CZ LOKO vyrobilo jubilejní 1111. vozidlo. Lokomotivu využije ČEPRO ve skladovém terminálu v Loukově
- Podrobnosti
- Kategorie: Strojírenství
LOUKOV - Český výrobce lokomotiv CZ LOKO zdolalo další historický milník, když brány jeho výrobních závodů opustilo v pořadí již 1111. drážní vozidlo. A to lokomotiva EffiShunter 600 pro společnost ČEPRO.
Ke slavnostnímu předání a křtu došlo v Loukově na Kroměřížsku, kde má významný český distributor pohonných hmot jeden ze svých skladů s plně automatizovaným terminálem pro autocisterny. Právě tento areál bude lokomotiva obsluhovat. Jde již o třetí stroj, který si firma od CZ LOKO pořídila. V předchozích případech šlo o EffiShuntery řady 300 a 600.
Podle Jana Duspěvy, generální ředitel ČEPRO, význam železniční dopravy pro obsluhu firemních skladů roste. „Především v době odstávek domácích rafinérií zmanipulujeme o stovky procent více vagónů. Díky tomu zvládneme udržet stabilitu českého trhu pohonných hmot,“ uvedl. Připomněl přitom, že s provozem vozidel od tradičního českého výrobce na firemních vlečkách panuje velká spokojenost.
„Po technické i provozní stránce jde o prvotřídní vozidla. Výrazně se nám díky nim snížily provozní náklady,“ potvrdil během převzetí jubilejní lokomotivy František Todt, provozní ředitel a člen představenstva ČEPRO. To patří mezi významné hráče na trhu s ropnými produkty. Součástí jeho distribuční sítě je 17 skladů pohonných hmot, napojených na tři rafinérie, přes 1200 km produktovou a také na 200 čerpacích stanic EuroOil.
„Kdyby mi někdo před dvaceti lety řekl, že vyrobíme lokomotivu s pořadovým číslem 1111, nevěřil bych mu. Za tu dobu jsme se však neuvěřitelně posunuli dopředu. Dnes vyrábíme lokomotivy na základě vlastního know-how, tady u nás v České republice. Jsem pyšný na všechny naše zaměstnance, kteří se na tom podílí a jsou garancí dalšího rozvoje firmy,“ uvedl Josef Bárta, předseda představenstva CZ LOKO.
Z původní opravny lokomotiv regionálního významu, která v polovině 90. let doslova bojovala o přežití, se dnešní CZ LOKO stalo evropskou dvojkou ve výrobě nových motorových posunovacích lokomotiv. Firma má vlastní vývoj, konstrukci, výrobu i komplexní servis. Přes 60 procent produkce lokomotiv, splňujících nejpřísnější evropské normy TSI, přitom exportuje již do 19 zemí dvou kontinentů.
17.09.2020
Nenechte si ujít...
- 1
- 2
- 3
ČEZ Teplárenská může koupit chomutovskou teplárnu…
Category: Energetika
Brno - Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil společnosti ČEZ Teplárenská ze skupiny ČEZ nákup pra…
Stavebnictví by mělo čekat v příštím roce oživení…
Category: Stavebnictví
Brno - Stavebnictví by mělo v Česku v příštím roce čekat oživení, míní zástupci stavebních firem. Vyplývá to z…
Pražské vodárny loni řešily 298 černých odběrů vo…
Category: Energetika
Praha - Pražské vodovody a kanalizace (PVK) loni řešily 298 případů černých odběrů vody a nelegální produkce od…
Automobilce Ford klesl čtvrtletní čistý zisk o 24…
Category: Automobilový průmysl
Dearborn - Americké automobilce Ford Motor v prvním čtvrtletí meziročně klesl čistý zisk o 24 procent na 1,33 m…
Toyota v loňském finančním roce zaznamenala rekord…
Category: Automobilový průmysl
Tokio - Japonská automobilka Toyota Motor v loňském finančním roce zaznamenala rekordní celosvětový prodej a vý…
Připojte se: