1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Připojte se:

Facebook

Savencia Fromage & Dairy Czech Republic, a.s.

Savencia fromage and Dairy CRTradiční výrobce českých sýrů mění jméno

Hermelín nebo Lučina jsou na českém trhu stálicemi. Desítky let jsou společně s dalšími mléčnými produkty vyráběny v Po vl tavských mlékárnách v závodu v Sedlčanech. Společnost, která na český trh dodává téměř třetinu všech sýrů vstoupila do nového roku hned s několika novinkami.

Od ledna změnila své obchodní jméno z dosavadního TPK, s.r.o. - Povltavské mlékárny na Savencia Fromage & Dairy Czech Republic, a.s. Současně plánuje investice do dalšího rozvoje a uvádí na trh nové druhy sýrů.

K vlajkovým lodím akciové spo lečnosti Savencia Fromage & Dairy Czech Republic patří především Sedlčanský hermelín. Plísňový sýr s typickou bílou plísní na povrchu zraje klasickým způsobem, a proto má nezaměnitelnou chuť. Zákazníky na českém i slovenském trhu oslovuje už přes 60 let. Tento druh sýra se původně zrodil v malé obci Camembert ve Francii. Výroba Sedlčanského hermelínu má svá jasná pravidla a výrobní postup se za celá léta nezměnil. Mléko se nejprve tepelně ošetří a poté se k němu přidávají mlékařské kultury a syřidlo. Vzniklá sýřenina se krájí, míchá a plní do forem, ve kterých prokysává a odkapává, přičemž vedlejším produktem při plnění a odkapu je syrovátka. Druhý den se sýry vyklápí z forem, so lí se a umísťují do zracích sklepů. Po ukončení zrání se balí, chladí a expedují k zákazníkovi.

S Povltavskými mlékárnami je jed noznačně spojená také Lučina, která byla na trh uvedená v roce 1981. „Tento čerstvý sýr je na českém a slovenském trhu jedinečný a do nedávna neměl přímou konkurenci. I přes současné konkurenční produkty a vzrůstající oblibu čerstvých sýrů zůstává u spotřebitelů mimořádně úspěšný,“ uvedl Ing. Oldřich Obermaier, člen správní rady společnosti Savencia Fromage & Dairy Czech Republic, a.s. Na počátku výroby Lučiny je tepelně ošetřené mléko, které je pasterizací zbaveno všech případných nežádoucích organismů. Do mléka se přidávají ušlechtilé mléčné bakterie, takže prokysává, a proto Lučina získává svoji typickou svěží chuť. Následně je z produktu už jen odstraněna syrovátka, přidá se trocha soli a případně i další koření nebo bylinky.

Umění vyrábět sýry

Historie mlékárenské výroby v Povl taví se píše už přes 60 let. Mlékárna v Sedlčanech zahájila svoji výrobu v 50. letech minulého století. V této době byl hermelín vyráběn ručně a pouze v malém množství. Od roku 1963 do roku 1991 patřila mlékárna státnímu podniku Laktos, jehož nástupnickou organizací se stala akciová společnost Povltavské mlékárny. Majoritní podíl Povltav ských mlékáren zakoupila v roce 1996 mezinárodní společnost Groupe Soparind Bongrain. Po fúzi s firmou TPK, s.r.o., do jejíhož portfolia spa dá například Pribináček, vystupoval podnik jako TPK, s.r.o. - Povltavské mlékárny.

Společnost Groupe Soparind Bongrain působí na českém a slo venském trhu od počátku 90. let a v současné době do jejího portfolia spadají Povltavské mlékárny, mlékárna Pribina - Přibyslav, TPK Hodonín a Liptovská mliekareň v Liptovském Mikuláši na Slovensku. „Nadnárodní skupina Bongrain se dlouhodobě orientuje na výrobu sofistikovaných sýrů té nejvyšší kvality a dodává na trh tradiční značky pro české a slo venské zákazníky. Od 1. ledna 2016 se všechny společnosti na českém a slovenském trhu spojily do jediné akciové společnosti, která vystupuje pod názvem SAVENCIA,“ dodal Oldřich Obermaier.

Tento krok byl logickým vyústěním a přirozeným vývojem na trhu. Společný název přitom není jediným pojítkem.Společnosti působící v Čes ké republice a na Slovensku nově spojuje také administrativa a nejužší vedení. Sloučení umožňuje racionálnější řízení a úsporu pracovních sil. Dodejme, že společnost SAVENCIA je lídrem na trhu sýrů a po celém světě zaměstnává skoro tisíce pracovníků ve 110 fili álkách – také tyto pobočky ponesou stejnojmenný název. Jméno firmy přitom nebylo zvoleno náhodně. „Nový název připomíná francouzské slovo saveur, které znamená vynikající vůni a chuť. Stejně tak v něm můžeme vidět spojení savoir fair, což lze volně přeložit jako umění řemesla neboli know-how,“ vysvětlil Oldřich Obermaier.

Portfolio rozšiřují tavené i tvrdé sýry

Počtem zaměstnanců se společnost Savencia Fromage & Dairy Czech Republic řadí mezi nejvýznamnější zaměstnavatele v regionu. Každo ročně vyrobí kolem 30 až 40-tisíc tun mléčných produktů a patří tak mezi největší výrobce v tomto odvětví na českém a slovenském trhu. Celkový obrat společnosti se pohybuje v řádech několika miliard korun ročně. Ekonomické výsledky by přitom mohly být ještě zajímavější. „Osobně mi vadí intervence České národní banky, a to ve smyslu snižování hodnoty české měny. Namísto reálného kursu 23 až 24 korun vůči euru drží banka kurs 27 korun, čímž zkresluje naši pozici na zahraničních trzích,“ podotkl Oldřich Obermaier. Společnost pravidelně investuje významné částky do vývoje, do rozšiřování výrobní kapaci ty a především do zvyšování kvality a bezpečnosti výrobků.

Ačkoli si firma zakládá na svých tradičních výrobcích, kterým věnuje potřebnou péči, pravidelně na trh uvádí nové produkty a značky, jež reflektují aktuální trendy a poptávku spotřebitelů. „Sortiment našich sýrů se každoročně rozvíjí a rozrůstá. Zá kazníci si určitě dobře pamatují na nové druhy sýrů, které jsme uvedli v minulých letech. Zmínit můžu například Modřenín. Tento sýr typu Roquefort je vyzrálý a má typickou výraznou chuť. Připomenu také dvouplísňový sýr Vltavín nebo sýr typu romadúr, který jsme představili pod názvem Romadůžek,“ uvedl Oldřich Obermaier a dodal: „V této cestě budeme rozhodně pokračovat i do budoucna. V současné době uvádíme na trh tavené a tvrdé sýry pod názvem MILKANA, které chceme také exportovat na zahraniční trhy.“

Kvalita mléka je pro úspěch důležitá

Uplynulý rok 2015 byl pro společnost Savencia Fromage & Dairy Czech Republic úspěšný. „Naše firma překročila plánovaná očekávání a vytvořila určité rezervy pro další období. Současně jsme potvrdili naši pozici na trhu sýrů – v České republice vyrábíme skoro třetinu sýrů dodávaných na trh. Značky Sedlčanský hermelín, Lučina, Apetito nebo klasické slovenské sýry z kravského i ovčího mléka Liptov patří mezi ty nejznámější,“ sdělil Oldřich Obermaier.

Také pro následující období plánuje společnost Savencia Fromage & Dairy Czech Republic další růst a rozvoj. Investice v roce 2016 by se měly zamě řit především do zvyšování hygieny výroby a zajištění další bezpečnosti pro spotřebitele. „Naším cílem je, aby se společnost SAVENCIA stala na českém i slovenském trhu lídrem, a to s preferencí tradičních značek a vysokou oblíbeností u spotřebitelů. K naplnění této vize máme veškeré předpoklady,“ uvedl Oldřich Obermaier a dodal: „Rád bych v této souvislosti podtrhl význam našich vztahů s dodavateli mléka, tedy s chovateli mléčného skotu. K úspěchu na trhu jednoznačně potřebujeme kvalitní české a slovenské mléko. Vztahy s dodavateli mléka proto budou i nadále patřit k našim prioritám.“

Průmysl Dnes

PŘEDPLAŤTE SI

Nenechte si ujít...