhledem k historickému vývoji a kořenům Pražské plynárenské.

Od roku 2011 jste také držitelem licence na obchod s elektřinou. Kolik zákazníků evidujete v této oblasti?

I když byla naše společnost v minulosti primárně pouze dodavatelem zemního plynu, v současné době dodáváme do téměř 20-tisíc odběrných míst po celé České republice i elektřinu. V této souvislosti mohu s potěšením konstatovat, že počet těchto našich zákazníků v poslední době velmi rychle roste.

Jakým způsobem oslovujete nové zákazníky? Jaké využíváte marketingové nástroje?

Obecně využíváme prostředky napříč celým marketingovým komunikačním mixem a neomezujeme se pouze na některé z nich. V praxi tak kromě klasické reklamy využíváme nástroje přímého marketingu, podpory prodeje, PR i sponzoringu. Prostřednictvím sítě našich obchodních zástupců a postupně se tvořící sítě obchodních kanceláří po celé republice oslovujeme potenciální zákazníky samozřejmě i formou osobního prodeje.

Setkáváte se s nekalými praktikami konkurence? Jak proti nim bojujete?

Ano, a prakticky denně nás na ně naši zákazníci upozorňují. Prostřednictvím komunikačních aktivit se snažíme zákazníky i širokou veřejnost průběžně upozorňovat na zmíněné nekalé praktiky některých našich konkurentů a mohu říci, že dnes jsou již v této oblasti znatelně poučenější, než tomu bylo v minulosti. To ostatně potvrzuje i skutečnosti, že jich z celkového pohledu ztrácíme poměrně málo.

Řešením by mohla být novela energetického zákona, která bude mimo jiné řešit i podmínky odstoupení od smlouvy uzavřené distančním způsobem. To však bude platit pouze za předpokladu, že se v předmětné novele z aktuálně navržených variant řešení nakonec objeví ta, která bude ochraňovat zájmy odběratelů a ne naopak.

Kam směřují největší investice firmy?

Příležitosti vidíme zejména v oblasti alternativního využití zemního plynu a v posledních měsících se tak ve velké míře soustřeďujeme na využití zemního plynu v dopravě, které zažívá velký boom. Investice tak směřují například do výstavby sítě CNG plnicích stanic.

Vaše společnost je součástí koncernu Pražská plynárenská. Které jsou další dceřiné společnosti? Jaké výhody vyplývají ze zapojení vaší firmy do koncernu?

Kromě mateřské Pražské plynárenské jsou dále součástí koncernu společnosti Pražská plynárenská Distribuce, Informační služby Energetika, Pražská plynárenská Správa majetku, Pražská plynárenská Servis Distribuce a Prometheus energetické služby. Pražská plynárenská se snaží aktivně hledat příležitosti a možnosti uplatnění i v dalších oblastech podnikání, řekněme, blízkých našemu tradičnímu byznysu. Právě s využitím dceřiných společností se mimo jiné snažíme expandovat a získat pozici na těchto trzích.

Koncern prošel v uplynulých měsících restrukturalizací. Co bylo jejím cílem?

Zefektivnění fungování koncernu nejen jako celku, ale i z hlediska jednotlivých společností, které jej tvoří. Dále bylo naší snahou Pražskou plynárenskou, a nejen ji, takříkajíc více „rozhýbat“, aby lépe využívala nesporný potenciál, kterým disponuje. Podle průběžných výsledků si myslím, že se nám to daří.

Kolik v současné době zaměstnáváte pracovníků? Věnujete pozornost zvyšování jejich kvalifikace?

V rámci Pražské plynárenské se jedná o 312 pracovníků, v rámci celého koncernu pak o 746 zaměstnanců. Zvyšování kvalifikace věnujeme dlouhodobě velkou pozornost, k dispozici jsou pro zaměstnance nejen různé vzdělávací programy, kurzy, ale například také e-learningové aplikace.

Jaké jsou plány společnosti na letošní rok?

Velmi zjednodušeně řečeno, bychom chtěli nejen udržet svou současnou pozici na energetickém trhu, ale významně ji posílit.

Průmysl Dnes

PŘEDPLAŤTE SI

Nenechte si ujít...